SÄSONGEN I GÅNG...

Äntligen! I slutet av mars så la man skridskorna på hyllan efter en framgångsrik säsong på isrinken. Målet var att under sommaren köra mycket rullskridskor och på så sätt vara i grym form när höstsäsongen ånyo drog igång. Av detta blev det intet kom jag på typ igår.... Jag måste ha glömt min träningsplan för hockeysäsongen och nu var det ju lite sent att köra igång....

Tidig morgon och en viss nervositet över hur detta skulle gå. Övriga deltagare håller en mycket hög nivå och de flesta är gamla bandy eller hockeylirare. Själv letade jag fram mina grejor sent i går kväll och det var länge oklart om jag överhuvudtaget hade någon slipning på grillorna. Väl där så visade det sig att skridskoåkningen var "very much okay" och det kändes som om Husse flöt fram över isen. Tyvärr bara i typ 5 minuter innan syret i lungorna var slut. Shit! Bara 55 minuter kvar. Tyvärr var känslan i trollspöet (klubban) inte lika bra som skridskoåkningen. Det i sin tur gör ju att man famlar som en blind höna i jakten på den lilla jävla bollen. Lägg därtill till att The Legend var i samma lag som jag! Med han och mig i samma lag så är möjligheten att vinna lika stor som en på miljonen.... Skit samma! Det här är årets höjdpunkt och nu drar snart matcherna igång.... Jippie!!!

Som en extra bonus så fick jag ju lite sovmorgon idag. Hade sökt en idrottstimme från jobbet och fick därefter åka direkt till dressyrplatsen. I dag var dagens mål att klara av de två moment som Arek hade kvar sedan dressyrkontrollen. Momenten var överfall i munkorg samt bevakning av en figurant där bett och släppande ingick.

Har ju tränat detta en del sista veckorna och så även nu på förmiddagen. Arek hade gått grymt bra så jag kände mig rätt säker på att bli godkänd. Klockan 13.00 stod provledarna på plats och tyvärr även en ansenlig mängd publik. Skillnaden nu från då vi tränade var att Geten lämnat dressyrstadiet och nu trodde vi var på demonstration. Geten såg publiken, hatade publiken och visade tydligt att minsta rörelse från dem skulle straffas med en korgstöt....

Vad den jäveln inte hajat var att hans primära fiende stod typ 2 meter framför honom. När denne skulle slå ut sin arm för att fingera ett överfall på Husse så var ju Areks uppgift att avärja detta genom att stöta bort honom med sin korg. När slaget riktades mot Husse så var Geten helt fokuserad på publiken. Följden blev ju naturlig - typ Husse fick ett slag i huvudet - ramlade över Geten och så var momentet kört.

Som tur var fick vi en ny chans direkt. Troligen för att provledarna trodde att jag var i färd med att avliva Arek på grund av besvikelse. Denna gång var Geten mer balanserad och fick in en klockren träff på figurantens CP knöl. För alla er som ej vet var CP knölen sitter så kan jag säga att den är belägen på armbågen och man blir totalt förlamad och oförmögen att använda armen på ett tag. He! He! He! Betyg 7. Bra Arek!

Därefter en bevakning, en förflyttning och ett släppande. Betyg 8. Då var vi äntligen klara för i år..... Hurra!!!!

Direkt från dressyrplatsen och vidare till ett utveclingssamtal i skolan. Denna gång gällande den lilla grabben i familjen Zoo. Det framkom snabbt att grabben sköter sig bra, men har ett lite väl utvecklat tävlingssinne. Typ: Vinna är allt! Gympafröken tyckte att hans tävlingsinstinkt alternativt dåliga förlorarstil ställde till det lite i det sociala umgänget. Hade själv svårt att ta in att detta skulle vara ett problem då det självklart gäller att vinna.... Gav grabben en "high five" handflata framför fröken, men av blicken att döma så var detta inte rätt....

Fick svamla något om det viktiga i det sociala samspelet, allas rätt att delta, bla bla bla, men jag tror inte jag lyckades lura fröken....

Må nu gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: ola s

Grattis till att ha blivit godkända för ytterligare ett år i skattebetalarnas tjänst!!



Bra jobbat

2008-10-15 @ 22:20:23
Postat av: The Legend

The Legend anser att vi kan vinna även om vi spelar i samma lag.

The Legend kommer ta till ALLA knep, även riktigt fula, för att vinna nästa gång.

The Legend håller i övrigt helt med när det gäller skolans mycket tvivelaktiga inställning till att tävla.

The Legend tycker om att tävla.

2008-10-16 @ 08:52:56
Postat av: Veronica, Gaija och Zena

Haha! Skulle tro att lilla skolfröken inte har ngt tävlingsinne själv och är avis! Man ska ha tävlingssinne!



Förresten så har min äldsta tik gjort ett MT som var helt fantastiskt! Hade jag inte älskat den här hudnen så mycket så hade du fått köpa henne. Hon ska visst vara ett tjänsteämne. Och hon bits! Män göre sig icke till besvär så att säga. muahahah Fast till hennes försvar så måste jag säga att hon kollar först vad och var hon ska bita... Hon har också tävlingsinstinkt. ;O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback