TILLBAKA PÅ RUTA ETT....

Vi har köpt en present till dig pappa! Trodde först jag hörde fel. Brukar ju för f-n få påminna min egen släkt om att jag fyller år och att då få en överraskning trots att bemärkelsedagen ej slagit in måste ju tyda på att jag hört fel. Avmätt och dryg kastar jag då ur mig följande tacksamhetsfras: "Bara det inte är strumpor eller kallingar - det är ju så sjukt tråkigt". Såg direkt på minspelet att den meningen borde jag ha skippat. Trots alla försök att rädda situationen genom glada ögon och aktivt sprättande i presentpapperet så fungerade inte det. Glada familjen nu sur på grund av Husses otacksamhet och träffsäkerhet. För visst var det ett par kallingar....

Men inte vilka som helst för nu djävlar ville man poppa upp hundföraren med märkesgrejer. Ett par moderna Björn Borg kalsonger i Sverigemönster var det jag nu skulle dra på mig för att skippa snacket om den praktiska modell som Husse använder i vanliga fall...  Dom var ju faktiskt jättefina så jag bestämde mig för att till och med bryta ett vinnande koncept och faktiskt ta dessa gladpoppiga märkeskalsonger på mig under detta arbetspass. Har ju sett reklamen när modellerna poserar i dessa modeller. Hade därför en målbild av att man skulle se ett "jättepaket" frampå, men på min modell verkade det ha blivit något fel.... Såg för f-n ut som om jag hade rumpan fram eller var född med en vagina... Helvete vilken tur att jag byter om ensam i mitt omklädningsrum, men satan vilken knäck för Husses manliga ego....

Inte blev resten av dagen bättre heller. Innan Husse ens fått frukost fick han kasta sig ut för att reda ut ett spår som en annan hundförare startat. Efter succén med alla gripna förra passet så var ju målbilden att få kasta några fler banditer i fängelse, men den planen satts snabbt på sned....

Fet Arek hittade inga spår utan drog Husse runt i den groteskt dåliga terrängen under ca 30 minuters tid. Efter bara 10 sekunders besök i terrängen så var Husse dyngblöt från topp till tå - ett par minuter senare ett antal rivsår rikare och efter halvtimmens röjande i skogen så hade hårbollen fått nog. I god fart tog han sig nu mot sitt tjänstefordon och det rådde inga som helst tvivel om att han gjort patron ur....

Inte var det skönare inuti brallan eftersom den moderna boxermodellen nu förbytts till string efter allt klättrande bland bergen. Efter ett besök på stationen med kläd och skobyte så var vi ånyo igång igen. Tyvärr med samma resultat på samtliga spårjobb vi hade under dagen. Arek såg utvecklingsstörd ut och verkade oförmögen att iträda sig polisrollen och bli hjälte. Vet i fan om det fanns spår där vi var, men han kan väl i alla fall försöka.... Avslutade hela skiten med att göra ett saksök längs med tänkt flyktväg och då vaknade väl tysken till liv....

Letade som f-n och kom faktiskt in med viktiga föremål som nog kunde ta utredningen framåt. Men det var ju inte bara relevant gods som medtogs för när jag tömde hundboxen bak i bilen så fanns följande föremål där:

Ölburken ( Som vangligt)
En arbetshandske
Gummiplutt till en gåstav
Canon Camera inklusive sönderbitet objektiv (Sån har han faktiskt aldrig tagit med sig förut)
Tomt cigarettpaket

Han är ju en saksamlare av klass så jag brukar berömma honom fastän vi alltid får åka förbi återvinningsstationen efter ett arbetspass. Bestämde mig för att snabbt försöka glömma dagens skitpass och i stället se framåt. Det är ju fördelen med vårat jobb - du vet aldrig när det vänder, men vänder det gör det.... Parkerade i stället bilen och drog snabbt hem till familjen zoo. Tog av mig kläderna och upptäckte till min fasa att dom jävla Björn Borg kalsongerna fortfarande gjorde att jag såg ut som en tjej...

Hmmm!

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Antingen får ni kräva tjänstekallingar eller så får Geten leta upp ett par till dig.

Det finns INGET värre än ofrivillig string!!!



Lev väl

2010-06-19 @ 20:48:46
Postat av: Josefine

Får man rekomendera ett par tubstrumpor i kallingarna så ska du se att det händer grejer;) hahah

2010-06-21 @ 16:02:52
Postat av: Josefine

Skulle man kunna få länka din blogg t.ex på facebook m.m??

2010-06-23 @ 06:45:09
Postat av: Krister

Man kan ju inte vara på topp jämt eller!? lillsnorre ;)

2010-06-23 @ 20:53:32
Postat av: Lotta

Hahahah då kan det bli problem i framtiden med 2 i huset som har möjlig PMS...Men efter som Björn numera är pensionär så kanske den har krypt för han oxå så då har även kalsong modellerna gjort det med hehehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback