REKORD I KOMMENTARER!!!

Som ni själva ser så har kommentarerna till sista inlägget slagit alla rekord...  En av kommentatörerna lät meddela att jag måste lägga in ett nytt inlägg för man orkade inte scrolla så långt ned på sidan. Har ju lagt av bloggandet, men kan väl ändå ge en liten feed-back på hur arbetet med vår kommande bok går. Skulle vilja säga att det går kanon och att vi ligger i startgroparna för att publicera teamets livsverk. Måste dock medge att jag skrivit så mycket skit under dessa år och det gör i sin tur att det tar en jävla tid att gå igenom allt material, filtrera och sortera för att om möjligt, för en gångs skull, göra något som är lyckat....

Gör mitt bästa och har faktiskt kommit till mars månad år 09 så nu är vi rääääättt näääära slutet.

I övrigt så har vi nedräkning för att starta våra nya liv. Arek som pensionär och Husse som aktiv pop-cop i ett lokalt sheriffområde. Har ca 30 pass kvar innan flytten går till att alltid jobba på södra solsidan om Stora Staden. Förberedde Arek på hur det kommande livet skulle bli och då genom att låta bli att träna honom under ett par dagar. Tilltaget föll inte ut positivt och Geten visade tydligt sitt missnöje genom att sucka, sura och vara allmänt otrevlig. Så det var bara att köra igång med träningen igen....

I övrigt så jobbar vi på med målet att rädda världen och just nu håvar vi in bandit efter bandit. Teamet samarbetar grymt bra och har tack vare Areks nos, Husses envishet och ett visst mått av tur lyckats gripa både i tjänsten och på fritiden. I like that!

För att även hinna analysera både det som varit gott och ont så har vi tagit oss tid för reflektion och då självklart över en kopp fika. Det vi samstämmigt varit överrens om i det fyrbenta och tvåbenta laget ( att vi är överrens är inte vardagsmat) är att Husse suger som dressör. Getens klarsynta analys visar på att hela Husses lyckade hundförarkarriär hade varit skit om det inte varit för att Geten dykt upp med sin mantel och aura passandes för polistjänst. Husse kan bara instämma vilket ju alla misslyckade hundförsök med all tydlighet visat. Exempel på detta är:

Emo - Utslagen av Husse, men numera polishund i annan del av Sverige. (Bra gjort Husse)
Zeb- Utslagen av Husse, men numera polishund i Stora Staden. (Bra gjort igen Husse)

Tack vare min instiktsfulle loppförsedda kompis så gick jag inte och hängde mig utan sökte i stället tjänst på ort där hund inte är ett krav. På denna ort kommer Husses typ av färdigheter att löna sig ännu mer. Det vill säga:

Initativ 10 och omdöme 0.

Eller som en polisanställd utryckte sig när hon hörde att Husse ånyo skulle tillbaka till sina rötter:

"O Herregud! Stackars klientelet i den kommundelen. Att inte dom hade ihjäl Husse under hans förra sessior i områet måste ju ses som ett under.... " Vad svarar man på det? Jag kunde inte eftersom jag tappade hakan ned i höjd med knäna....

Må nu gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: yåms

Duttig husse...



:-)

2009-10-15 @ 21:52:25
Postat av: Sanna

Yehaaa! Ett nytt inlägg av Husse. Full fart med boken tack - personligen har jag förhoppningarna om årets julklapp (känn absolut inte pressen) 2009 ;0)



Låter som att Husses nya jobb kan bidra till en alldeles egen blogg annars får vi väl varje dag syna tidningarna efter artiklar om upplopp i och kring stora staden orsakad av enskild polisman.



Men ni är saknade, tro aldrig annat!

Har hänt vid mer än ett tillfälle när man har kämpat med sin egna fyrbenta odåga, att man har kommit ihåg saker som Husse har skrivit om sin egen träning med sina egna odågor. Det är lätt att le då och ta nya tag.

Postat av: Zarih

Vet inte varför du antog att pensionär är detsamma som sysslolös. Håller stenhårt på Geten. Självklart ska det tränas! Skärpning husse! Ser så fram emot boken! Säger som Sanna, känn ingen press men julen 09 passar mig också!

2009-10-16 @ 08:47:58
Postat av: Nena

Här är fler som inte vill behöva fundera på vad som ska ges i julklapp åt kreti och pleti i år. Längtar tills boken kommer ut :0)

2009-10-16 @ 12:39:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: Veela

jag visste väl att man skulle fortsätta och titta in här eftersom en nytt inlägg skulle trilla in när man minst anande det.. :D



har även fått reda på vart husse tänker fortsätta sin yrkesbana, så tro inte att du kan gömma dig för oss på radion... Vi vet allt (och är det något vi inte vet så är det oväsentligt)



Nu är undran bara om boken blir julklapp i år eller födelsedagspresent i februari, så jobba på..



ps en av mina favoritinlägg är de 2 "busarna" som idkade skadegörelse på ett dagis.. Skrattade så jag grät när jag läste hur Husse med myndig stämma försökte få dom att ställa sig upp...

2009-10-17 @ 12:10:52
Postat av: david

haha underbart :)

2009-10-18 @ 01:17:08
Postat av: Elding och matte

Tänkte bara titta in och kolla OM, OM du kanske hade skrivit något litet i bloggen i alla fall. Gu vad jag blev glad när jag såg att så var fallet. Kämpa på med boken. JAG VILL HA !

Hejja arek, se nu till att husse inte lägger sig på latsidan bara för att han inte ska jobba med hund. Hussar måste aktiveras glöm inte det !!

2009-10-18 @ 14:24:58
Postat av: Sorken

Håller helt med Sanna att detta troligen blir årets julklapp och att du därmed fått ett antal svurna fiender på OT, som raskt ser försäljningen av en onämnbar kalender minska.



Och appropå PopCop så vore det väl rätt man att illustrera den kommande boken.

Jag förmedlar gärna kontakten om så önskas.

2009-10-18 @ 14:53:34
Postat av: Anita

Håller med Sanna... Årets julklapp!! ;-) Är det bestämt vilket förlag som ska ge ut boken? O du glömmer väl inte att ha med lite bilder oxå !!??

2009-10-19 @ 09:32:21
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Husse o Arek

Den här boken blir min död... Känns som jag håller på att bygga Faraos pyrmamid och just nu passerat bottenplattan.... Har ju skrivit så förbannat mycket, men har nu nått till juni 09. Materialet är digert om än inte bra. Ska sedan sammanfatta skiten och sedan med bedjande ögon (alt. med mutor) få något förlag att offra lite tid på denna skapelse... Tror det blir svårt att få ihop en bok innan jul eftersom Husse även har lite andra intressen. Typ idrott samt tvånget att jobba eftersom jag inte räknar med att kunna dra mig tillbaka på inkomsterna från boken....



Husse o Arek

2009-10-19 @ 10:53:11
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: yåms

Nån kan kanske tipsa piratförlaget?

2009-10-19 @ 12:34:22
Postat av: Madde

Är tjänsten på annan ort än sthlm eller är den bara en förort som du skall husera i?

2009-10-19 @ 13:55:20
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Zarih

Andra intressen? Va? Ok, då kan jag vänta till Februari, då fyller jag år. Toppenpresent vore det!

2009-10-19 @ 15:30:59
Postat av: Anna

Kan avslöja att även Cruse numera är polishund någonstans i norrland.



Annars ser jag liksom alla andra fram emot bokutgivningen och hoppas innerligt att det kommer finnas berättelser som ej lagts ut på bloggen som extra överraskning typ från "the old" så att säga. Berättelserna om gamla biljakter och liknande har varit minst lika underhållande som de om Arek. Samt det har väl hänt saker i Areks ungdom som kan läggas till som extra grej.

2009-10-23 @ 16:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback