ATT GOLFA MED PROFFSEN...

I bland lämnar ju hundföraren skogen för att uppträda och uppföra sig som en vanlig människa. Ett exempel på detta är när hundföraren blir utmanad i idrott. Temat för denna tävling var golf. Inbjudande gäng var ett sällskap kamrater till hundföraren och då tre till antalet. Samtliga tre är mycket duktiga golfspelare med låga handikapp. (Då pratar jag inte om deras utseende o beteende för där är handikappet stort)

Min gissning varför just hundföraren fick följa med är rätt enkel: Någon måste ju komma sist!

Uppladdningen inför idrottandet var under en av årets stora festhelger. Här skrävlades det stort om vem som var den obestridde mästaren och ju senare timmen blev, desto grövre blev språket.... Deltagarnas namn är ju så klart hemligt, men vi kan kalla dom AIK, Djurgården, Mr Trädgård och Husse.

Djurgården höll under hela kvällen en låg profil, men jag höll nog honom lite som favorit då jag vet att han tävlat lite och är bra med klubborna. AIK och Trädgårdsmästaren höll låda om vem som skulle vinna samt om vilken förnedring som väntade den andre om det skulle bli förlust. Ju mer pappadrickan flödade desto säkrare blev Husse om att ingen av spelarna ens skulle dyka upp till utspel. Starttid från början var vid 10 tiden, men i slutändan av natten så hade detta ändrats till sen eftermiddag.

När det var dags för utspel ja då stod grabbarna faktiskt där. Numera lite mer ödmjuka inför uppgiften, men fortfarande med ett antal vassa gliringar. Vi började med ett antal utslag på övningsplatsen och då kändes det som om det var Husse som var hetast för dagen. Grymma slag som jag till och med kunde få dit jag ville.... Upp till första utspel och nu märkte man att spänningen steg. Nu var alla plötsligt kompisar och man önskade varandra lycka till. Dock är ju detta ett spel för galleriet då man inget annat önskar än att den andre ska slå rakt ut i skogen....

Mr Trädgård började slå. Utan uppvärmning drog han till bollen allt han kunde och vips så låg den ute vid vägen. He! He!. AIK däremot, rutinerad om än lite feg, tog sin barnklubba och la upp bollen mitt i banan. Bu! Vad fegt! Djurgårdaren hade nog inte värmt upp så bra heller för hans slag hamnade snett även det. Nu kände sig Husse trygg trots att han saknar golfkunskaper. Tog storklubban, dammade till för kung o fosterland, och ser bollen hoppa uppskattningsvis 30 meter. Faaaaaan!!!!  Slog nästa slag så att gräsmattan höll på att hoppa ur position och innan jag var framme vid det jävla första hålet så hade jag väl 7 slag....

Så här höll samtliga hål på. AIK och Trädgårdsmästaren följdes åt med ett antal fina slag. AIK arn fegslog och gick på säkerhet medans Trädgårdsmästaren drog på för allt vad han var värd. Gick bra det med. Djurgårdaren varvade snedslag med kanonslag vilket gjorde att han och Husse gjorde upp om tredjeplatsen. Husses slag var i vissa fall kanon. Bra utslag med fin längd, men när bolljäveln landade så var det alltid något hinder i vägen. Tror jag var i alla sandbunkrar som fanns, bakom samtliga stenar på banan och även i ett av de få vattenhindren.

När bolljäveln inte hamnade i bunkern, ja då lade den sig precis vid bunkern så att Husse fick stå i sandlådan för att slå. Inte lätt kan jag säga. När den inte hamnade i skogen jag då lade den sig precis vid en trädrot i stället så att man fick agera gummiman för att få ut bollen på banan igen...

Efter ett tag var AIK arn och Trädgårdsmästaren ouppnåligt mål. Det upptäckte nog grabbarna för i vissa fall verkade dom glömma bort att Husses boll låg spelbar en bit bak i banan. Fan va förnedrande att få stryk av dom lismande asen. Den enda som kunde uppföra sig vuxet var nog Djurgårdaren. Tyvärr hade hans klubbor slutat vara förhäxade vilket gjorde att även han gled ifrån Husse i resultatlistan.

När vi närmade oss upplösningen så hade AIK arn segern inom räckhåll. Dock fick han gummiarm (precis som i fotbolls SM mot Elfsborg så vek grabbarna ned sig) och slog bort sig. Hånleendet från Mr Trädgårdsmästare lät inte vänta på sig. Segern gick till slut till honom, men AIK arn på en hedrande andraplats. Djurgårdaren slog bort sig på sista hålet,men vann ändå över golfmongot Husse. Shit!!!

Retfullt frågade Trädgårdsmästaren AIK arn om han skulle bjuda honom på en hink bollar för att öva med.... AIK arn är dock en hedersman och tog förlusten som en man. Detta genom att sladda ut från parkeringen med sin fina bil.....

Jag förstår om jag aldrig blir inbjuden till golfen mer. Men om! Ja då jävlar ska jag visa dom.....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Carro

Det är tur du inte har golf som yrke... flinar

Nästa gång kan du ju ta med assistans av gammelgeten, tror ingen protesterar om han hjälper husse. ;)

Postat av: Susan

Hej



Har jag varit borta från jobbet en evighet??? Det verkar i alla fall så när jag börjar läsa dina inlägg. Har helt missat att ni hämtat en ny hund. Hoppas på bättre lycka denna gång, man sägar väl tredje gång gillt, eller...



Vi mår bra hela familjen...



Ha en bra sommar

2008-06-29 @ 20:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback