RÖTT KORT!!!

Boktavskombinationen ADHD har fått en ny innebörd. Sen Amira anlände för ganska prick 2 veckor sedan så vill jag påstå att min fritid har begränsats kraftigt. För det fåtal som fortfarande följer den tragiska jakten på Husses nya tjänstehund har väl även märkt att inläggen från skribenten minskat kraftigt under denna period...

Anledningen är rätt enkel vill jag påstå. Amira tar all min fritid och dom gånger hon hittar annat att fördriva tiden med, typ jaga jamaren, brottas med barnen, äta ostbågar och sno mackor, så måste jag återställa allt hon flyttat om i sin iver att vara med på allt.... Dagarna är ändå grymt trevliga och jag vill påstå att vi håller på att bilda ett litet team. Fet-Arek godkänner inkräktaren och jag är rätt säker på att det har att göra med att han inte fattar att hon hör till hundsläktet. Arek blev ju inte förvånad när vi drog hem kanariefågeln, kaninjäveln eller dom ryska minimössen. Varför skulle han då reflektera över att vi tagit hand om ett rådjurskid?

Att leva med en Dingo (mattis arbetskamrater är övrtygade) är ju på något sätt som att åka sportbil utan bromsar. Det gäller att vara med hela tiden för så fort du vänder ögonlocken inåt så saknas hundjäveln direkt. Gatans katter går endast ut på natten, grannens små prinsessor har jag inte sett sen jag förevisade Alien Amira och områdets småhundar är knäpptysta och bärs under tanternas kappor när dom i nödfall måste passera förbi Husses residens...

Träningsmässigt så går det riktigt bra. Lydnaden börjar sitta riktigt fint, allmänlydnaden likaså, bita/släppa går kanon och spåret ser helt okay ut tycker jag. Oroar mig dock väldigt för hennes stora viltintresse samt enorma nyfikenhet i övrigt så spårträningen kommer verkligen bli en utmaning. Vi har dock sjukt kul och dagarna flyger iväg... Snart tar vi en paus från varandra då Husse drar till Barcelona för en veckas träningsläger och solbadande....

Gillar nakenhunden rejält och får inte glömma att hon bara är 11 månader. Det jag sett den korta tid jag haft henne är att hon är grymt tuff, har bra kamp och är fett trög... He! He! Vi har riktigt kul, men som sagt: Jag måste passa henne hela tiden. Amira har anpassat sig bra till livet som fotbollsnörd oxå. Hon har skött sig galant under fotbollsträningarna där hon lekt och varit så där lagom olydig. Tills idag.... Husse släppte koncentrationen för några sekunder och vips så hade köttätaren provsmakat en av spelarna. Den späda 12 åringen gjorde misstaget att springa förbi hyenan och då var det kört. Ett morr, ett bett, ett skrik och så där lagom mycket blod... Amira fick rött kort och blev utvisad tilll bilen... Varje gång jag tittar på det aggressiva rådjuret ser jag även en bild där jag sitter på polisens internutredningar och förklarar varför just min hund ätit upp ett ben eller en arm... Svettas redan!!!!

Jobbmässigt har det varit katastrof däremot. Inte ett jävla vettigt hundjobb. Inte enligt Arek i alla fall. Bland annat var vi på inbrott ute på landet. Arek pigg och alert sökandes ett spår att följa upp. När han inte fick napp direkt deppade han ihop och hoppade in i bilen med spårlina och allt. Försökte förklara för honom att vi hade en yta till att söka av, men det sket han väl fullständigt i... Slutade med att jag fick ta spjärn med foten på kofångaren och dra ut den envisa jäveln i halsringen..... Försökte ändå hålla humöret när vi gick bortåt. Förklarade för honom att vi hade lite lite kvar att göra medans vi gick i det kolsvarta mörkret. Hann inte säga meningen klart innan marken var borta under fötterna. Föll som en fyllerist rakt ned i en stor jävla grop. Hann gå igenom hela mitt liv medans jag föll och kan bara tacka den lyckliga stjärnan att det inte fanns något hårt i botten utan endast grus och vatten.... Förbannade mitt yrkesval samt den förbannade hårbollen som inte varnat mig. Själv gick han fint vid sidan om avgrundshålet medans hans Husse klev rakt ut i tomrummet och försvann. Ger mig f-n på att han flinade när han hörde mitt förtvivlade skrik under resan mot botten....

Papparollen går väl sådär även den. Fick häromdagen höra att jag misskött mig i samband med en mindre form av tävling. Äldsta grabben meddelade att han fortfarande mindes hur hans pappa uppträtt mycket osportsligt under en fångarna på fortet tävling. Grabbarna talade om att dom var 5 och 7 år när deras pappa fått frispel i en "cell" på grund av att han var missnöjd med sina deltagare... Jag är verkligen usel...

Må gott!

Husse



Kommentarer
Postat av: Erika

Här känner man igen sig så väl,ÅÅÅÅÅÅ njuter för fulla muggar över hur härligt det är att vara hundfri, å så gnager det en liten tagg av saknad, jo jag har en liten en, och jag kan vara tanten som smyger förbi och har gömt hunden under kappan.

2010-09-09 @ 22:22:45
Postat av: Thelma

Det här är en underbar blogg, ditt bloggande förgyller dagen och lämnar ett stort leende på läpparna.

2010-09-10 @ 06:35:49
Postat av: Moralensväktare

De låter som de går lite upp o ner hemma hos familjen zoo! Amira är på topp en jobben dalar, är de aldrig lugnt hemma hos er?

Husse är nog inte alls en dålig pappa, det är nog bara sönerna som är känsliga;)

Postat av: Sanna

Arrrghhh! Ligger åter över tangentbordet på jobbet och skrattar hejdlöst. Tack för att du åter har lyft ett jobbpass!

2010-09-10 @ 18:29:07
URL: http://vackraweimaraner.blogspot.com
Postat av: Monica & Tosca

Tack ännu för ett gött skratt,smart gjort Arek.

2010-09-10 @ 20:02:12
Postat av: Lena

Träningsläger i Barcelona! Hmmm, låter som om du kommer att göra illa dig. Igen...



Lev väl och ta det liiiite försiktigt även om det ingår ett tävlingsmoment.

2010-09-10 @ 21:17:23
Postat av: david

underbar läsning o kul att det går bra med den nye :)

2010-09-11 @ 18:20:24
Postat av: Elof

Hon är ju en riktig pingla den nya o verkar trevlig också, men meningen med ordet nakenhund i var på gränsen till kränkning......



Med klyvna vänliga hälsningar

Mexikanske Nakenhunden Elof

2010-09-12 @ 16:36:36
Postat av: Lotta

Hahahah ja det är inte lätt att inte ha mörkerseende som en gamal varg det återstår att se viket seende dingon kommer ha Ssss...



Men kanske du skall tänka så att hans 6e sinne slog in därför ville han inte gå ur bilen för han visste att husse skulle trilla ner i avgrunden ...så han gav väl ett intryck som sa typ ja skyll inte på mig det va du som vill ut mer...så man bör inte säga så igentligen men han gjorde nog det ändå dvs.... VA VAD DET JAG SA!!! Hahahaha

2010-09-12 @ 23:31:46
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Blaze

Hahahahahahahaha... Snacka om att jävlas på hög nivå. Arek e ju smart =)

2010-10-02 @ 12:15:22
URL: http://k9-unit.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback