GLÖM DET GRABBAR!!!

Ser att dom falska små fyrbenta asen varit inne och bloggat i egen regi! Den tandlöse har ju tidigare sett så förbannat dåligt att han inte kunnat formulera dom små tangentbokstäverna till ord. Men sen den beigá albinohunden anlänt så verkar teamet ha skapat en ny struktur.... I stället för team Arek/Husse så verkar det ha blivit samarbete mellan Die Alte/Das Albino... Glöm det grabbar!!! Nu kom jag på er och skall förse bloggen med ett bättre lösonord så att ni två mytomaner inte kan göra narr av Alfa hannen.

Under veckan här så har vi, dom tre musketörerna, lagt all ledig tid på dressyrplatsen. Är mycket nöjd med Albinon och jag tror att det kan bli riktigt bra. Har dock lite svårt att låta den unge få sin nödvändiga vila och detta gav nog ett litet bakslag i form av att han blev lite låg och oinspirerad. Efter lite vila och ändrad kost så verkar batterierna vara uppladdade igen så nu öser vi på lite igen....

Har ju sökt en hund med mycket motorer, vilja och engagemang. Har en stor önskan om stort spårintresse samt intresse av att gilla sin Husse. Allt detta har min nya vän, men dra åt helvete vad trög han är. Min tonårsson är trög, men Albinon är strået vassare.. Förtvivlan har lyst i Husses tomma skal till huvud för att komma åt dom rätta knapparna och då få Emo att förstå mina intentioner. Kortslutningarna hos den ljuse kommer dock oftare än vad en aktiv vulkan skickar ut sin lava så herregud vad jag får slita.... För att riktigt visa hur trög nykomlingen är så lever ju Arek loppan i sin iver att blidka sin Husse. Den gamle träbocken far runt som en unghund. Kan allt! Vill allt! Löser allt! Han är helt enkelt i toppform....

Har inte riktigt hittat en enda svaghet hos Arek under den tid jag haft honom. Under gårdagens träningspass så visade han dock en tendens till dåligt mörkerseende. Under inomhussök i en mörk lokal, försedd med trappor i olika etapper samt diverse bråte på golvet, så drog showen i gång. Geten hade strax innan dominerat söket och hittat den första figuranten galant. När han dånade in i mörkret så slog nödbromsen in. Från håll såg jag hur den gamle febrilt försökte bearbeta etapperna i rummet. Plattfoten gick som en anka på väg mot vattnet med skillnaden att den tandlöse krockade med allt som fanns i rummet. Vid ett tillfället tog veteranen en paus och bet sönder en stol i frustration över att han ej orkade lösa situationen..... Tyckte synd om min vän och eftersom vi jobbar som ett team så gav jag honom lite ledljus i mörkret.... Mr flatfoot stapplade nedåt i lokalen och övergav personsöket till att spåra efter den som gömt sig. När den blinde spårat ända fram och krockat med figuranten så ramlade poletten ned... VOFF! VOFF!

Efter sedvanlig belöning så drog geten upp mot dagsljuset igen.... Inte lätt bli gammal o blind!

Min gode vän Emo fick hälsa på i lokalerna han med. Husse gömde sig i en mörk gång och så släppte man in Albinon för att leta rätt på sin Husse. Emo kom springande i 150 km i timmen, rakt in i mörkret och då kopplade trådarna i hjärnan ihop. Tvärnit då han inte såg något för att sedan med stela alkoholiststeg vandra in i mörkret.... Samma procedur i den lokal som Arek hade problem med och Emo löste det mycket bra. Emo stapplade ned med snubblande steg och nådde ånyo fram till sin kära Husse....

Nu ska Husse och Arek jobba nätter hela helgen. Den gode Emo skall få mogna på sig och vila upp sig hemma hos övriga familjen. På söndag får Emo följa med till jobbet igen, men tills dess får han bara vara hund.....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Sanna

Skönt att höra att husse har styrt upp verksamheten igen :0)



Även skönt att höra att det går framåt med den yngre förmågan. Ha en bra helg på jobbet!

2009-03-27 @ 18:38:06
Postat av: Jeanette

Stackars Arek -och husse- man vill ju´inte att ens bästa vän blir gammal och blind.

KUl att den nya verkar falla dig på läppen1 (än så länge... ;) )

2009-03-28 @ 06:53:41
Postat av: Erika

Ser att Du fått in en reklam för klass, men jag har ju sagt att det enda som duger åt schäfer är nordichundfoder.com

Ha en bra helg.

2009-03-28 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback