SORRY!

Ber om ursäkt för att bloggen hamnat lite i skymundan... Har faktiskt skrivit ett inlägg för typ 3-4 dagar sedan och man får ju inte berömma sig själv, men det var faktiskt ett sjukt bra inlägg med många och långa rader. När författandet nått sista punkten och Husse till och med småflinat för sig själv över hur jävla insnöat liv han lever så var det ju bara att trycka på "publisera-knappen".

Internetleverantören måste ha trott att jag dragit vidare för att leva eremitliv på grund av uteblivet skrivande - för helt plötsligt slog väl systemet till och fick frispel. Den pyttelilla ström som bolaget tillät till mitt skrivande hade ju inte ens räckt till att tända en ljusdiod. Datan knastrade till och så var hela skiten (produktionen) som bortblåst. No worrys tänkte den flexible Husse! Loggade ut och sedan in igen, fick kontakt med tekniken och skulle bara ånyo trycka på knappen som vidarebefordrar Husses skrift ut i cyberrymden.

Phhh! Allt verkade sparat så datahackern Husse öppnade upp utkastet för att där mötas av nästa chock... Datahelvetet hade spart en promille av det mästerverk som uppdaterats under ca en timmes viktig Hussetid. Lika snabbt som smärtan kommer efter att ha hamrat sig själv på tummen - lika tvärt vände Husses humör från harmonisk till att bli som en snedtänd kroppsbyggare med kraftiga dopningsproblem. Försökte slita ut datorn ur fästena för att öva släggkast genom fönstret. Mattis hann dock uppfatta humörsvängningen och tog befälet i hushållet.....  Endorfinerna meddelade att även om mattis hängde fast i datan så skulle hela skiten ut och vidare mot återvinningsstationen. Kom på sedan på att mattis kan vara bra att ha eftersom hon tar hand om hundarnas morgonpromenad. HELVETE!!!!  Hur f-n kan allt vara borta.... Mattis löste problemet genom tala lugnande samtidigt som hon körde elpistolen i nacken på den gapande författaren....

Skrivglöden försvann lika snabbt som lönen efter att alla räkningar är dragna... Därav det smålånga uppehållet vad gäller inlägg....

Detta var endast en liten förklaring till uppehållet, men jag lovar att ni ska få en skildring över hur livet hos familjen zoo fortlöper.... Kanske till och med kommer i kväll...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: david

Eller hur är det roligt med datorer! Ser fram emot nästa uppdatering

2010-03-31 @ 16:35:22
Postat av: Jenny

Aha, det förklarar alltså varför Mattis stod utanför vår ytterdörr med datorn i ena handen och en näve skruv i andra (som saknades på datorn).... Enl. Mattis hade skruvarna bara "ramlat" bort. Förstår nu vad som egentligen hänt... Men no worries - jag ställer mina teknikautister där hemma till förfogande ifall du lovar att fortsätta skriva.

2010-03-31 @ 17:15:15
Postat av: Maria

Här har man dagligen klickat in på bloggen och med spänning väntat på rapport om livet hos familjen Zoo. Har haft funderingar på om husse har dukat under i sina försök att hålla pojke och flicka isär under löpperioden.

Men nu väntar jag med spänning på att få läsa och gotta mig i alla fadäser ;)

Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Shit! Jag vet hur det känns. Men tur att mattis bevarade fattningen och räddade framtida publikationer. Jag trodde faktiskt ett tag att det hade hänt nåt allvarligt, och det hade det ju, eller?!



Glad Påsk på er allesammans!

PS Mattis definitivt värd "en puss till påsk"!

Lev väl.

2010-03-31 @ 22:20:28
Postat av: Majsan

Jag är glad att det inte gick några säkringar i knoppskåpet på Hussen, så vi har chans att få läsa om zoo-livet. Glad Påsk!

2010-04-01 @ 09:39:13
Postat av: Lotta

Mohahahhaa det där låter som vårt hushåll det Ssss Me and the second part hate this.



Strömmen har ju gått några gånger i dessa gamla ledningar när nått kortsluts o det är ju alltid Tv o dator som då skall jävlas.



Så numera så markerar jag alltid om hela texten efter varje delrad o kopierar den med musen för då sparas den där om detta skulle hända igen o hittintills så har den legat kvar faktiskt när man klickar upp för att skriva om skiiiiten på nytt så då är det bara förhoppning att bara klickar in texten igen,möjligen den sista raden saknas då man kanske inte hunnit markerings/kopiera om hela texten med den sista raden ännu, men heller det än som du säger en helt jävla timmas slit för då tappar man ju def humöret o man kan ju aldrig få till det lika bra en andra gång igen,men jag är som tanten din den som får hindra min gubbbe från att slå söner hela skiten hahahah jag andsa sävligt djupt bara o spottar i fräser det värsta jag kan.

Så även om den skall spara på hårddisken så litar jag inte på det, utan kör som en säker åtgärd även kopiering med musen.



Lycka till

2010-04-01 @ 15:30:43
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: erika

En gång i tiden så kunde det vara på detta viset även här,men efter flera års sur mage pga pchelvetet så bytte jag upp mig på mac sedan dess glad och utan bekymmer för datatekniken.

GLAD PÅSK fam ZOO

2010-04-02 @ 15:39:45
Postat av: josefine

Yes äntligen tillbaka! härligt, hoppas de dröjer länge tills nästa lilla sammanbrott;)



Glad påsk till er i efterskott!

2010-04-04 @ 20:45:06
Postat av: RA tre lingon

Vart har du tagit vägen? Nu får du börja skriva igen så att man har något att göra under "dötimmarna" på jobbet! :)

2010-07-24 @ 20:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback