SKÖT OM TÄNDERNA....

Har ju tidigare fått förmånen att för första gången i mitt liv rotfylla en tand. Om man bortser från att man är tvungen att ta ett banklån för att lösa sina skulder för tandvården så är ju detta inte det vesäntliga i saken. Det otäcka i scenariot är ju själva behandlingen. Att vara helt utlämnad och då med ett helt skrotupplag i käften tillsammans med Madame tortyr. Hade ju gjort klart allt utom fyllningen och i går var det dags för finalen. Kom dit med föresatsen att jag skulle få lite färg på tanden och så skulle det vara klart. När kärringen meddelar att jag ska få bedövning så börjar jag bli lite fundersam, men eftersom Husse är lite okunnig i tandläkarbranschens rön så var det ju bara att nicka instämmande.....

När tandköttet började domna bort och man endast kan sluddra till svar så upptäckte Madame tortyr att det nog blivit fel. Husse skulle ju bara få en fyllning och hade därför ej behövt bedövning..... Nu började man ju svikta lite i huruvida dessa två hönor över huvudtaget gått tandläkarskolan. När dom sedan vred och vände för att se VILKEN tand det gällde - ja då önskade jag att dom sövt mig i stället.

Sen började helvetet! Herregud vad mycket saker som skulle in i munnen samtdigt. När dom sedan greppar i kinderna och drar i sär så känns det som om man ska slitas i stycken. Förhoppningen var att snabbjobbet verkligen skulle gå snabbt, men tji fick Husse. Efter 55 minuters misshandel, som inkluderade borrning, slipning, uppbyggnad m.m, så var det äntligen klart. Madame tortyr verkade nöjd och lät meddela att priserna ändrats sedan första oktober. Bra tänkte jag då. Skönt att få det lite billigare för en gång skull. Glömde bort vem som var kund! Det var ju för f-n tvärtom! Det hade ju så klart blivit dyrare efter starten av oktober.... Fuck! Skit samma - släpp bara ut mig härifrån så betalar jag vad som helst......

Vidare till jobbet där vi fortfarande åker med dubbla hundar. Det suger eftersom man vill ha alla hundjobb själva. Nästan direkt fick vi ett jobb där en tjuv sprungit från en stulen bil. Vi enades om att detta spår skulle kollegan få ta och Husse skulle få springa med för att skydda och täcka den andra hundföraren. Spåret var som att få en straff i fotboll. Busen hade sprungit runt i skogen som en virrig höna. Det tog inte många minuter innan hundenheten vunnit matchen mot tjuven och det kändes ju i och för sig skönt. Det som f-n inte kändes skönt var att det var just HAN som fick spåra. Vinnarskallen slog över i tjurighet och jag önskade att det var Arek som nu varit hjälte. Avundsjukan är den värsta sjukan.... Sen vart det f-n inte ett hundjobb på hela kvällen......

Det är lite som att Gud har en woododocka som han sticker in nålar i. Woododockan föreställer mig och allt går just nu därför emot. Exempel på veckans nålar är:

Tandläkare: Summa 5500 kr totalt.
Byte av vindruta:3000 kr. (Så djävla typiskt att jag skulle snåla och ta trafikförsäkring just denna säsong.)
Glykol på hela djävla golvet i bilen - Byte av något vesäntligt och då till en kostnad av 1500 kr.
Inga spårjobb.....

Sen undrar grabbarna varför vi aldrig åker till Thailand på semester!!!!!

Men! Som den vise säger - efter regn kommer sol! Så nu hoppas vi på kraftigt med sol...

Just nu har vi lånat en liten valp. Vi har haft honom i typ 1 timme och det är redan kaos hemma. Vattenskålen utspilld, katten bortjagad, Arek i oharmoni samt barnen uppskrämda till våning två....

Må nu gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: The Legend

The Legend undrar när familjen Zoo skall bli lugnare.

2008-10-17 @ 16:02:50
Postat av: Anna

Ungarna kan ju skaffa sig extrajobb för att bidra till Thailand-kassan?

2008-10-18 @ 19:43:05
Postat av: Anonym

jag undrar om det är en liten terriervalp?

2008-10-19 @ 16:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback