HUR GICK DET DÄR TILL....

God fortsättning önskar hundbesättningen i denna något twistade familj som kallas för min flock. Kan någon ens förstå hur det är att leva i en grupp som i djurriket skulle benämts mer som desorienterade höns? Här händer det ta mig f-n någonting hela tiden och är man inte på tå så riskerar man att vara helt off under ett par månader tills man ånyo fått grepp på det som hänt.... Exempel på detta kan ju vara att Husse plötsligt gjorde patron ur, sket helt i mina behov och satte mig i pension. Gödde upp mig till en köttbulle, fimpade all busjakt ihop och i stället gav mig en urtuggad fotboll och hävdade att jag älskade mitt nya liv som typ gick ut på att ligga på sidan och buffa på mina gosedjur.... Innan liggsåren ens börjat att vara så var jag ånyo i tjänst med alla krav och konsekvenser det nu kan innebära....  Hade jag haft en personlig veterinär så hade jag nog haft stora svårigheter att förklara min oregelbunda hjärtverksamhet, höga kolesterolvärde samt den nervösa oro som visar sig när du liksom aldrig vet vad som skall ske närmast....

I går slog dom till igen! Familjen zoo vaknade upp i kylan med dagsplaneringen att dra till pulkabacken. Aktiviteten involverade även mig som hårboll och glädjen från min sida över att få leka i snön och äta korv med bröd var mycket stor. Förväntansfull stod jag, som vanligt, fullt påklädd och mer än beredd att starta leken. Föga anade jag det omfall som då skedde.....

Vi måste åka förbi och titta på en ny toalett! Mattis ord slog in i min hårkropp lika hårt som om världens fetaste människa plötsligt bestämt sig för att förse min arma rygg med en sadel. Därefter kasta sig upp och försöka slå rekord i hinderhopp... Tung som en yberfet Shetlandsponny såg jag snöleken komma längre och längre bort i tiden, men bestämde mig för att hålla humöret uppe ändå....

Det blev inte bättre! Det blev ingen toalett. Det blev heller ingen snölek. Däremot kom familjen från yttre rymden hem med en ny bil..... Men va i helvete hände? Hade ju slipat broddarna med målet att få dominera skidbacken. I stället blev det en lång dag i bilen där familjen zoo plötsligt var uppdelade i två bilar i stället för akvariumet vi anlänt i..... 

Jag blir ta mig f-n inte klok på den här familjen. Jag har bett er förr, men inget har ännu hänt. Men nu ber jag er på mina sköra artrosknän... - Snälla! Hämta mig och ta mig till en vanlig familj!

Arek


Kommentarer
Postat av: Zarih

Arek: jag har tyvärr ingen bra förklaring eller giltigt skäl till att människor beter sig som de gör. Vi är lite annars och du får helt enkelt försöka ha förståelse för våra konstiga beteenden. Det blir tyvärr inte heller bättre ju äldre vi blir. Mina sympatier går till dig och jag hoppas att du snart får jaga barn i pulkabacken.

2010-01-06 @ 11:13:01
Postat av: Alma

Men snälla älskade Arek!

Jag har ju sagt att du får flytta hem till oss. Dessutom löper jag nu ;)

Bara slå en signal så kommer vi och hämtar dig.



Kram Alma med husse

Postat av: Sanna

Stackars Arek!

Står du ut att dela med en weimaraner så är du alltid välkommen att parkera din matskål i vårt kök.



Fast ny bil lät spännande. Bra plats för dig?

2010-01-06 @ 12:20:33
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Hahaha, det påminner om när jag och min husse skulle köpa mjölk och råkade gå förbi fastighetsmäklarens fönster på vägen... Det slutade med att vi köpte vårt första hus, allt var klappat och klart på mindre än fyra timmar. Visning, banklån, skriva under osv.



Mjölken? Den glömde vi.



Men du får släpa ut Husse och familjen i snön nån annan dag, den lär ju ligga kvar till midsommar eller nåt liknande med tanke på mängden.



Lev väl!

2010-01-06 @ 13:33:24
Postat av: Erika

Skriv adress och telenr så kommer jag på stört.

jjjiiiiiiiiiisses vilken story,

2010-01-06 @ 15:33:55
Postat av: david

haha du har det nog ganska bra ändå :)



Fint med beskrivningen hur ni spelar fotboll. Ungefär så har jag också fått göra. Sätter en boll i munnen på han så springer han runt och jagar den riktiga fotbollen utan att ta den i munnen.

2010-01-06 @ 16:00:48
Postat av: Jenny

Förstår att Husse är tillbaka fullt till sitt gamla jag... Det var ju flera månader sen han köpte ny bil, började bli orolig.

2010-01-06 @ 17:28:03
Postat av: Ninnie

Du är så välkommen Arek. Jag kan erbjuda stoooor inhägnad tomt på landet, grannen till höger är en mycket vacker golden tik och grannen till vänster en lika vacker rottis tik. Kan det vara av intresse??

2010-01-07 @ 00:35:44
Postat av: Monica Mörk Luralandets Aura

Hejsan Brorsan du kan flytta hem om du vill.

Jag är din syster Aura har artros också,får lite piller varje morgon så man kan busa i snön.

Vi skulle väldigt gärna vilja köpa din bok.

2010-01-13 @ 17:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback