ATT VINNA....

Efter att ha vittjat den mänskliga arvtagarens ryggsäck så anträffades en inbjudan till att delta i en brännbollsmatch. Arrangören hade på barnens uppdrag gjort en utmanarmatch mellan elever och deras föräldrar. Gemensam mat och mysstund varvat med lekstund med visst tävlingsmoment.... Jajamensan! Snappade direkt upp ordet "tävlingsmoment". Kollade i kalendern och upptäckte till min förtvivlan att jag lovat mina tjänster till Staten och då med uppdrag att ånyo trygga ordning och säkerhet. Helvete heller! Ansökte om semester och utestängde mig sedan från all kontakt genom att stänga av mobilen. Nu djävlar skulle ungarna förnedras.....

Historiskt sett: Husse grymt bra i ungdomsåren på att misshandla tennisbollen, köra frivarv efter frivarv och plocka enhandslyror. Även väldigt begåvad i att håna dom som ej klarade löpningen utan förnedrats när dom skuttat som en vildhare för att undvika att bli bränd.

Tiden rullar ju dock på, men klart det skulle bli enkelt att köra över 12 åringarna.... Kollade runt på mitt lag och upptäckte att engagemanget var lite tudelat. Dom flesta verkade sakna viljan att förnedra arvingarna utan verkade mest njuta av solen i ögonen samt samtalet med grannen intill. Ett par av lagets deltagare verkade mer laddade och kartlade varenda slagmans rörelse för att om möjligt kunna kasta sig dit för att plocka en lyra.... Tack vare ett antal elitspelare i vuxenlaget så vägde det upp morsornas "spela för att ha kul" filosofi. Vi krossade skitungarna så att jag ett tag trodde att tårarna skulle börja rulla....

Som en extra krydda i förnedringssoppan så lyckades Husse slå bollen till månen, därefter skubba varvet runt och triumferande krypa sista biten in i mål.... Så dj-vla skönt att vinna....

Annars tror jag att mitt yrkesval så smått börjar att trubba av mig från verkligheten. Ett tecken på yrkesskada var när jag under färd en helgmorgon i mitt akvarium till bil, närmade mig den tätbebyggda metropolen strax söder om Stora Staden. I en större fyrvägskorsning med tillhörande trafikljus så puttrar jag fram i fina 50 km i timmen. Grönt ljus och färd ut i den stora korsningen. Observerar då att jag ej är ensam i korsningen utan att det kommer något i god fart från vänster sida.... Hinner uppfatta att farkosten ej ämnar stanna varvid Husse tvingas tvärbromsa för att undvika krock. När energin från bromspedalen nått via tentakler och system upp i hjärnan så upptäcker jag vad sinnena registrerat. - En älg!!!!

Mitt bland affärer, bilvägar och bostäder så spurtar en älgkalv rakt över korsningen. Yrkesskadan slår till på så sätt att Husse ej bekymrar sig över att älgen befinner sig i fel forum utan att han troligen sprungit mot rött ljus......

I övrigt så har Husse tränat albinon Emo. Spåret är ju det som strular så kraften ligger just nu där. Under träningsperioden så lade Husse ett ängspår och efter att slutföremålet lagts ut så vandrade den tankspridde ut på körbanan. Strålande sol gjorde att Husse njöt i fulla drag samtidigt som han pillade med sin lilla telefon.... Kände hur jag trampade på något med fotsulan på tennisskon och det kändes ungefär som att trampa på ett stort tuggumi.... Kändes märkligt och jag vände mig därför om och böjde mig ned för att titta vad jag trampat på.

Höll på att skita på mig! Mr ormfobi hade just nu utmanat sin lycka lite väl mycket. Husse hade trampat på den siestavilande svarta huggormen som avslappnat låg och njöt av asfaltens värme. Nu var huggormen inte i harmoni. Tog fram min mobilkamera för att fotografera hur nära döden jag varit. Huggormen visade nu tydligt att Husse inte skulle utmana lyckan mer än han gjort utan i stället snabbt bege sig av från platsen. Tog ändå ett foto, men på grund av rädsla och avstånd så ser det mer ut som en mörk bajskorv..... Efter att ha tagit "Årets fotografi" så kramade jag min lyckoamulett och sprang fort som f-n därifrån.....

I morgon är det nya tag med Emos spårande och det vore väl f-n om den tröga Tysken inte skulle förstå vad näsarbete betyder...

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Jag är totalt sluuuut efter allt skrattande, du skulle definitivt ha en framtid som författare eller kanske standup-komiker om du ledsnar på att vara polis.



PS. Älgkalven kanske är ursäktad med att älgar är färgblinda (har läst någonstans).

2009-05-28 @ 22:22:44
Postat av: Gitsie

Vilket perfekt sätt att starta dagen, nu fick jag ett riktigt gott skratt.



Jag är även imponerad av din sinnesnärvaro, hade jag stött på Mr. Huggorm så hade jag inte haft en tanke om att försöka ta en bild, jag hade lagt benen på ryggen omgående. ;)

Postat av: Milou

*ASG*



Tack, Husse. För att du fick mej att gapskratta (och spruta ner skärmen med kaffe...)



Vad gäller den svarta huggormen: Kolla på bilden om du ser ett par fläckar bakom huvudet. Då är det en snok. :)



Vad är det som brister i Emo's spårande, är det motivation eller koncentration?

2009-05-29 @ 09:31:55
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Sofi

Åh, vad gött att det finns fler än jag som anser att motståndarna ska förnedras i brännboll! Att somliga anser brännboll vara ett tillfälle för senaste skvallret kan jag acceptera, värre är det med dom som engagerar sig men som inte kan kasta. Helt hopplöst att vara brännare när bollen flyger tjugo meter åt höger. :-)

2009-05-29 @ 20:16:42
URL: http://hem.bredband.net/setterfnatt/
Postat av: Sanna

Som vanligt skrattar man så man kiknar och måste göra lättare sanering av skärmen efter vattnet som hamnade där!



Var glad att det var DU som trampade i ormen. Min Grå fjant tycker ormar är mycket intressanta och ormbett är inte helt ovanligt på rasen eftersom de helt enkelt inte kan låta bli dem.

2009-05-30 @ 10:03:27
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Nu år du skriva något nytt snart. Jag håller på att få abstinens!

2009-06-02 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback