NORRA SIDANS BITCH...

Nu har vår vän Zeb varit här ett par dagar. Acklimatiseringen till vår familj har gått mycket bra och jag måste säga att det är en härlig liten kille. Har varit och lekt ett par pass med honom och det finns mycket som måste förbättras om det här ska gå vägen. Kan ju vara att han bara är 15 månader, ny i Stora Staden och allt vad det innebär, men han måste visa mer i kampbitarna. Något som är grymt speciellt med lillvargen är att han maniskt vill in i buren hela tiden. Har svårt att koppla bort den fina gallerburen och gör mer än gärna en långrusch för att komma dit.... Han är dock mycket intresserad av att använda sin nos så den biten ser mycket trevlig ut. Ska försöka låta honom vara ett tag nu för att han ska få anpassa sig till allt nytt. Förhoppningsvis vaknar hans sinnen till liv....

Vi har varit på utflykt i dag. Resans mål var tyvärr uppe på norra sidan om Stora Staden. Har blivit lite väl ofta jag hamnat där nu sista veckan och det är inte riktigt bra.... Anledningen till utflykten var att vi skulle hämta hem vår utlånade hundbur. Min gamla valp, Bus, som nu bor hos en familj på norra sidan, är den som förvaltat buren åt oss. Bus visade ju inte riktigt de egenskaper jag önskade så han fick ju bo hos en familj för att om möjligt mogna på sig lite....

Eftersom jag haft så många hundar så hade jag svårt att komma ihåg ens vilken färg Bus hade. Han var 8 månader då han fick byta bostad och i bilen upp mot mörkret så funderade vi på om han skulle minnas oss överhuvudtaget. Då vi kom fram så visade det sig att Bus bodde kungligt. Fint hus och framförallt en grymt bra tomt. Vi svängde in på uppfarten och där låg en ljus schäfer och väntade på gräset. Sambon meddelade att det var Bus, men jag ställde mig ju tveksam då jag mindes honom som grå..... Då vi gick ur bilen så kom hunden och mötte oss. Det visade sig faktiskt vara Bus om än mycket, mycket större än jag mindes honom. Han hälsade avmätt på sambon och barnen. Därefter vek han ut mot Husse och då mina vänner... Han blev så glad!!! Bus ylade, klättrade och åmade sig som om han mött sin käraste. Riktigt kul att se honom så glad. Han mindes verkligen mig trots att jag nog inte var världens bästa Husse....

Bus visade mig tomten, sina leksaker och allt han samlat på sig. Strax efter så kom jag att minnas vissa saker som jag förträngt med Bus.... Bus hade ju en otrolig tendens att försöka göra valpar med Husse då jag var den som utfordrade honom. Han var även en jävel till att sno mina nycklar och dra iväg med dem... Allt detta var glömt tills jag nu stod med en juckande hund över ryggen. Då kom allt tillbaka.... En tillrättavisning, lite lek och sen nytt parningsförsök. Bus verkade tycka att jag var hans lilla "bitch".

Bus alternerade med att sno mina nycklar till att försöka para sig med mig. Uppskattar det till ca 10 försök på 15 minuter.....

Familjen som Bus nu var hos meddelade att han inte visat något sådant innan!!!!! Typiskt! Det kan ju förklara varför det inte gick så bra mellan mig och Bus. Det var ju inte jag som ägde honom utan det var ju tvärtom.... Härligt dock att se hur bra Bus nu har det. Familjen gillar verkligen porrstjärnan och det känns riktigt bra i hjärtat. Nu fick jag dock glöd till att åka hem och leka med min egen nya hund....

Har även lagat kameran, tagit några foton på Zeb, och ämnar försöka lägga ut dem under kvällen.

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Bus

:)

2008-06-16 @ 12:19:07
Postat av: Anonym

Du borde kanske gå en kurs i hund fotografering :)

2008-06-18 @ 16:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback