SÅ SÖT - ANNARS DÖD....

Postmannen gled upp med sin gula fina postbil och sitt alltid nedvevade högra fönster. Jag gick fram, hejade glatt och visade honom grannens fina carport. När postmannen tittade bort langade jag snabbt in katten genom fönstret. Katten landade tyst och vigt på golvet bakom förarplatsen och utan att postmannen noterat händelsen över huvudtaget. Vinkade adjö och såg den gula bilen försvinna bort i fjärran. Kände glädjen stiga i kroppen och jublade glatt när jag snabbt försvann in i huset och låste dörren. Förhoppningen var att postmannen skulle upptäcka katten så sent att han omöjligt skulle kunna lägga i hop två och två och på så sätt kunna återlämna jamaren....

Såhär vill Husse göra! Tyvärr har jag inte hunnit genomföra planen ännu, men var så lugn. Här finns just detta alternativ samt ett mer våldsamt. Det våldsamma ligger närmast till hands när jamaren precis ställt till ett av sina berömda bustrick. I dag var en stressfylld dag med vittnesmål och annat bestyr. Trots detta hade jag klämt in en timmes vila mitt på dagen och jag hann precis svänga ned till affären och införskaffa nödvändig rekvisita för just detta. Rekvisitan bestod av kvällstidningen och den så viktiga sportbilagan. Skyndade mig hem och möttes av den lilla jamaren. Öppnade dörren för att hon skulle kunna gå ut, men hon vägrade. I stället drog jamaren sig in i matrummet för en liten dessert och av dom trötta ögonen att döma så var det bara en tidsfråga innan hon skulle slumra till igen....

Husse följde sin plan perfekt. In i badrummet, av med kläderna och sedan plums ned i det varma badvattnet. Å vilken njutning och avslappning.... Kände hur värmen steg och hur jag blev småseg av hettan. Sjönk ned så bara huvud och armar fanns kvar över ytan och tog därefter fram den underbara sportbilagan. Öppnade första sidan och då öppnades dörren... Hade stängt till den helt, men på något jävla sätt så lyckades Arek få upp den ändå. Han vandrar in ett varv och lämnar sedan rummet direkt. Dock med skillnaden att dörren nu stod på vid gavel. Kylan började genast trycka sig på så det var bara att åla sig upp, blöta ned golvet och sedan med akrobatik stänga dörren igen.... Ahhhh!!! Ned i badet igen och vidare till sidan två!

Då jamar kattjäveln. Henne hade jag glömt! Hon jamar så förbannat högt att man blir galen av ljudet. Det skär igenom allt material som finns i hela univesum. Hon slutar inte förräns man släppt ut henne och det VET JAG JU. Blir galen och aggressiv och börjar att resa mig upp. Lägger den livsviktiga tidningen på handfatet och börjar ånyo resa mig upp. Just när jag kommer ur badkaret råkar jag slå till tidningen. Om det finns 30 olika ställen den kan landa på så vill man ju inte att den skall hamna i badet eller toalettstolen. Så klart föll den rakt ned i badet och alla vet ju att det sedan är HELT JÄVLA OMÖJLIGT att bläddra sidor efter detta..... Fuck!

La all skuld på jamaren och torkade mig snabbt och aggressivt för att gå ut och avliva den gråa, späda kattjäveln. Nu ska hon dö..... När man sedan kommer ut, tuggandes av fradga och med spända käkar så står hon där vid dörren. Ljuvlig som en liten kattunge, oförståendes till den aggression som kommer ut från badrummet, så står hon bara där och purrar... Öppnar dörren och nöjer mig med att kicka ut henne på altanen..... Hade hon inte varit så djävla söt så hade hon varit död....

Varför skaffade vi katt?


Kommentarer
Postat av: N

hahaha...gulligt. Kan se hela senariot framför mig.

2008-11-14 @ 14:41:49
Postat av: Syster

Ha ha ha...skratt anfall...

2008-11-14 @ 14:54:47
Postat av: Peter

Katter måste vara satans påfund...........kan inte finna någon vettig anledning mer än att fånga möss, till varför de finns!!??!!

Postat av: Sanna

Hahaha - katter är livsfarliga. Det kommer inte en katt över tröskeln till mitt hem!

2008-11-14 @ 16:52:42
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Höstkärringen

Är det möjligt kanske ni vill ha en liten söt grå mjauare till som kompis till nuvarande? Jag har en i så fall på jobbet, mycket söt och ett rart lite mjau får vi från den nu. Tyvärr ej klappvänlig (ännu)om man säger så här, något mer vild än tam. Föddes i sommras någon gång under nåns altan. Tror inte denna modell stör dig i badet!

2008-11-14 @ 18:42:16
Postat av: Nini

För att de lömska jävlarna VET att man inte gillar dem å så kryper de upp och lägger sig på bröstet, pussar lite på en, sträcker ut sig och somnar. Sen ligger de där och purrar och ser så sjukt gulliga ut att ens hjärta smälter....



Jag faller för det varenda gång :|

2008-11-14 @ 18:54:50
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Bella.

hahahaha tack för ett gott skratt ännu en gång =D

2008-11-15 @ 15:02:03
URL: http://ananassmultron.blogspot.com/
Postat av: Sosso

hehehe.. :)



Hur gick de då?? kom jamaren hem igen?? eller stannade den kvar i postbilen??

2008-11-15 @ 21:13:49
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Pernilla

:) Låter som vår katt. Han skriker så fort maten börjar att ta slut. Bara så att vi inte missar att den faktiskt bara är halvfull.. ha ha...

Måste bara säga att du skriver väldigt roligt och underhållande. Keep up the nice work ;)

2008-11-15 @ 21:56:42
Postat av: Moa

Hittade din blogg rätt nyligen och igår läste jag om Sigge. Jag tycker att du lyckats mycket väl med beskrivningarna av honom! Jag hade själv ynnesten att få ha Sigge (och hans pappa) hemma över natten vid något tillfälle och fick uppleva samma frustration, jag kände igen allt du skrivit! Dessutom lyckades Sigge med konststycket att starta allsång, klockan 03:15 började Sigge, hans pappa och vår egen vilde att yla, pipa och skälla utanför vårt sovrum.

Trist att det blev som det blev bara, han hade stor potential.

2008-11-16 @ 09:55:53
Postat av: Julia

asg Visst ÄR katter härliga djur. Man har aldrig tråkigt (läs en lugn stund) i deras sällskap, jag vet har två skrattar igen

2009-05-16 @ 10:28:28
URL: http://hjulia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback