BRA JOBBAT HUSSE!!!

Husse har ånyo hjälpt mig att logga in för en berättelse. Mannen med en höststorm som hjärna, lurades till att släppa fram mig till tangenterna för att beskriva vårt senaste gripande. Självklart kan jag göra det, men då j--vligt kortfattat:

Har haft semester, har återfått jobbsug, men blev då skadad med karensdagar som följd. Haltandes fick jag ändå, på Husses order, återgå till tjänst för att stilla farbrorns arbetssug. Måste medge att även jag lidit av viss abstinens varvid jag var het het som en kamin.... Nattpasset innebar många spår och så även ett fint gripande. Husse tyckte det var extar roligt när vi spårade upp en inbrottstjuv som sprungit från polisen. Husse märkte på mig att jag var MYCKET nära brottslingen och då genom alla mina start och stopp för att hitta gömman.... När så tjuvgömman anträffades ( gömd under en bänk på en altan) så gjorde jag mitt allra bästa för att få berömma spårläggaren... Husse missförstod, som vanligt, mina intentioner och varnade tjuven för att flaxa allt för mycket med armar och ben om han inte önskade delta i någon OS gren i Paralympic.....

Arek! Berätta även om hur du hittade två plåtskåp i ett av dina spår. - Berätta om hur du på alla möjliga sätt försökte bära med dig dom två 40 x 40 cm plåtskåpen i ditt varggap. Ha! Ha! Ha! Gick det bra eller fanns det en viss frustration i ditt beteende?

Eller berätta när du hittade tjuvarnas järnspett på typ 20 kg. Hur du bar runt på det där jävla spettet med dina redan så trasiga tänder. Förresten! Du kan väl tala om hur jävla bångstyrig du var när du vänligt ombads att lägga ned spettet och fortsätta spåra efter tjuvarna... Berätta nu hur olydig du kan vara....

Visst Husse! Jag ska berätta... - Eller så berättar jag om hur du under dagen idag utnyttjade din fina eventpresent som du fick som gåva förra året. Bakrund: Som i allt Husse företar sig så anser han sig vara bäst. Så även om han överbevisats om motsatsen. Hans vänner och kamrater ( förutom sina löss) kan ha snappat upp hans divafasoner eftersom han så ofta skrävlar om sin körförmåga i Statens fina polisbil. Presenten han fått sig till livs var att åka folkrace och i dag var det alltså dags. Hela familjen drogs med till arenan och Husse hade som vanligt ingen annan målbild än att få hålla vinnarpokalen.

Ca 20 likasinnade fanns på plats för att även dom höja pokalen, men dryg-Husse lät sig inte nedslås av detta. Inte ens när dom klädde upp honom i en babyblå overall och ett äggskal till hjälm fanns ett uns av självdistans.... När det första tidskvalet var avklarat så tyckte Husse att det kändes rätt bra, men då fick han väl sanningen i ansiktet av sina ättlingar...

Under skratt och hånflin visade dom upp en videosnutt där det såg ut som Husse var på väg till söndagens bilbingo... Husse stött och meddelade att han körde vägvinnande i stället för att sladda och tappa tid. Grabbarna krävde dock en skärpning. Hellre att han sladdade av än att dom fick skämmas för honom....

Såg på Husse att han blev klart förnärmad och kränkt av påhoppen. När han vandrade i väg för kvalheat nummer två så tyckte jag mig se en viss förändring i kroppshållning samt typ två horn som trängde ut fram på hjälmen... Dom 5 första skulle gå till final och inför kval nummer två så låg ju faktiskt Husse bland dom. Nu jävlar var det en förändring i körsättet kan jag lova. Till och med på uppvärmningsvarvet körde den späde hundföraren som en desperado. När han passerade förbi läktarna så satt han som en ihopklämd makaron med tungan klämd mellan dom sneda gulfärgade proteserna han kallar för framtänder. Första varvet gick i rasande fart och så även varv nummer två. Nu jävlar sladdade han som en jävla rallykung förbi läktarplats och från konkurrenterna hördes gillande rop... Ut på sista varvet och det rådde inga som helst tvivel om att vi hade en finalist... In i näst sista kurvan med bredställ och.....

Men din jävla sopa! Benranglet fick väl sladd så att han stod helt jävla fel mot hur han skulle köra. När så den lilla farbrorn hamnat i rätt position efter att ha ramlat ur sin stora stol och vänt hjälmen rätt så fick han väl ett fint kärringstopp..... När Husse passerade mållinjen med snygg sladd så var det oxå det sista han gjorde denna dag. En finalplats var nu lika nära som vi var till Nordpolen....

Grabbarna var mycket nöjda över att deras far i alla fall kört rally, men en person tog ingen notis....

Husses förändring syntes mycket tydligt när han gick från medelålders man till att hamna som treåring... Husse lämnade arenan i rask takt efter att mattis hindrat honom från att kasta hjälmen genom glaset till arenans kiosk. Husse tog då i stället en jävla fart och sparkade en sten i riktning mot bilparkeringen. Med en hårsmån missade stenen en VW van och projektilen flög i stället förbi barnen... Barnen rutinerade, höll låg profil och satte sig i baksätet under tystnad..... Husse knäpptyst under tre mils bilfärd innan mattis försökte prata folkrace... Husse meddelade trotsigt att han aldrig ville höra talas om den där jävla bilkörningen varvid tystnaden åter infann sig i bilen....

Först efter ca 6 mils körning (knäpptyst i bilen) så fick mongot en Big Mac Co och Cola. Strax efter det blev han åter kontaktbar och familjen kunde föra en någotsånär vettig diskussion om allt annat än bilåkande.... Vad som först verkade vara en riktigt rolig och trevlig present visade sig bli värsta mardrömmen för familjen zoo. Husse är ju för jävla störd när han förlorar i tävling....

Arek! Har du berättat om alla fina jobb du gjorde i helgen?

Ja Husse! Jag har berättat... Har en annan riktigt rolig sak att bärätta oxå, men jag håller på den några dagar till. Kan väl berätta att det handlar om mig och Husse samt ära och berömmelse....

Må gott!

Arek och Husse


Kommentarer
Postat av: Moralväktaren

Va underbara ni är! Va kostar det att köra folkrace?



Härligt att se att Arek frisknat till och återvänt i tjänst och till tangenternas underbara värld=)

Nu väntar vi med spänning på vad det är för hemlis arek har i beredskap!

Postat av: moralväktaren

var bara tvungen att rätta till, URL:n lite;)

2010-08-16 @ 09:56:59
URL: http://moralensvaktare.blogg.se/
Postat av: Erika

Arek ära och berömelse???????? Nu blir jag sprikfärdig av nyfikenhet.

Kom i gen nu gamle gosse.

Stackas Husse, kör bort sig som vanligt.

2010-08-16 @ 14:31:45
Postat av: Ola S

Härlig läsning som vanligt.

:)

Tack för ett gott skratt

2010-08-16 @ 20:30:45
Postat av: Irene Schäferligan

Arek dåååå!! Taskigt att lämna oss så där med nyfikenheten strömmande ! Husse har verkligen tur att ni andra står ut med hans småbarns fasoner =)

/ Schäferligan med Lillebror

2010-08-17 @ 10:34:47
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: The Legend

The Legend undrar: Fiske? Hur många?

2010-08-18 @ 14:53:32
Postat av: Lena

Arek!

Kom igen nu! Ge oss mer ära och berömmelse. Vill veta mer nu...



Lev väl

2010-08-18 @ 21:44:52
Postat av: Magnus, Alma o Aqua

Det var därför du var så tystlåten i söndags. Vad synd jag inte visste det för då sk.........



Ha en bra vecka



2010-08-18 @ 21:57:16
Postat av: Anna

Törs man gissa på att det handlar om årets polishund kanske? =p

2010-08-19 @ 14:50:25
Postat av: Monica

Å va jag är nyfiken ,på nästa blogg!!!!!!!

2010-08-21 @ 12:19:21
Postat av: Monica

ÅÅÅÅÅ va jag är nyfiken på nästa blogg!!!!!!!

2010-08-21 @ 12:20:58
Postat av: Monica

ÅÅÅÅÅ va jag är nyfiken på nästa blogg!!!!!!!

2010-08-21 @ 12:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback