VAD TRODDE JAG...

Familjen zoo hade nu packat sina fina buss och ställt färden mot fjällen. Samtliga passagerare såg fram emot att få njuta av sol, god mat och en hel del snö. Hela lördagen gick ju åt till att packa färdkosten och sedan ta sig till orten där skidsemestern skulle avnjutas. Lyckades förmå sambon att köra en hel del av sträckan vilket innebar att Husse kunde surpla te, läsa sportbilagan samt kolla på actionfilm i den medhavda DVD spelaren. Livet lekte och det enda vi egentligen oroade oss lite för var hur stugan skulle se ut.... Priset var mer än humant och i sportlovstider så kan ju det innebära att det egentligen bara fanns tak o väggar. Vi bestämde oss för att ha ett positivt tänkande även om huset nu skulle vara skräp, men ack så fel vi fick....

Huset, eller ranchen, som ägaren kallade det visade sig vara hur jävla fräscht som helst. Stort hus med alla förnödenheter man kan tänka sig samt en stor gård för gammelgeten att springa på. Vi bara jublade när vi "etablerade" oss i slottet och såg nu fram emot resten av veckan. Söndagen gick åt till att träffa våra vänner med "The Legend" som kapten. Han visade sig ha tillgång till en rolig leksak som vi ju självklart var tvungna att prova. Leksaken var en Skoter av rallymodell!!! Tänkt er två tävlingsbesatta barn i en vuxen kropp. När det skulle göras upp om vem som var mest våghalsig så skulle ju självklart den andre sitta bak. F-n va jag skrek!!!! En liten o smal jävla skoterled med träd precis överallt. Där for vi fram i ca 100 km i timmen och så vitt jag vet så är vår skotererfarenhet grymt begränsad.

Vi överlevde i alla fall.... Nu var det dags att hyra dom utlovade snowboardprylarna och det skedde i den lokala byns skidshop. För alla er som varit i fjällen så vet ni att det krävs ett avsevärt "kulturkonto" för att se till att dessa kommuninvånarare skall leva flott den delen som ej är att anses som turisttid. Helvete vad dyrt det blev och då hade vi inte ens köpt liftkorten. Det ordnade sig genom att Husse lånade barnens skidluva och därefter gjorde ett snabbesök på det lokala bankkontoret....

Duell!!! The Legend med familj utmanade oss på bowlingmatch och resultatet blev ju precis som vanligt när jag och han tävlar. Husse krossade The Legend och dansade hem segern i två av två matcher och det firades med en god starköl. Därefter hem till den sköna sängen, men nu kände sig Husse lite öm i kroppen. På natten blev jag varse om det jag misstänkt.... - The Legend hade troligen preparerad min öl med något virus. Från att ha haft högt huvud, bröstkorgen utåt och med ett triumferande vinstflin i ansiktet så vaknade nu Husse i fosterställning.... Husse var plötsligt skör som en öm, nyfödd fågelunge. Kroppen skrek om nåd, huvudet dunkade och döden kändes nära förestående....

Hela dagen efter så låg Husse däckad av feber och smärtande kropp. Hur kunde The Legend sjunka så lågt att han medvetet smittat Husse för att denne vann? Under hela dagen lät The Legend meddela mig att jag var en kyckling och jag bestämde mig för att övervinna min ynklighet och ta upp kampen om att vara kung i backen. Detta fick dock vänta ett tag eftersom jag just då var såååååå spääääääd.

Tisdagen kändes det något bättre, men skidåkning var inte att tänka på. Fick sitta som en pensionär och titta på hur barnen kämpade på i skidbacken. Enda nyttan Husse gjorde var varje gång någon behövde stålar. Då knuffade man bara lite på Husse och stal hans kontokort.... På kvällen gick vi på puben för att kolla en match. Husse slog till med att ta sig en öl även i dag och när han kom hem så kändes febern tyvärr ånyo. Nu med en dos av rethosta... Klockan 02.00 på natten så tog Husse ett av sina berömda initiativ igen. Husse hade då glömt att han druckit öl och tog då två riktigt stora klunkar av hostmedicinen. Glömde dock kolla den receptbelagda flaskans instruktion, men blev strax varse om att jag nog gjort något fel....

Den allt för stora dosen av medicinen samt kombinationen av öl gjorde att Husses vilopuls nu var på ca 110 slag/minut. Husse fick först dödsångest, men det övergick snabbt till hyperaktivitet. Va bra! Va bra att va hyperkativ när du är i en stuga mitt ute i öknen och det bästa din kropp kunde få var att få sova..... Sov inte en blund den natten.....

Onsdagen minns jag knappt eftersom jag var trött som en drogad patient inför operation. Vet att jag dock stått på en snowboard och lika snabbt fallit av.... Minns även ett besök på den lokala pizzerian. Fuck! När Husse med familj vaknade till på torsdagen och samtliga var smått febriga - ja då togs beslutet. Vi drar till Stora Staden! Sagt o gjort. Efter ett antal timmar i bilen så är vi äntligen hemma och gud så skönt det är. Borta bra, men hemma bäst.

Men vilken jävla semester va? Ett bestående minne blir dock då vi hyrde skoter och åkte ut på fjället. Barnen fick köra och som dom körde....

Må nu så gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja jag säger då det. Kasta bort pengar helt i onödan. Bättre ni kommit ner till de djupa skogarna i småland. Det finns snö här med även om det de sista dagarna har gått bort jäk... fort.

Vilket ger bättre hundträningsmöjligheter.



Ha det gott och krya på er



Mvh Magnus, Alma o Enna

2009-02-26 @ 21:57:42
Postat av: Jenny

Man kan ju tycka att du har en lätt släng av hyperaktivitet i vanliga fall - men med öl och hostmedicin i kroppen måste du nästan varit i klass med en speed-pundare??? Skönt att du mår bättre iaf.

2009-02-27 @ 10:37:41
Postat av: Sanna

Men era stackare då!

Du är dock välkommen hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback