HOCKEYN HAR FÖRÄNDRAT MIG...

Va fan har hänt med den försynte lille Husse? Har ju varken haft spelstil eller kropp för att ge mig in i närkampsspelet eller det tillhörande gruffet. Kaxigheten har nog funnits där, men det har ju räckt att motståndaren puttat till Husse så har det ju sett ut som en väderkvarn under en orkan... Armarna har ju fladdrat runt runt för att återfå balansen så det har ju liksom inte varit läge att " ge tillbaka"... Det har ju inte direkt underlättat att vara kortare än genomsnittslängden för svensken och för alla er som kollat in hockey så tycker jag mer måtten för en spelare låter så här:

195 cm och 100 kg.

Eftersom mina mått inte riktigt är som ovanstående riktmärken utan mer som en dvärgclown på cirkus så har Husse anpassat spelet till att vara graciöst, vackert och mer i publikens smak för hur en artist skall uppträda. Men för ca 2 månader sedan så meddelade hela partiet runt underlivet, typ mage och ljumskar, att Husse nog borde vila. Gjorde han det? Näe! Det har ju medfört att Husses skridskoåkning inte har blivit direkt bättre vilket i sig inneburit en viss frustration. När så motståndarna i denna match försökte hugga ved och leka hängbrottning i stället för att lira boll - ja då ändrade Husse av någon anledning karaktär till att bli djävulen på is...

Hade tyvärr med mig min son så jag kan liksom inte låtsas att något hänt. Sonen hann knappt hem innan mattis fått reda på att Husse varit dum på planen så nu har jag spelförbud... Nåja! Följande hände:

Första perioden:
Husse driver runt och trollar med motståndarna. Motståndarna hugger vilt och Husse får frislag. ( Hockey-bockey)
Trots att Husse fått frislag och att det gått typ 5 sekunder sedan händelsen utspelar sig så vänder sig hjärnan ett halvt varv i Husses huvud. Husse åker fram till 190 cm mannen, tittar honom i ögonen och hoppar sedan in en crosschecking i brösthöjd. För er som inte känner till hockeytermer så innebär det helt krasst att jag mosar klubban i bröstkorgen på motståndaren.... Kan väl säga att det blev hyfsat turbulent runt Husse men domaren lyckades väl få ordning på oredan och otroligt nog fick Husse ingen utvisning...

Vilopaus:
Husse meddelade domaren att han ej kände igen sig i den händelse som utspelat sig på isen i period nummer ett. Husse lovade att sköta sig...

Andra perioden:
Husse driver runt och trollar igen. Tre motståndare försöker våldta Husse och Husse får ett nytt frislag. En av motståndarna ropar att Husse "filmar" och att han f-n borde stå upp. Uhhh! Uh! Husses hjärna känner sig orättvist påhoppad varvid han svarar upp mot det falska påhoppet. Husses trollspö (klubban) visar sig leva ett eget liv för helt plötsligt rappar Husse moståndaren över benet och då avsevärt hårt... Nu blev det ju jävligt rörigt kan jag säga och Husse fick väl även tillbaka lite av sin egen medicin samtidigt som han bjöd på ett par boxslag själv oxå... Som för att riktigt visa att om det ska va utvisning så ska det väl va det rejält. Ånyo bjöd Husse en motståndare på en riktigt fin bröstvärmare med klubban efter att ha granskat motståndaren med arga ögat ett tag....

Tog för givet att jag var utvisad och drog mot båset.... Av mina medspelares utryck så kan jag nog tolka det som att dom undrade vad fan som hänt med den späde, vänligte och försynte spelaren som kallas för Husse. Nu satt det en riktigt grining jävla gubbe i utvisningsbåset som verkade påverkad av anabola stereoider....

När vi åkte hem så skämdes jag rejält men var ändå sjukt nöjd med att jag inte ramlat en ända gång i samband med gruffen. High-five Husse! Hockeyn har gett resultat....

Får se nu hur länge mattis ger mig spelförbud och hur lååååååång tid det tar tills jag får vara med i laget igen...

Hmmmmm!

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Majsan

Tråkigt för Husse med spelförbud - men positivt för oss läsare. Nu blir det lite extra tid över för bloggande ;o) Ha det så gott och hoppas ljumskar o allt annat muskulärt återhämtar sig.

2011-03-08 @ 12:45:21
Postat av: erika

Det verkar ju vara bra att va liten å späd, dommaren ser inte dina fula trix dom stora pojkarna skymmer sikten, utvisa den lille ha ha ha den tanken fins inte ens, fan va surt det måste kännas.(TRÖST) snart är våren här och istiden är finito,

lev väl!

2011-03-08 @ 16:40:27
Postat av: Bernermorsan

Härligt underbart ett inlägg. =)

Alltså lever bloggen JIPPI

Postat av: Lena

Hehehe... Det vet ju alla att det viktigaste är inte att kämpa ärofullt, utan att VINNA TILL VARJE PRIS. Smärta är ju ett bevis på att man lever. Heja Husse!

Lev väl.

2011-03-08 @ 21:13:36
Postat av: Annika

:)

2011-03-08 @ 21:26:49
Postat av: Sanna

Jaha då återstår det väl bara för Husse att fortsätta blogga om Team Areks framgångar i jakten på tjuvar och ära



/Sanna, den Grå & en Stridstysk

2011-03-09 @ 00:18:44
URL: http://vackraweimaraner.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Jahapp... då vet vi rangordningen i familjen Zoo. Mattis högst upp, (som sig bör) sedan Arek (det blev ju klargjort i Husses förra inlägg). Rangordningen mellan Husse o sönerna har väl inte framgått helt klart ännu, men den kommer vi nog att få läsa om så småningom. Tror inte att Husse kommer att ligga i topp där heller...

2011-03-09 @ 10:41:55
Postat av: Josefine

Ler o myser Wiii Husse är tillbaka!

Jag diggar mattis stenhårt, va säga om ett lite gästinlägg från mattis?



Ang Hockey-Bockeyn skyll på tillfällig sinnes förvirring;) PMS eller nått så är du strax välkommen tillbaka hahah

2011-03-10 @ 13:17:57
Postat av: Bernermorsan

Hmmm nu börjar jag få abstinens................

Bara en rad eller 2 snälla =)

2011-03-15 @ 19:20:14
Postat av: Josefine

Något nytt? Inget som händer här i kommentatorsfältet? Eller i Familjen zoo?

2011-03-16 @ 09:58:32
Postat av: Annika

Hmm!! Det kan väl inte vara så att Husse är osportslig och inte lägger ut kommentarerna..... Nu när du har spelförbud borde det finnas tid ;)

2011-03-16 @ 17:09:25
Postat av: Anonym

Det är ju sorgligt, men sant, den bästa blogg jag hittat,stundvis briljant skriven av husse. Men nu är den nog DÖD (lägger en liten blomma) snyft,men den går att läsa en gång till. Våra komentarer börja ju oxå få fransar av allt för hårt slitage.

Lev väl fam zoo.



2011-03-17 @ 11:34:24
Postat av: Anna

Nu börjar det bli dags för ett nytt inlägg! =))

2011-03-17 @ 19:06:36
Postat av: Josefine

Nej vi ger väl inte upp än? Han har ju faktsitk postat två st inlägg sen Husse sa att den dog, kan vi inte göra ett race till innan vi erkänner oss besegrade?

2011-03-18 @ 07:47:33
Postat av: Lena

Vet ni vad? Jag undrar om det är så att Husse helt enkelt inte pallar att spela hockey? Bloggandet blir numera för stor fysisk ansträngning. Dock kanske han skulle kunna diktera, sen kanske Mattis kan hantera tangentbordet åt honom... Om inte så få vi börja om och läsa från början igen.



Lev väl allesamman!

2011-03-19 @ 10:49:29
Postat av: Bernermorsan

Abstinens.......... Snälla råd bot på den bara ngr rader tack

2011-03-19 @ 16:14:46
URL: http://http
Postat av: Santo - en blogg om en katt

Wow vad coolt att få vara polis... COOLT! Hur är det läget? Kolla in min KATTBLOGG! Där ger jag en ordentlig presentation av mig om ni vill lära känna mig mer. :) Eller varför inte börja följa mig på bloglovin? Skulle göra denna kissemiss väldigt glad!



/ Blöta nospussar

2011-03-19 @ 19:10:24
URL: http://leydis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback