VEM ÄR JAG?

Första utbildningsveckan slut och så även jag. Mentalt, fysiskt och psykiskt förslappad av att ej få vara ute i skogen och lukta på granbarr och skälla på hunden. När fredagspasset på utbildningen var slut så kände jag mig euforisk av lycka över att det var flera dagar kvar tills jag skulle dit igen. Men va f-n! I morgon är det dags igen och det känns som om jag knappet hunnit knäppa av mig revolverbältet och dom svettiga bootsen...... Helgen då? Jo som vanligt i ett vansinnigt tempo med fotbollsträningar och matcher. De matcher som jag varit på som kaffedrickande förälder har vi vunnit. De matcher vi varit på där jag deltagit på som tränare har vi förlorat.... Lite som historien om mitt liv känns det som..... Loooooseeerrrrrr!!!

På lördagskvällen var vi inbjudna till vännerna på en trevlig kräftskiva. Surplandes, skrattandes och allestädes trevligt. Eftersom jag nu gått kurs i veckan så började jag ju att analysera situationen, bearbetade tankeprocesser och bildade mig en uppfattning om var i pyramiden jag befann mig. (snacka om att kursen hjärntvättat mig). Ena stunden satt jag med dom vuxna. Lyssnade på trevliga minnen, snapsvisor och hånfulla tillmäten. Nästa stund hade jag snubblat ned till barnen i deras värld av spel. Här fnissades det, pruttades och ropades verbala ord som ej är utryckbara i bloggandeds värld.... Kan bara konstatera att jag lärde mig ett par nya ungdomsfraser.....

Frågan jag ställde mig i trappan upp och ned: Är jag ett barn eller är jag en vuxen? Kunde inte svara själv och skulle man fråga mina vänner så skulle nog svaret bli trevande även där...

I morgon är det dags igen. Dags att åka tillbaka till utbildningen och där träffa min lilla grupp. Gruppen kan beskrivas som följande:

Fru L: Nämnd sedan tidigare på grund av sitt empatilösa beteende kombinerat med oskyldigt utseende. En livsfarlig fiende, men som tur var så jobbar vi ju inom samma bransch. Analytisk till förbannelse och med ett tålamod som aldrig tryter. Hoppas vid Gud att det inte är någon skjutövning i morgon och att jag måste köra med henne.... Det visade sig att ena skottet hon sköt i mitt knä hade slagit hål på en gammal skorpa. Blodet på insidan av byxorna blir ett minne som kommer att etsa sig kvar långt efter kursen är slut....

Herr M: En helgjuten, helyllekille som inte kan säga ett ont ord om någon annan. Bläehh! - Det kan jag! Han har 10 tusen utbildningar, är i karriären och säger inte ett ord utan eftertanke. Man kan inte låta bli att tycka om honom och bara det gör att jag ogillar honom. Shit! Ta mig tillbaka ut i skogen innan jag spyr.....

Herr A: Ser ut som han aldrig sett solen och har troligen inte gjort det heller på grund av alla timmar i biblioteket. Grabben kan ju för f-n alla lagparagrager och han får ju hundföraren att framstå som dyslektiker. Skulle man fråga honom om vilket lagstöd man har för att fisa så kan han nog f-n rabla det också. Supertrevlig, men på grund av min avundsjuka så kan jag inte tycka om honom heller.....

Herr S: Gruppens konstellation är som sagt mycket blandad. Här har vi en man som gick polisskolan för 30 år sedan och då troligen lever kvar i den världen fortfarande. Helt underbar, men han påminner mer om rumpnissarna i Ronja Röverdotter än en samhällsbärande polis. Jag hör hans mun uttala samma sak som rumpnissarna: " Vaffo då ro! Vaffo gör dom på detta viset?"

Herr H: Alias hundföraren. Ej berest, ej lärd och ej intresserad av att vara på platsen. Bedömer situationer efter hur neandertalarhjärnan reagerar just för stunden. Verbal judo fungerar ej utan tjafsar motparten så finns bara våld att tillgå. Är det inte därför vi fått vapen, pepperspray, batong och handfängsel. Innan kursen är slut så kommer troligen herr H att ha fått ett antal gula kort från domaren....

Denna vecka går vi 5 dagar i rad i skolan. 5 dagar!!! Har dock kommit på hur jag skall klara av situtationen. Hittade Tigerbalsam hemma och ämnar smörja in pungen med detta om jag börjar känna mig lite hängig. För Er som aldrig fått balsamet på intima delar: Dont Try I´t! Effekten kommer efter ca 60 sekunder och håller i sig i upp till ett dygn. (fotbollsfakta)

Låter det som jag är en bitter person? Det är i så fall en grymt bra egenskap som hundförare, men jag måste erkänna att så inte är fallet. För tyvärr längtar jag lite till kursen i morgon. Gillar min grupp och ser fram emot att lära mig ännu mer än vad jag just nu kan....

Må nu gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vet inte om det är "bra" att bli analyserad under pågående kräftskiva. Vad du än kom fram till under analyserandet kan det inte vara smickrande för oss som i takt med snapsvisorna ( bara sång.....) blev pratgladare och pratgladare. Trevligt var det iaf. Funderar på om vi kanske skulle ha ett litet kostympartaj så du kan vara med och "sjunga" och kanske använda lite av de fina fraser du lärde dig i lördags....

2008-09-15 @ 10:05:20
Postat av: The Legend

.....har du kommit fram till var i pyramiden du befinner dig.....?

2008-09-15 @ 10:56:43
Postat av: Anna

....såna frågor blir man bara galen av, de hör till universumfrågorna d.v.s. såna som "Varför just jag i hela universium?" och sånt flum.

2008-09-15 @ 22:16:19
Postat av: Peter

..........är inte så säker på att han vill veta var han befinner sig i pyramiden.....

Postat av: Nini

Fru L låter som en grym och imponerande kvinna. I like!!



Tigerbalsamtricket ska jag testa nån ggn. Undrar om min sambo ställer upp som testobjekt?

2008-09-16 @ 14:48:58
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback