JOBB SÖKES!

Efter annonsering om att arvtagare till berömd polishund sökes så kom bland annat följande svar in.

Häj! Ja heter Emo o kommer från Ööörebrooo. Ja é 15 månader gammal och är enligt mattis ett "pain in the as". Mattis tyckte att jobbet som arvtagare skulle passa mig bra så här kommer mitt CV. Jag tycker själv att jag har dom motorer som krävs och så även entusiasmen och glädjen att tillfredsställa den så kallade svanspiloten som ska bli min chef. Förutom mitt eget ego, bångstyrighet och vildhästbeteende så är jag även mycket mycket bra på att röja skog.... Vet inte riktigt vad i övrigt som krävs,men jag är beredd att underkasta mig hårt jobb, svett, diverse tårar och i slutändan ära och berömmelse. Finner ni undertecknad intressant så finns jag att hämta i gnällbältet....OBS! Kommer bara att jobba på södra sidan om Stora Staden.

Emo

Som ordförande i nämnden som utser arvtagare så fanns följande alternativ.
1 Skita i det självgoda puckot och söka vidare bland övriga ansökningar.
2 Se sanningen i vitögat och då anta det enda svaret på jobbannonsen som kommit in.

För att inte ruttna i tristess så antogs ansökan från Emo, men då med stor tveksamhet eftersom övriga praohundar skickats tillbaka av en eller annan anledning. Han var ju just nu det enda alternativet så vi välkomnade vildhästen till Stora Staden och då för prövotid och mycket hårda test o krav.

FÖRSTA INTRYCKET FRÅN HUSSE
Klassiskt schäferfärgad och då alltså att anses som ful. (Arek är ju mörk)
Som en otämjd vildhäst som plötsligt stallats upp i ett rum fullt av porslin.
Anammat talesättet att "hissen inte gått ända upp"
Mycket intresserad av skogsröjning och olydnad.
En passgångare i världsklass. Fattar inte hur han kan vara så snabb med det instabila löpsteget.

FÖRSTA INTRYCKET FRÅN EMO
Annonsen vilseledde då kravprofilen verkade kräva en riktig hundförare och inte ett surrigat. (Nya Husse ful som f-n!)
Arvtagaren bemöttes inte av vederbörlig respekt från hårbollen som skulle bytas ut.
Här fanns en jamare som inte fick jagas. (Varför ville då Husse ha mycket bytesintresse?)

Som sagt! Sammanfattningsvis kan man säga att den unge framstod som både korkad och ful. Den unge var inte helt imponerad av sin nya ägare heller, men av vederbörlig respekt, alternativt rädsla för att bli utan mat, så undvek den nye att beröra ämnet i övrigt.

SÅ SER DET UT NU
Husse mycket tillfredsställd. Husse nöjd med mongots fina arbets och kamplust. Under de tre dagar som vi umgåtts så har ett förhållande som ser hoppfullt ut uppstått. Detta i form av följsamhet och kontakt även under de stunder som den unge får springa fritt.

Emo verkar även han nöjd. Glad över att ha fått lära sig sitt, ligg, hit, loss och nej. Den gode Emo har även fått lära sig grunderna för "ingång till fot", men hans hjärnblödning och vildhästbeteende gör att han till och från missförstår övningen. Emos små feltolkningar har gjort att Husses vänsterhand är mycket öm och företer tecken på förlamning. Emo har dock lagt in ett litet veto mot att han måste springa så förbannat mycket.

Måste säga att det känns MYCKET BRA med passgångaren Emo. Det känns verkligen som om att det skulle kunna bli något av honom, men att det kommer att innebära mycket jobb. Eftersom han är socialt kampvillig och otroligt arbetssugen så verkar han ju inte lida av att träna heller....

Ska lägga in ett par bilder på vildhästen. Måste bara justera kameran så att den klarar av att fota hans Albinofärger....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Anonym

glädjeförstöraren här Jag skulle fundera över varför en så ung hund går i passgång? Är han otränad? Ryggproblem? Eller helt enkelt bara lat och därför går i pass istället för att gå ordentligt. Är det lathet/otränade muskler är det ju lättfixat med träning och att alltid putta hunden ur balans när den börjar gå i passgång. Är det ryggen eller nåt annat går den i passgång för att avbelasta och då är det ju inte lika bra. Jag hoppas det är lathet/dåliga muskler som är orsaken till passgångandet. =) Lycka till med den "fule".

2009-03-12 @ 17:47:52
Postat av: Jonas

Va då albino färger??? Det är ju så en riktig schäfer ska se ut...... Och ska bara tillägga att jag lärt han allt han kan..... // Emo´s gamla husse

2009-03-12 @ 18:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback