DUELL!!!!

Näe nu jävlar Arek! Ser att du formulerat ned en text som beskriver en liten olyckshändelse i samband med snöskottning! Ser även i kommentarsfältet att du fått med dig läsarna på din sida och att du får Husse att framstå som smått klantig.... Tycker vi ska bringa ordning i detta med klantighet och utmanar dig därför på en duell i vem som klantat sig mest. Ok?

Ok Husse! Jag godtar duellen, men är rädd att du kommer att bli förnedrad... Vem börjar?

Det gör jag! Duellen går ut på följande. Jag ställer en fråga och du får chansen att förklara klanteriet. Därefter får du chansen att ställa en fråga till Husse. Om du har mer än en förstås. Okay? Jag börjar.

Arek! När man ville ha hjälp att söka knark i den fina bilen så visade du tydligt att här fanns inget otillåtet varvid jag stolt meddelade spanarna att man troligen gjort ett misstag med sitt tillslag. Du viftade intygande med din svans och vi lämnade platsen. Varför ringde man en stund senare och meddelade att man hittat 18 kg knark i biljäveln?

Måste ha missförstått kommandot för vad jag skulle göra. Troligtvis på grund av otydlighet från din sida alternativt att du missade min markering vid fyndet. Min fråga blir då varför du under din sista föreläsning låg på sändning så att hela Stora Stadens poliser hörde hur du raljerade över hundenhetens kompetens? Inte en gång utan tre gånger.

Det var faktiskt inte jag som låg på sänding! Det var kollegan intill så jag känner mig orättvist utpekad på grund av att det var hon som sände och jag som pratade.... Jag fick skulden för allt och har fått en och annan elak kommentar på grund av detta. Vänder på steken och frågar dig varför du, ditkallad för att hitta vapen, stod rakt en kulspruta, trampandes som en ivrig ponny, utan att markera ditt fynd? Fick skämmas inför övriga poliser på grund av att du ej behaga markera ett jättevapen som låg under tassarna på dig.

Ha! Ha! Det var ju så uppenbart att godset redan var anträffat så varför skulle jag ödlsa kraft och energi på att markera något som redan var hittat. Godset låg ju för f-n i hallen precis innanför dörren. Näe! Förklara för mig i stället varför du slagit axeln ur led 3 gånger under hockey-bockeyn? För mig verkar det konstigt eftersom tacklingar ej ingår i mes-spelet du sägs dominera! Ryktet säger att du inte kan bromsa utan tar emot dig i sargen med raka armar. Är ryktet sant?

Helvete Arek! Jag kan bromsa. Det har att göra med att motståndarna ser mig som ett stort hot och använder mer våld än nöden kräver för att få stopp på lagets stjärna. Hade du inte varit full med loppor i pälsen så hade du kanske fått följa med lite oftare och kolla hur Husse dominerar matcherna.... Berätta istället för mig hur f-n du kan tappa ett spår där man till och med ser fotspåren i nysnön? Har ju hänt mer än en gång att Husse har fått reparera dina misstag....

Du har ju för f-n sagt att jag inte får använda ögonen under spårningen! Har ju tagit för givet att du försökt lura mig att tjuvkolla för att sedan få möjligheten att läxa upp mig med bitch-slaps. Den lätta går jag inte på. Berätta i stället hur du tänkte när du kröp ned i en kartong som låg på bilvägen och därefter blev påkörd av ett tvåtons metallfordon. Hur tänkte du då?

Ehh! Alltså! Det var en lek, men hon som jag lekte med lämnade kartongen innan jag hann uppfatta att det kom en bil. Troligen var det otillåten fordonstrafik på platsen och en förare som bröt mot lagar och paragrafer. Fick ju en skön tid på sjukhuset i alla fall... Du då! Hur i tusan kan man spåra förbi en flyende gärningsman på 30 cm avstånd utan att visa Husse att faran är närstående. Hade inte busjäveln varit så hygglig att han ropade "BU" när jag passerade så hade vi väl aldrig hittat honom. Hur tänkte du då?

Mmmm! Såg honom tidigt, men tänkte att det även är bra om du håller dig allert under spårningen. Fick inga vibbar av elakhet när jag drog förbi honom så jag tänkte det kunde vara bra för dig att få en liten A-ha upplevelse om att vi inte lever i en värld av glass o ballonger. Vi kan ju säkert hålla på här en stund, men jag har ju lite annat för mig oxå. Typ lukta på tikfläckar, lägga en kabel och njuta av en eftermiddagssiesta. Så här kommer lite samlade funderinger för dig att förklara medans jag tar tag i min dag.

Förklara detta:
Varför föll du från taket när du skottade snö?

Hur kom det sig att du blev påkörd av en bil trots att du satte upp din myndiga hand i ett stopptecken?

Varför klättrade du upp - och ramlade ned - för berget trots att du visste att det var is under snön?

Varför kastade du upp matkniven i luften för att jonglera när du borde vetat att eggen på kniven är vass?

Hur tänkte du när du skulle spåra utan lina efter dom flyende tjuvarna? Fick du tag i någon?
 
Varför slog den elaka mannen yxan i ditt biltak?

Hur kan du tro att du är snabbare än sågklingan på en motorsåg? Lärde du dig något den dan?

Hur många gånger har bärgningsbilen fått hjälpa din polisbil ned från stora stenar?

Varför bröt du nyckelbenet? Och revbenet? Och fästet till det andra nyckelbenet?

Hur kommer det sig att du är den enda i hela området som fått sågspån i ögat när du bygger en altan? Gick det bra på sjukhuset?

Förklara varför den elaka mannen gjorde allt för att skjuta dig? Eller ännu bättre. Förklara varför din kollega, tillika svåger, avlossade ett skott mot dig...

Hur många har blivit av med en polisbil? Är du en av dom?

Hur späd var du när du hade blodförgiftning efter att lilla jag provsmakat lite i din hand? Berätta på skala 1-10 hur mycket dom brydde sig om dig när du kom in på sjukhuset? He! He! He! Lagom tills du svarat på dom här frågorna så har jag dött av ålderdom. Om inte så har jag väl lika många exempel till på dina klantigheter.

Vi kan väl låta läsarna avgöra vem som är den största pajasen. Puss Husse!

Far åt helvete Arek!

Må gott!

Husse och Arek


Kommentarer
Postat av: Ninnie

HOPPSAN...!! Det var ord och inga visor från bägge håll, men jag tror Arek vann. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan Arvtagerskan och Husse är i en duell. Och, sorry Husse, men risken är nog stor att även hon kommer att avgå med segern.

Snälla husse lova att inte bättra dig för vad ska vi då skratta åt?

2010-03-01 @ 12:28:34
Postat av: Magnus o Alma

Husse: Jag tror inte du ska ta så stora ord i din mun längre. Tror nog att jag ska köpa ett stort ben till Arek nästa gång vi ses.



Arek: Man ska inte skämma ut sin husse så mycket. bara lite. Snart kommer arvtagerskan!

Postat av: Buster

hahaha jag dör hahahah. jag Kommer fa kicken fran jobbet för att jag smygläser din blogg och chefen undrar varför jag sitter och garvar mig harmynt.

2010-03-01 @ 15:56:56
URL: http://klickerpositivo.blogspot.com/
Postat av: Jazco m flock

Arek rules.....ledsen Husse.....men se det ljusa i saken - Arvtagerskan är säkert mycket mildare i sin "ego"läggning!! Keep on the good work!!

2010-03-01 @ 16:44:56
Postat av: Sanna

Ni två är helt underbara - jag kommer aldrig få nog av er blogg! =0)

2010-03-01 @ 19:46:42
URL: http://vackraweimaraner.blogspot.com
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Underbart! Skrattar så jag nästan gråter. Husse borde veta att (ben)brott lönar sig inte! Men vem av er som är närmast sanningen, det får kanske Prinsessan berätta för oss om nåt år eller så.



Lev väl!

2010-03-01 @ 22:23:11
Postat av: Jenny

Ser Husse framför mig sågandes på altanen ( efter sågspånsincidenten ) iklädd cyklop.... Nog faktiskt bland det roligaste jag sett någon gång irl. Man har ju sett Hugh Grant i cyklop i Notting Hill - men det är ju lixom på låtsas.... HA HA HA - tack för påminnelsen.

2010-03-02 @ 12:30:13
Postat av: Zarih

Sorry husse, men Arek är vinnaren. Se det positivt, någon måste vinna och någon måste klanta sig. Vad ska vi andra annars skratta åt? You go Arek! Keep up the good work!

2010-03-02 @ 15:17:00
Postat av: Anita

Hahahahaha....!! Go-Arek-Go !! Har även läst husses nästa blogginlägg och är DJUPT besviken att han inte ens försöker besvara / strida emot dina påståenden, Arek!!



Husse: Du gör nog säkrast att hålla Arvtagerskan o Arek separerade på REJÄL avstånd och INTE låta Arvtagerskan komma i närheten av en dator så hon kan ta del av tider som varit..... :-) Låta henne bilda en egen uppfattning av husse (väljer bort ordet Alfahane här...)

2010-03-03 @ 09:07:50
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Anonym

Bara det att Husse låter oss avgöra tyder ju på dåligt omdömme från Husses sida. Helt klart Arek vinner.

MEN!! Jag blir lite fundersam,,, vad ska den här pajkastningen betyda??????? Dom där två älskar varandra ååååå hänger ihop som ler och långhalm, dåm klarar sig ju inte utanvarandra,..

Ett spel för gallerierna???????

Vad tror ni?

2010-03-03 @ 14:12:02
Postat av: josefine

Hahahahah! Snälla husse besvara alla Areks frågor, snälla snälla=) hahaha! Husse, allvarligt du blir dominerad av en avdankad lopphög, hahahhaha!

2010-03-04 @ 09:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback