KIMBAHS SISTA DAG....

Nu är det dags för oss att säga adjö till vår lilla prinsessa. Är övertygad om att hon en dag blir polishund och då även en mycket bra sådan. ADHD tiken har förutsättningarna, men behöver längre tid på sig att mogna än vad jag kan vänta. Förhoppningsvis mognar hon snabbt och förbättrar dom bitar som behövs för då ska jag tjata sönder ägarinnan om att få min lilla höna åter....

Kimbah avslutade sin aspirantkarriär med att spåra upp en riktig bandit. Hon får ju inte göra sådant, men det visade sig att hon har anlag samt är mycket bra på att ta egna initiativ. Under en rastrunda, kl 04.00 på morgonen, så springer hon glatt omkring. Doppar plötsligt nosen i asfalten och drar spårandes iväg. Vidare in på en stig och upp mot ett skogsområdet. Hönan nu mycket intensiv och olydig eftersom hon avböjer all kontakt med sin Husse. Får springa för att hinna i kapp och ser då hur hon målmedvetet tar sig fram i området. Plötsligt dyker det upp ett campingläger mitt i djungeln som jag inte hade en aning om fanns där. Kimbah spårar intensivt fram till en husvagn och där i förtältet sitter en tandlös typ med tatueringar över hela kroppen....

Kimbah visar anlag för försvar eftersom hon skäller an mot sitt fynd. Det visar sig att mannen varit ute på en promenad och då kommit tillbaka den vägen Kimbah nu spårat. Nice Kimbah! Under spårningen var hon grymt koncentrerad och olydig vilket ju är en grymt bra egenskap.

Vad gäller Areks och mina egna insatser denna natt så kan vi sammanfatta det med att vi inte gjorde ett skit värt att skriva om. Ingen människa i nöd att rädda, inga banditer att spåra upp och ej heller några huliganer att bita fast i. Fick däremot ett foto från en hundförare på andra sidan Stora Staden. Han hade spårat upp en tjuv och herregud vilket straff den klåfingrige fått. Fotona visade en person som kommer att ha en mycket lång rehabilitering framför sig.... Men vad säger ordspråket? If you do the crime and meet K9..... Fortsättningen är för brutal att skriva om, men jag tror ni förstår....

Nu är vi lediga några dagar och ska bara ta det lugnt och ladda batterierna. Det kommer att bli sjukt lugnt utan vår favorittik, men snart har vi väl ett nytt projekt här igen så det är väl bäst att njuta så länge det går. Jag ser redan på Arek att han njuter fullt ut där han ligger utsräckt på tomten och leker med sin fotboll...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Carmen

Tänk att lilla prinsessan ändå slutade med flaggan i topp:-)

2010-06-05 @ 21:22:19
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Det har varit buskul att följa Prinsessans äventyr med Husse! Må allt gott komma i hennes väg, och pussa henne på näsan (om hon kan sitta still så länge)!



Nu ser vi fram emot nya äventyr och karaktärer í Familjen Zoo. Snart?



Lev väl och njut av försommaren.

2010-06-06 @ 10:18:30
Postat av: Majsan

Ja men det var ju en riktigt fin avslutning Lilla Hönan bjöd på.

2010-06-07 @ 12:56:49
Postat av: Magnus o Alma

Skulle mot för modan den lilla prinsessan behöva nytt hem så vet jag en fin adress. Har alltid gillat henne från första stund jag såg henne.

Hoppas ni får tag i en ny hund snart.



Ha det gott och må väl



Magnus o Alma

2010-06-07 @ 17:09:41
Postat av: josefine

Toppen för sessan att hon fick ett bra avslut, Husse kan kanske tänka sig att ta tillbaka henne en dag när hon växt i skinnet sitt;)

2010-06-09 @ 17:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback