ÅNYO SÅ BLÅST....

Husse har ju blivit uppvaktad å´de värsta och var ju smått utbränd efter allt bus som hittats på i samband med att han fyllde jämnt. Husse fann det därför väldigt skönt att få vara ledig några dagar och på så sätt finna ny energi för att klara vardagen. Att då Husses syster fyllde år var ju mer bahagligt eftersom kalaset då var i mer traditionell stil för hur vi brukar fira i familjen Husses släkt. Våra kalas brukar vara i typ 1 timme och sedan får det liksom vara nog....

Kravet på klädsel under dessa högtidstillfällen är ofta kravlösa vilket innebar att Husse körde en klart ledig stil i form av träningsoverall och t-shirt. Efter en timmes socialt dravel så styrdes färden ånyo mot familjen zoo´s egendom. Husse brukar ju ofta peka på Areks brister i hjärnfunktionen och då när det gäller att koppla ihop ledtrådar och skapa slutsatser. Denna gång visade det sig att det kanske inte är Arek som är den som är trög utan troligen den som tituleras för Alfahannen i teamet... ( Bäst att jag förtydligar att det är jag så att missförstånd undviks huruvida vem som är chef)

Första ledtråden om att något var på gång missade Husse direkt. Ändå var det typ två skyltar, uppsatta på hastighetsskyltarna vid infarten, som skanderade ut att Husse var skitgammal och att sighalhornet skall användas under färd in på gatan. Vill ursäkta mig med att i min värld är det fri fart som gäller vilket gör att Husse sällan kollar just hastighetsbestämmelserna. Husse missade även nästa ledtråd/trådar i form av ett tiotal vägskyltar längs med villagatan. Samtliga skyltar försedda med ett större fotografi av den späde åldringen samt liknande budskap som tidigare...... Vill här ursäkta mig med att det ej var mitt mest fördelaktiga kort och att jag troligen ej kände igen mig själv där jag fotograferats i fosterställning och då sovandes som en liten trygg prinsessa.....

Barnens fnitter i baksätet torde ju ha gett ytterligare en signal om att något skit var på gång, men inte ens nu kopplade plus och minuspolen ihop och fick samband. Näe! I stället satt jag och blev småförbannad för att grannens gäster trampade runt i min car-port och ju närmare jag kom desto längre in mot tomten gick dom..... Va f-n gör dom på min tomt!

När så en av Husses kamraters bil stod parkerad på gatan så glömde jag min ilska över de som begick hemfridsbrott. I stället kom Husse på att han ju lovat Magnus att bjuda på fika och nu var han ju så klart här..... Kom ännu närmare min infart och observerar då hur mattis systers man står bakom mitt staket och fotograferar Husses ankomst....

Va f-n gör han här? Dom är ju sjukt trevliga, men mattis hade inget sagt om att dom skulle komma och hälsa på. Dom bor ju en bra bit från Stora Staden så dom måste ha varit på utlykt och sedan passerat förbi för en kopp kaffe.Ja! Ja! Husse är ju bra på att fika och Magnus var ju ändå där nu så ju fler desto roligare......

Husse svänger upp på sin infart och hör då familjen i bilen ropa ut "SUPRISE!" (Stavas överraskning så på engelska?)

Fattar ingenting, men när den halvblinda föraren tittar upp efter sin parkering så ramlar äntligen poletten ned....

På altanen står typ 30 personer i festkostym! Altanen är dukad för fest med kräftskivetema och hela huset myllrar av folk och mat. Strax efter ramlar den del av familjen in som vi just varit och firat kalas hos..... Husse fortfarande i chock, men försöker trots detta finna sig i situationen....

Det visar sig att Husse under en längre tid blivit förd bakom ljuset. Trots mina supersinnen, reflexer och förmåga att läsa människor så har dom lyckats dupera Husse att tro att allt firande var klart..... Med stort engagemang intog Husse dom viktiga attribut som tillhör en kräftskiva. Husse dricker sällan alkohol på grund av sitt sunda leverne, men nu fanns liksom ingen återvändo.... Tänkte ändå att det var sjukt roligt att just Husse hade så många goda vänner, men blev ånyo fundersam när jag öppnade ett paket...

Fallskärmshoppning!

Shit! Dom tänker ju för f-n ta livet av mig. Det är inte i välmening dom kommit hit utan mer för att kartlägga Husses ekonomiska tillgångar inför den plötsliga bortgången.... Vet i f-n hur jag skall komma undan det faktum att dom önskar Husse utslängd från 4000 meters höjd och då utlämnad till en en okänd man/kvinna som skall dra i fegsnöret. Tänk om min tandemkompis under hoppet visar sig ha fått en psyk-knäpp under natten och ämnar ta sig av daga just i samband med att Husse firar sin födelsedagspresent.....

Det kanske inte är den största risken förresten. Husses fasa är nog att det under film kommer att framgå att han kramar tandemhopparen som om Husse vore en Koalabjörn. Att filmen tydligt visar Husses minspel som senare tolkas av en läppläsare och då med följande budskap: " AHHHHHH!!!! Släpper du mig dödar jag dig!!! AHHHH!!!!

Och att då sedan, troligen efter att ha buklandat, hylla att det finns en Gud, nedpissad och fin vandra mot publiken för att tigga skjuts hem.....

Funderar allvarligt på att ta Grönt kort i stället. På marken har Husse kontroll......

Eftersom Husse inte är van att dricka, och trots sin ålder mentalt befinner sig i början av tonåren, så gjorde han ju alla misstag man kan göra. Eller vad sägs om att blanda Öl, Whiskey, Vodka, Okänd spritsort samt Champagne och då i avsefärda mängder. Att då inneha en Kollibris kroppshydda, men ändå dricka en ocean av sprit innebär ju vissa kroppsliga nedsättningar. Fick tidigt meddela mattis att kvällskärlek inte skulle vara att tänka på. Husses kroppsfunktioner klart nedsatta och att jämföras med mjuk lera....

Kroppens funktioner klart nedsatta och det känns som om någon håller på att blåsa upp en stor ballong inne i huvudet i dag. Vet av gammal erfarenhet att ju längre dagen går, desto bättre kommer det att bli. Har dock just nu mycket svårt att tro att Husses kropp någonsin kommer att rehabiliteras....

Avslutar dock med att tacka alla mina vänner med att ånyo säga TACK! Överraskningen var total och festen helt suverän....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Ninnie

Jag DÖÖÖÖR!!!!!!!! Skrattar så jag inte får luft. Helt underbar beskrivning av ett födelsedags"barn" som fattar NOLL. Överraskningsfester är kul... fast kanske mest för dem som för firarföremålet bakom ljuset :)



Var det ingen som var så omtänksam att han/hon gav dig en jättekartong Alvedon eller liknande i present?? Hade kanske behövts idag?



Grattis till roligaste bloggaren i efterskott.

2009-08-23 @ 20:22:42
Postat av: Krister

Vilken underbar familj ni är!!!

Och vilken upplevelse...fy fan va gôtt.

2009-08-23 @ 20:28:06
Postat av: Anonym

Helt underbart! Så du tror alltså på fullaste allvar att du för det första är chef och dessutom har koll? Tackar för asgarvet!

2009-08-23 @ 21:32:20
Postat av: Veela

Får gratulera i efterskott då.. Gubbe!!! :P

Postat av: Jenny

Vill för det första påpeka att vår present är markbunden så tillvida du inte tänker ta folkrace till nya höjder :o)

Din min var oförglömlig när du kom körande i firmabilen, du hade inte förväntat dig firmafest - den saken förstod vi rätt snart.

Betr. ballongen i huvudet så hjälper det om man måttar "två fingrar" wiskey med sina egna fingrar och genom att hålla ihop dem. ;o)

Tack och bock för trevligt sällskap.

/ Jenny

BTW - SURPRISE stavas det.

2009-08-24 @ 08:11:28
Postat av: Nena

Som vanligt frustas det från mitt skrivbord när jag läser din blogg :0)



STOOOORT GRATTIS i efterskott förresten :0)

2009-08-24 @ 12:53:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: Erika

Dagens absulut bästa skratt! Säg till när Du ska hoppa för det vore ju bara så kul att få se på, Husse älskar ju fart och faror, ha ha ha,

vilken bra present. Å vilken fest!!

2009-08-24 @ 16:30:58
Postat av: Lotta

Hahah ja det är inte lätt att fylla jämnt men inte ens med ett sunt leverne som du tydligen förespråkar klarar av för mkt sprit i kroppen, men jag tror att du är förlåten även om du inte kunde utöva diverse gympaövningar den kvällen hahah.



Jo sen en sak vill du ha en adrenalinkick ut av den stora sorten så hoppa för i helsike det är så coolt,jag lovar hehehe.

2009-08-27 @ 15:54:25
URL: http://www.dexlines.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback