GOD MORGON!!!

Åhhh! Hela familjen zoo vaknar upp och gör sig redo för ännu en härlig dag på sensommaren. Vrider upp persiennerna och ser att dagen kunde börjat bättre eftersom det inte råder något tvivel om att regnet öser ned. Såg man till den samling som nu vaknat upp så kunde man väl se att fyra av invånarna i kullen visade tecken på att ej riktigt ha sovit klart. Tonåringarna är ju alltid sega på morgonen, men jävlar vilken fart det blev på den äldsta när han kom på att han hade en halvtimme på sig att göra läxan. Den läxan jag tillfrågade om han hade igår och som han då svarade nekandes på hade nu gjort sig påmind då han synade sin väska lite sådär med panikslagna ögon...

Mattis så där lagom pigg vilket fick mig att fundera på om hon gått i sömnen under natten i stället för att drömma om sin fantastiska familj. Då hade hon väl vaknat med ett smile va? He! He! He! Husses påsar under ögonen var väldigt tydliga och visade med all (o)önskvärd tydlighet att han med jätteörat sovit dåligt denna natten oxå. Trots medicin 3 gånger om dagen så var örat ändå lika stort som en fläskotlett och smärtan lika påtaglig som att någon dragit ett paintball skott i låret från 30 cm.... Med all möda vände sig mannen som det nu var så synd om och bad den yngsta tonårssonen att hämta örondropparna från köket... Liggandes i sängen fick jag meddelandet från tonårssonen om att Husse nog nu inte skulle bli så glad. Han överlämnade det som var kvar i medicintuben och meddelade torrt att vår nya hyena, Amira, tränat apportering med godset...

Sett till hur tuben nu såg ut så förstod jag att den tidigare ägaren ej  kört passiv markering. Detta då tuben såg ut som ett durkslag för spaggetti. Mina fina örondroppar sprutade ut från de hål som Amira gjort med sina tänder. Suckade djupt och hasade mig ned för sängen och vidare in i badet. Ahhh vad härligt med ett varmt bad i sin ensamhet. Försökte peta bort lite smuts från vaden, men upptäckte att smutsen rörde sig och verkade vilja borra sig djupare ned i huden... Men va f-n! En fästingjävel som tagig sig ton och nu försökte penetrera Norra halvklotets spinkigaste ben.... Kom på att jag glömt fylla på mitt fästingvaccin och sjönk djupare ned i den morgondepression jag redan var i. Och då var klockan inte ens 8:a.

Mattis tog tag i den varelse som absolut inte var trött, sorgsen eller självmordsbenägen. Hon är hyena och skulle nu få gå sin morgonpromenad i långkoppel. Mattis så där lagom road av detta eftersom hyenan drar som ett godståg medans Arek hela tiden försöker smita och vända hem. Mattis morgonpromenader är därför allt annat än harmoniska.... Även om Husse, äldsta sonen och mattis haft en liten tung morgon så var det ju inget mot hur det nu skulle bli för Jamaren.

När mattis öppnade dörren så skulle Jamaren smita in. Samtidigt skulle hyenan ut och konfrontationen var ett faktum. Jamaren nu fångad och buren som en tigerunge i mammans gap. Hyenan dock överraskad över mattis primalskrik och koppelkorrigering varvid Jamaren åter var fri.... Långt ned på gatan kunde man sedan se hur förnärmad kattjäveln blivit över morgonbehandlingen och det kanske man kan förstå....

Så här är det väl i var mans hus på morgonen kan jag gissa, men ibland kan man ändå längta långt långt bort från detta kaos...

I övrigt kan jag meddela att träningen med Amira går mycket bra. Jag är väldigt nöjd med motorerna i detta JAS plan och jag hoppas innerligen att jag även får ordning på spåret...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: thebuster

hahha lysande, kommer hem efter några kalla och och blir först med att läsa ett nytt inlägg.



Hyenan är ju faktiskt inte så ful.

Postat av: josefine

Ja så är det i var mans hus;) Vi är väl västkustenssvar på familjen zoo! God morgon Husse med familj!

2010-09-02 @ 08:49:10
Postat av: Lena

En typisk zoo-morgon som vi alla har emellanåt! Det är väl bra att laman inte kommer att få vaxpropp mellan tänderna, med tanke på att hon inmundigat Husses örondroppar i förebyggande syfte =) Hon ÄR lik en lama, men hon är söt!

Lev väl.

2010-09-02 @ 20:48:15
Postat av: Moralensväktare

Stackars jamaren, blir bortkörd jämt o ständigt! Kan inte vara lätt att vara liten jamare i familjen zoo!



När det är dax för L-tester, MH, MT m.m så hoppas jag husse håller oss uppdaterade=)

2010-09-03 @ 09:01:40
URL: http://moralensvaktare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback