LIKA SOM BÄR....

Ännu en underbar dag som hundförare! Har nu haft den svarte i 3 dagar och jag måste säga att jag nog kan sammanfatta antalet sömntimmar med samma antal.... Den svarte höll hov första dagen så jag inte trodde mina ögon och öron. Dag nummer två hade han landat från yttre rymden och var väl mer att anses som unghund. Dock verkar inte vokabuläret "sova" vara något som han fått inpräntat i sin lilla puck till hjärna. Dag tre var vi tvunga att göra något åt saken varvid vi transformade oss till hemmabyggare á la Martin Timell. Målet med snickeriet var att bygga en hundbur åt vår nye vän. Eftersom han och Arek gillar att brottas med tänderna så kan dom ju inte gosa ihop under nattens timmar. Dom får därför dela hundrum, men den svarte har fått egen box och egen ingång. Måste säga att bygget blev grymt bra så vi bäddade upp och låste in den svarte när det var dags att sova natt....

Efter 30 sekunder möblerade han om. Därefter kom han till ro och det kändes som en befrielse. Påsarna under Husses ögon talade sitt tydliga språk. Husse måste få sova.... Om inte Husse får äta och sova så blir Husse oharmonisk och om möjligt ännu värre att umgås med. Kl 01.00 meddelade den svarte att han hade tråkigt. Pip, gnäll o allmänt missnöje. Så höll han på ungefär var annan timme varvid Husses skönhetssömn mer kom att likna vampyrens levnadssätt. Det vill säga: Vaken hela natten!

I dag har vi haft träningsdag på jobbet och då följdaktligen den svartes första dag på arbetet. Han har fått leka lite i polisgaraget, äta sin frukost i polisburen och därefter fått besöka dressyrplatsen. Den svarte har fått spåra och gjorde det med bravur. Jag måste säga att spåret är det som jag är mest nöjd med för här verkar utvecklingspotentialen vara stor. Den svarte har även fått träna lite leklydnad samt kampa. Han har även visat att han har visst allvar i sig då han hotade upp en av huvudinströktörerna....
Allt som allt en skön dag med mycket spring, leklydnad, koncentrationsövningar och ett spår. Jag är mycket nöjd med den svartes första dag på jobbet och i morgon kommer mer....

Arek då? Jo även han har fått leva ut. Morgonotimmarna gick åt till promenad och personsök i stora skogen. Arek gjorde söket bra och hoppade runt bland bergen som värsta bergsgeten. När han väl var klar så var han inte lika "happy" över att hoppa in i bilen igen.... Min ludne vän har därefter fått köra vissa provmoment i lydnad samt kört lite egen lydnadsträning och lek i dressyrhallen.

Nu på kvällen så har vi haft motion på schemat och det uppskattades av både den svarte och den ludne. Mest av allt tror jag Geten njöt eftersom han fick springa med Husse medans mattis tog promenad med den svarte. Som avslutning på löpträningen med fotbollslaget så har vi alltid ruscher i uppförsbacke. Tuff träning och Arek var med. Eftersom det är ett tävlingsmoment så gäller det ju att slå ungjävlarna och komma först till målet. Min medhjälpare, Arek, bidrog på bästa sätt för att Husse skulle vinna....

Bland annat så låg Husse tvåa i löpningen varvid han skrek av besvikelse när han förstod att loppet var kört. Arek tog skriken på allvar och gick till angrepp mot motståndarens högra armbåge. Precis när han hoppade upp för att bita sig fast så ropade jag "NEJ" och han nöjde sig då med att klappra ihop tänderna intill... PUHH!!! Nästa löpning så kaxade Husse upp sig igen! Meddelade övriga att om någon utav dom slog mig i sista löpet så skulle jag göra en extravända. Fick så klart en usel start i halkan, men arbetade mig upp till andra plats. Såg att en av ungjävlarna skulle vara omöjlig att slå varvid jag gav upp och började gå.... Då klev min ludne vän ånyo in i handlingen....

Arek bjöd grabben på ett bensvep så att den späde gossen for i marken med ett brak. Plötsligt var Husse först och så även i mål. Tack Arek!

Min son, som för övrigt var med och sprang, kom plötsligt med följande utlåtande på vägen hem. Från ingenstans började han mässa om följande:

Pappa! Du och Arek är lika varandra. Båda är gamla, osociala, lika griniga och stela. Ni kan båda äta hur mycket som helst och ni är beredda att göra allt för att vinna....

Vad ska man säga! Vilken analys! Grabben har ju för f-n helt rätt.....

Har försökt ta lite bilder idag, men kameran lever ett eget liv. Den svarte såg ut som en inoljad låtsashund när man tittade på hur fotot blev. Det andra fotot blev inte heller bra. Då låg den svarte i en mörk soffa. Det enda man såg på kortet var ett par lysande ögon....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: The Legend

The Legend erbjuder Husse en kurs i kamerakunskap.

The Legend vill se om Husse spikade sig i handen när han byggde bur.

The Legend tror att Familjen Zoo numera är familjen TURBO ZOO.

The Legend skrattar gott åt Husses sömnlöshet när The Legend ligger i sin egen hotellsäng i Frankrike och det är lugnt och hundfritt.

2009-01-19 @ 21:20:12
Postat av: Anna

Ja man brukar väl säga.. sådan herre sådan hund.. =)

2009-01-19 @ 21:40:39
Postat av: sanna

asgarv Tycker Husses son verkar vara en mycket sympatisk grabb!



Photoshop är ett väldigt bra program ;)

Postat av: Peter

Jaja skam den som ger sig, nu verkar du ju ha fått en hund som heter duga......Men det är du förtjänar du säkerligen så många du har kasserat innan......:o) Lycka till med svartingen.....

2009-01-20 @ 05:12:42
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Irene

Tror du har fått vad du bett om....

2009-01-20 @ 09:39:16
Postat av: Johanna

Jag älskar Arek!!!! Och detta utan att ens har träffat hundjäkeln. Jag förstår att det är svårt för dig att hitta en "ersättare" åt honom. All lycka med den svarte! Han verkar ju vara av den rätta kalibern i alla fall.....

2009-01-21 @ 08:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback