VART HAR BUSET TAGIT VÄGEN?

Så dj-vla dött när jag jobbar att jag börjar fundera på om jag börjat leva i en fantasivärld där alla följer lagar och paragrafer. Plötsligt finns inga tjuvar, inga typer som rånar, misshandlar och allmänt uppför sig illa. Inga försvunna personer, inga narkotikasök att tala om och ej heller några kaxiga ungdomar att fostra. Vart är vi på väg???? Som hundförare så suger det när alla uppför sig, men å andra sidan så är det väl rätt bra....

Sista passen så har jag haft två ynka uppdrag. Det ena var faktiskt ett inbrott i mitt område varvid jag körde som en idiot för att kunna fånga banditerna. Redan på vägen dit så förstod jag att min hund skulle få sitta kvar i bilen. Detta eftersom det redan var TVÅ HUNDBILAR på plats innan jag ens kommit fram....Ingden avundsjuka och prestige här va, men vad i helvete gjorde dom där på mitt inbrott???? Fick ta på mig arbetsledarens roll och leda och fördela andra polisbilar. Allt medans Areks hundkompis fick äran att spåra efter dom nyss avvikna brottslingarna. Döm om min förvåning när Areks hundkompis kom dånandes i 200 km i timmen förbi min polisbil och då med hundföraren slängandes i spårlinan bakom.... Fyrbentingen vände vid bilen, gjorde ett lappkast och vände upp på gräsmattan intill polisbilen. Där började fyrbentingen att skälla ut i luften... Och vem satt där om inte tjyyyyyyveeeen!!!!

Troligen hade han sett min fina polisbil och då satt sig för att vänta en stund. Hade då troligen inte räknat med att polisens spårhund skulle dyka upp och ändra på planerna. Bra jobbat av hundförarekipaget, men jag tycker fortfarande att ärendet SUGER....

På kvällspasset var vi på vårt andra uppdrag och detta var ett knarksök. Innan vi fick komma dit för hemliga polisen så fick vi avvakta nere vid kajen och en båthamn. Om som vi avvaktade!!! Så härligt väder, sådan härlig miljö och så mycket trevliga människor att prata med. När det väl var dags att söka av källaren så visade det sig att det inte var en källare utan ungefär 150 källare. Inget gods anträffat, men jag fick hjälpa Arek att bära tillbaka hans långa tunga då vi gick till bilen.... Han var i alla fall trött!

Eftersom jobbet varit ökendött så har vi ju kunnat koncentrera oss på lite träning i stället. Har ju fått sträcka upp Geten i ärendet om skyddsarbetet. Har gått mycket bra och det känns som om jag faktiskt är chef just nu. Har varvat detta med lite långspår både i skogen och på asfalt.

Nu jobbar vi hela helgen så nu hoppas jag verkligen att turen vänder....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Carro

Med tanke på att så många helt plötsligt uppför sig, så riskerar jag att bli arbetslös i mitt framtida yrke som lagvrängare.. *snyft*
Lugn, Arek kommer snart att visa vart skåpet ska stå... ;))

Postat av: Irene

Se det som så att ingen fått på nöten av någon och ingen har blivit av med sin handväska :o) Njut av lugnet innan stormen för snart brakar det säkert lös!

2008-05-22 @ 22:28:39
URL: http://www.schaferligan.com
Postat av: Emma & Pyrrah

Hahaha, man får väl hoppas att folk har nåt jobb att gå till på vardagarna och busar på helgerna ;) Arek kommer styra upp helgen, det känner jag på mig... *kramar*

2008-05-23 @ 09:50:53
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Husse

Så skönt med Ert stöd måste jag säga. Jag har aldrig slutat tro på Geten och jag VET att det nu vänder i helgen.... Är så laddad... Har f-n varit polis i snart 20 år, men det är fortfarande lika roligt att fånga bus... Carro: Ska du bli polis, advokat eller vilken typ av lagvrängare syftar du på?



Har fått problem med min blogg. Den har gått i baklås i samband med en flytt... - Skulle problemen fortsätta så får vi nog säga att bloggen har upphört. Men vi får väl hoppas på det bästa...



Husse

2008-05-23 @ 13:50:54
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Carro

Advokat... brottmål... jag gillar oddsen... ;) Att slå från underläge tilltalar mig... jag blir den du hatar när jag lyckas få ut buset på gatan igen pga nån teknikalitet. ;)

2008-05-23 @ 16:35:57
URL: http://carrofunderar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback