7 ÅRS OLYCKA!

Redan när jag körde in på uppfarten intill den gamla nedbrunna skolan borde jag ha känt vibbarna. 5 grabbar i övre tonåren, tatuerade halsar och överarmar som pytonormar. Lät Arek skälla till för att visa att vi var fler på platsen än den späda hundföraren men reaktionen från the bad guys uteblev. I stället för att vika undan gick allt på en sekund. Huvtröjorna över de rakade huvudena och sedan gick dom till anfall. Hade inte hunnit få ut hårbollen vilket gjorde att det nu var 5 mot 1. Muskelmassan på det anfallande laget var överlägsen, men jag kände mig ändå rätt säker efter polishögskolans självskyddsutbildning samt mitt vita bälte från Judoklassen...

Fick in ett par smällar, men fick även ta emot ett par rejäla knogar mot huvudet innan jag lyckades knuffa mig fri. All adrenalin pumpade nu när jag slogs för att överleva och det otäcka var att pöbeln var helt tyst under attacken. Kände hur kraften började sippra ur den sega hundförarkroppen, men hann ändå vika undan när järnröret ven över huvudet. Klirr!!! Sidospegelns glas i tusen bitar och så även den motordrivna funktionen på vänster sida. I ett töcken kände jag hur blodet sipprade ned längs halsen och den sista minnesbilden skulle nog bli att se det krossade glaset dimpa ned......

Tog den sista kraften och skrek bedjande mot den unga tonårstjejen som stod intill min bil. " Släpp ut hunden!" Tjejen helt frånvarande, flinade fånigt och tog sedan en djupt bloss på sin hemmasnickrade cig. Helvete hann jag tänka. Hon är ju pårökt som ett as och troligen i sällskap med packet som nu slog mig sönder och samman. Låg nu på marken och sneglade upp mot den trasiga sidospegeln..... NÄE! Fan oxå! Tvingar mig själv att radera skiten jag just skrivit eftersom förskringsbolaget aldrig skulle tro på denna historia. Får nog f-n stå mitt kast och berätta sanningen....

Husse klantat sig! Tränade backning samtidigt som han skulle vinka till förbipasserande kollega. Den vägg som alldeles nyss varit så långt ifrån bilen var nu så nära att sidospegel med dess funktioner pussades rejält. Det kraschande som hördes var fruktansvärt i mina öron, men överröstes ändå av publikens skratt över Husses klantighet. FAAAAAN!!!

Har ju precis fått skattepengarna, men ville ju inte lägga dom på något så banalt som reparation av en sidospegel. Avslutade spektaklet med att stå och försöka lägga tillbaka det krossade glaset i sin gamla position, men för alla er som lagt pussel utan att ha alla bitar förstår problemet va... Lämnade platsen med ett fånigt flin....

Fuck! Hade varit bättre om det var mattis som gjort det eftersom jag då kunde retat och hånat henne samtidigt som jag kunde varit storsint och sett till att skadan blivit lagad. Nu är det i stället jag som blir hånad...

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Lotta

Aj aj... inte skrämmas sådär. ;-)

Postat av: josefine

Jag tycker nog inte du ska vara så upprörd över att litet sidoglas, det kunde ha handlat om ditt liv! Tur att gudarna var på din sida denna afton och i fortsättningen får du ha Arek i framsätet;) Var rädd om dig!

2010-06-09 @ 17:36:10
Postat av: Jenny

haha undrade just, trodde det var otroligt att jag missat en sån händelse med tanke på att jag nästan bott på radion senaste veckan.. ;)

2010-06-10 @ 04:59:53
Postat av: Magnus o Alma

Tror Mattis får kommentarer räcker i detta sammanhang :)



Ha det gott



2010-06-10 @ 09:36:38
Postat av: Monica

SKATTEPENGAR !!!!

Arek då får du säkert en JÄTTE fin present i morgon

Hallå alla Arek fans vår idol fyller 10 bast den 11 juni så Grattis Gubben¨. Sitt för säkerhets skull i buren ibak Tusen tassar och kramar du vet från vem.........

2010-06-10 @ 16:17:16
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Dags att införa "autorelease" på Gammelgeten kanske?

Eller på Husse vid ratten....



;o)



Lev väl.

2010-06-10 @ 19:42:37
Postat av: Ninnie

Grattis på födelsedagen Arek! Se till att Husse och Mattis bjuder på god mat idag och att grabbarna lirar lite fotboll med dig.

2010-06-11 @ 14:06:28
Postat av: Erika

Bra början på en ny bok!!!!!

F-n jag gick nästan på det, men konstaterade att en död inte kan skriva inte heller en som fått så mycket spö, men här kom talangen fram.

Förstår ju att du mer eller mindre är belagd med munkavel ang jobbet

å hundträning är väl inte ett alltför upphetsande kapittel fast nu ökar spänningen något!!! Undra om du kommer att hitta en ny hund, vem skulle vilja ge Dig en sådan?

Finns det inga färdigutbildade att få tag på?

Spänningen är olidlig.

Krama Geten och ha en bra sommar.

2010-06-11 @ 14:12:46
Postat av: josefine

Grattis arek på födelsedagen;)

2010-06-13 @ 14:18:41
Postat av: -Milou-

Hahaha! Stackars husse, det var nästan men bara nästan så att det kanske hade varit bättre med det första scenariot? För att få lite medlidande från mattis istället för hån och spe? =)

2010-06-13 @ 19:41:27
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Majsan

Huvaligen så läskigt det började, så jag blev riktig glad över att det bara är 7 års olycka Du drabbats av ;o)

2010-06-14 @ 11:55:24
Postat av: Lotta

Är glad att den där va pårökt så inte den blinde fått ont i den tyska skallen oxå, så nu fick du ju nästan be för livet o krypa till korset men detta gör dig bara liiite mer mänsklig hehehehe



Nä skämt o sido det va ju en väldigt bra början o jag trodde nästan på historien om du bara inte skrivit att Arek va tyst hahahaa men det är så roligt att garva åt dina kommentarer...



O jag håller med Erika vem o vad kommer beträda ert hem nästa gång o störa den gamle halte getens heraki.

2010-06-15 @ 01:52:38
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Lotta

Men gossen då har gubbeskrället fyllt 10 år o du säger inget men fy dåååå hihhih.



Men inte illa att han segar på o jag hoppas verkligen han fick en fin blodtårta heheheh

2010-06-15 @ 01:55:58
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Allvar

Så bra Herman :)

2010-07-06 @ 00:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback