VARFÖR PROVA?

För ett antal decennier sedan så ryktas det om att även Husse varit ung. Enligt samma rykte så måste man tydligen prova saker som ungdom. Det räcker alltså inte att mottaga ett gott råd utan man måste bara verifiera rådet genom att praktiskt prova. Min tonårsson är ju just nu i den positionen att han pendlar mellan att ha en 5 årings hjärna och en vuxenhjärna. I bland slås man över hur otroligt intelligenta dom är för att i nästa sekund falla ned i blöjåldern.....

När jag var en aktiv idrottsman så fick man ju självklart en och annan skada. En sträckning eller ond muskel kunde man ju ganska lätt behandla med lite liniment eller Tigerbalsam. När ljumskarna var dom som var trasiga jag då måste man ju smörja nära vitala delen. Det i sin tur kunde göra att visst spill hamnade på just vital del och då med en förbannat brännande känsla av obehag och smärta.

Nu är ju min son i den åldern att även han kan känna en viss smärta. Därav behandlar han en mindre skada med Tigerbalsam, men skadan är så belägen att den sitter en bra bit från vital del. Jag har förmedlat min smärtbild av felhantering med Tigerbalsam, men han var så djävla frågvis att jag sa att jag smörjt vital del för att bli snabbare.... Är man tonåring så måste man ju då testa. Trots att hans skada satt en bra bit ifrån så var han bara tvungen att pröva gränserna. Resultat: Rodnad samt brännande smärta. I sin iver att få bort den nu brinnande smärtan så gnuggar han sig i ögat med fingret som han nyss haft i burken av Tigerbalsam!!!!!

Kan väl säga så här! Jag tror grabben har lärt sig lite av sina misstag. Åtmindstonde tror vi det efter hur ynklig han såg ut när mamma hittade honom i soffan, uppkrupen och klen. He! He! He! Höll på att skratta mig harmynt!

Har själv försökt att bli av med mitt kaffeberoende. Fikar ju lite väl ofta och allt kaffe gör ju att hjärtat slår som hos en livrädd Hare. Bestämde mig därför för att tvärt sluta med kaffedrickandet. Dag ett: Började få lite huvudvärk som inte avtog speciellt mycket. Hade glömt att jag slutat med kaffe så misstanken föll på att jag nog var på väg att bli förkyld. Dag två: Helvete! Vem sitter och spikar in långa spiker i mitt huvud. Jävlar vad det dunkade. Kunde knappt koncentrera mig på grund av smärtan. Var övertygad om att Liemannen var på väg för att hämta mig från jordelivet..... Somnade in kraftigt ynklig och nästan sugandes på tummen den natten....

Dag 3: Det nya livet! Ha! Det var ju såhär jag skulle må när jag slutade fika. Nu var man helt okay igen. Det visade sig vara abstinensen av att inte få inta ett halvt kilo kaffe per dag som gjorde att hackspetten verkade vilja spräcka mitt huvud de två första dagaran. Nu är jag inne på dag 6 och jag har inte haft ett återfall. I dag var det nära när jag såg en nybryggd kanna varmt kaffe stå puttrandes på en spishäll. Shit va gott det såg ut.....

Vad gäller Arek och hundbranschen så hade vi dressyrdag med inomhussök i går. Arek var het kan jag väl säga. Han sökte skitbra, bjöd på ett antal dova morr och besökte en figurant som gömt sig i en papperskorg. Av paniken i ögonen på figuranten så kan jag nog säga att hon var glad att hon överlevt dramat med att träffa den tandlöse Arek. Men som hon sa: " Jag hade ju inte fått sårksador om han bitit - bara tryckskador". Tror hon syftade på alligatorns trasiga tänder när hon sa det.

Sen körde vi ett antal bett på Husse. Husse skulle springa iväg och hundarnas uppdrag var enkelt. Finn Husse och slit honom i stycken. Samtliga hundar lyckades väl med sitt uppdrag och jag har så djävla ont i kroppen idag. Känns som jag var ett litet rådjur som fastnat i gapet hos en flock hungriga vargar. Det har fått mig att fundera på en sak. Alla kutryggiga gamla farbröder med käpp som man ser i centrumanläggningarna kanske inte ÄR GAMLA. Det kan ju vara en medelålders hundförare på väg att hämta ut sin medicin på apotektet också.....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: The Legend

När Husse vill så bjuder The Legend på fika.

2008-10-10 @ 15:14:20
Postat av: Jenny

Stackars, stackars, stackars tonårssonen. Jag kan riktigt se hur skadeglad du var. Men det är sant - de måste prova, de litar ju inte på något vi vuxna säger. Fast det gjorde ju inte vi heller - men du kanske inte kommer ihåg det, det var ju såååå länge sen :o)

Trevlig helg och lycka till med avståendet från kaffet - jag är mkt imponerad.

2008-10-10 @ 15:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback