INTE SOM JAG TÄNKT...

Uniformen nytvättad och iordningställd för att bekläda den späde hundföraren nu när semestern var slut. Förberedelserna med att starta upp Areks motorer hade ju redan påbörjats några dagar innan för att fyrbentingen skulle vara införstådd med att vilan upphört. Vindmarkeringar, sök och spår hade ju under vår träningsvecka fungerat perfekt varvid jag nu ställde ett stort hopp till min gode hårboll när vi nu skulle jobba helgnätterna.... Kände mig i grym snutform med ett enormt sug att köra igång för att nå upp till myndighetens mål om att skydda och ställa till rätta. Mitt något antika arbetsredskap verkade även han laddad för under veckan som varit har ju tysken visat ADHD tendenser och stor arbetsmotivation så nu j-vlar skulle vi rädda världen....

Uppladdningen inför actionhelgen gick i mysfaktorns tecken. Mattis hade bestämt att vi, tillsammans med The Legends familj, skulle åka till havet för att fiska och grilla. Husse och tonåringarna tyckte idén var mycket god, men vår önskan var att om möjligt få byta havet mot en insjö. Vi var och fiskade vid mattis havsplats för några dagar sedan och det gick väl sådär....  Mattis visade att trots att hon är kvinna i mogen ålder så kan man ändock falla tillbaka till att bli 5 år i sinnet. Sur och grinig krävde hon att resan skulle gå till havet. För att få den lilla underläppen att sluta darra så bestämde vi oss för att göra tanten glad varvid bilens GPS ställdes in på kordinaterna "X antifiskstället och Y Stora havet och så var vi på väg....

Grillkvällen blev perfekt och allt var ju faktiskt kanon sett till om det just var en grillresa vi gjort. Fiskemässigt blev det väl som förväntat - det vill säga mycket dåligt med napp. Det kanske inte är så konstigt när man tänker efter. Detta då  min ludne vän med fyra ben uppför sig väldigt egoistiskt...

På grund av att fiskestället är sjukt långgrunt så tvingades ju barnen vada ut i vattnet för att nå ut med sina fiskespön. ( Dom hostar och är förkylda nu förresten) Fet-Arek lyssnade sparsamt på mattis kommandon om att björnar ej får vara i vattnet. Hårbollen börjar plötsligt att bada och jaga pojkarnas flöten. Trots arga förmaningar om att återvända upp på land så vägrade den glade German Sheparden att komma upp... När han väl gjorde det så tog han en sväng upp på mattis picknickfilt. Så där lagom sandig ställde han sig på "matbordet" innan han skakade av sig havsvattnet. Ovanför satt en skatjävel och skrockade gott över showen som utspelade sig nedanför hans gren....

Under tiden min lilla hund badat så hade Husse använt sina överlevnadskunskaper och byggt sig ett eget metspö. Under matpausen så smet Arek iväg med mitt hemmagjorda fiskespö i tron över att det var en god pinne att leka med.... När flöten och krokar kopplats loss från vargens gap så tröstades han med lite kall korv och så var allt det onda glömt....

Hör hur skatjäveln ovanför skrockar igen och då jag tittar upp ser jag hur tonårssonen tagit ett stort kliv från en sten i vattnet till en annan. Han hade dock glömt att "säkra" upp kroken på metspöet under hoppet vilket gjorde att under hans flaxande med armarna så blev han rejält piercad i örat av metkroken... Under skratt och stoj fick Husse äran att koppla loss sjöodjuret....

Då kommer den lilla tonåringen och meddelar att Arek gjort illa sin klo och att Husse nog inte skulle bli så glad... Med dom orden ringandes i mina öron vandrade jag åter till Areks lekplats och då bara för att se att ena framklon var knäckt. Det visade sig att Arek troligen försökt rensa fiskestället på sten och under sin kamp med rullstensåsen knäckt sin redan porösa klo.... Lika bra att åka hem och vidare till veterinären så grillkvällen abrubt avbruten....

Munkorg på!
Hundgrupp framåt!

Husse och Arek klart beredda när ordern ekade ut. Bråket hade nu spårat ut och övergått till att bli ett upplopp. Hundgruppens uppgift nu var att upplösa grupperingarna. Stenar haglade och våldsamma män gjorde allt för att sparka och slå mot polisens sköldar....

Knack! Knack! Veterinärens skarpa knackningar på dörren fick Husse att vakna upp i väntrummet på djursjukhuset. Som vanligt hade Husses fantasi skenat iväg i längtan på att få börja jobba. När veterinärens dom om två veckors vila för Arek nått ända in till hjärnstammens centra för informationsmottagning så var jag på väg att börja snyfta.... Fortfarande under chock över domen så fick Husse vara med och bistå vid klooperationen.... När vi sedan lämnat djursjukhuset efter ett antal timmar så var den ena utav oss groggy av medicinering medans den andra var det på grund av chocken av att inte få jobba med hund på två veckor.....

Summerar mina åsikter på följande sätt:

Fuck, Fan, helvete, skit, förbannelse.....

I stället för att få frilägga actionendorfiner så ska jag rehabilitera hårbollen under ett antal veckor. Han har ju så sjukt dåligt humör så jag gissar att det kommer att bli alldeles underbart att få sköta om min vän och arbetskamrat.....

AAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Må gott!

Husse









Kommentarer
Postat av: Lena

Uschiamej vad jag tycker synd om er båda två! Men åh vad jag skrattat! Låter väl som en skata är jag rädd...



Lev väl

2010-08-09 @ 20:51:30
Postat av: Monica

veckorna går fort, ni får planera nästa anfall.....

2010-08-09 @ 23:08:01
Postat av: Josefine

Åh vad jag lider med er! Två veckor går snabbt, du får väl skriva om rehab och skat jakt under tiden;)

2010-08-11 @ 13:42:16
Postat av: Erika

HALLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ÄR det någon hemma. vi väntar!!!

2010-08-15 @ 21:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback