SHIT VA JOBBIGT ATT VA MAN....

Otroligt härlig väderstart på min semester. Gillar verkligen skarpt när termometern hoppar över + 25 grader och solen steker. Hundarna blir ju något segare, förutom Arek, som ska spela fotboll i alla väder. Våra nya grannar har en liten flicka. Hon har observerat att polishunden alltid spelar fotboll.... Lovade henne att hon skulle få låna geten om jag fick prova hennes studsmatta. - Hon gick med på det, men innan jag kör igång så måste jag kolla mitt försäkringsskydd...

Hatar att springa, men det är ju ett nödvändigt ont. Har fått någon sorts kick av att även glida in i gymvärlden och försöka bygga muskler. Har en tendens att göra det varje vår för att om möjligt slippa solbada i vassen. Man vill ju vara lite musklig och en aning spännig när man glider ned på stranden. Träningen har ju gått rätt bra tycker jag vilket gjorde att jag med tillförsikt såg fram mot strandbesöket som var inbokat idag.

Gled in på den befolkade gräsmattan, vek ned mot strandkanten med ungarna kivandes intill. Drog in rejält med luft och låtsades att handuken var grymt tung att bära. Kände mig stark i ungefär 4 sekunder. Då passerade jag ett kroppsbyggargäng som slagit läger intill badbryggan. Shit! All träning åt helvete! Såg ju ut som en undernärd fågelunge jämfört med dessa bestar. F-n!

Drog upp och spelade tennis i stället. I vår släkt finns ett tennisintresse som är att anses som enormt. Inte i vår del av släkten, men däremot i lilla sambons släktträd. Dom är att anses som fanatiska och självklart då även duktiga. Varje år brukar vi göra upp om vem som är tenniskungar i en så kallad dubbelmatch mellan oss vuxna. Jag och lilla sambon spelar ju aldrig tennis annat än denna gång på året. Segrarna har dock varit jämnt uppdelade. Mest på grund av att lilla sambon har bolltalang och jag är den som hinner upp alla bollar som hon missar. På så sätt har vi nött ut motståndet. Taktiken har fungerat bra, men ju äldre man blir desto större chans att det är just löpningen som går i krasch....

Därför är det lite nervöst inför varje år. Ska snabbheten ha lagt sig till ro så att det bara finns en reaktion i hjärnan. Alltså ingen reaktion när nervtrådarna skickar ut impuls till Husse att springa och slå på bollen. Matchen drog igång och det kändes rätt snart som om vi hade matchen i våra händer. 25 grader varmt, sambons slag satt bra och min löpning var fortfarande okay. Mycket prestige och ära i dessa matcher, men när setet/matchen var över så stod vi som segrare med 6-3. JIPPIE!!! Älskar att vinna.....

Varm o svettig. Lite badsugen, men fortfarande med minnet av de stora valrossarna vid strandkanten. Såg att dom var borta vilket ju ökade min manlighet lite mer. Drog ånyo in syre i lungorna och vandrade segerviss ned mot stranden. Hade i ett svagt ögonblick lovat barnen att jag skulle bada nu. Är att anses som en badkruka. Badar annars bara i Medelhavet. Eftersom jag ändå deffat lite i gymet så spände jag muskulaturen och vandrade ned mot vattnet.

Fullt med folk runtomkring. Massa barn, ungdomar, damer och herrar. Ungarna drog mig ut i vattnet och så sprack ballongen. HELVETE VAD KALLT!!! Skrek som ett skadat litet barn, släppte ut all luft och ville bara fly. Kände hur hela kroppen stelnade till is... Allt utom en sak! Min manlighet. Den drog ihop sig som om någon skjutit bort den med en hagelsvärm. Hade jag tappat brallorna hade folk trott att det vara en liten flicka som stod och skrek i vattenbrynet.

Ville fly, men ungarna brottade ut Husse i vattnet. Mot djupare vatten. Paniken spred sig då kroppen inte lydde mina intentioner. Hade jag varit i en båt, ramlat i och väntat på räddningen - ja då skulle jag uppskatta att jag överlevt i ca 30 sekunder. Därefter hade dom kunnat ta det lugnt och i stället kalla på en likhund. F-N VAD KALLT DET VA!

Från att ha varit en liten spännputte så fick jag lämna stranden längst ut vid staketet. F-n va jobbigt det är att vara man....

Tack för alla kommentarer förresten. Jätteroligt när ni skriver vad ni känner.

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

ajjaj.. inte vara fåfäng, det blir ju (bevisligen) bara löjligt i slutändan.;)

Men tack för garvet =)

2008-07-05 @ 00:00:20
Postat av: Peter

Det är ingen idé att försöka träna upp sina "manliga" och till åren kommna kropp. Spelar ingen roll hur mycket man tränar, för när man kommer ner till stranden så är garanterat någon femtonårig kille som slår en med hästlängder ändå. Nä gör som jag och intala dig själv att "ölkagge" är bevis på manlighet och är något som kvinnor bara älskar (de flesta vet inte om det ännu bara).

Postat av: Irene

Du ska ha heder av att våga badat! Det är fortfarande för kallt för att doppa fossingarna i vattnet, än mindre hela kroppen! Klart din manlighet kröp till varmare trakter fniss I Malmö har det varit strålande sol nu ett par dagar men vattnet är fortfaradne kallt så denna quinna väntar med att bada utomhus, det överlåter jag till den fyrbenta damen. Grattis till segern i tennis, alltid kul att vinna!

/ Schäferligan

2008-07-05 @ 21:32:16
Postat av: Nini

Bada!? I Sverige? Ute!?!



Du är en mycket, mycket modig ma...eunuck. ;)

2008-07-06 @ 19:18:31
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: The P

He he he...Känns fantastiskt skönt att höra att det finns fler som tycker att bada= "nära döden" i år. Helt enkelt svinkallt!!! Badade (doppade mig snarare) själv i veckan ute på Möja.

Inte skönt!

Inte en njutning som det ska vara!

Bara äckligt kallt!

Gjorde det endast av hygieniska skäl eftersom vi saknar rinnande vatten.



Ha en skön semester.

2008-07-06 @ 22:01:14
Postat av: Veronica Gaija och Exzena

ASG tur att amn är kvinna då. Själv hållar jag in magen. Fast det är nog ingen ide... Någon frågade mig om jag väntade barn. Näää svarade jag. Jag väntar på att dom ska bli vuxna. Just nu är dom i tonåren.

Jag badar nästan varje dag numera och simmar som bara den. Så magen ska åka in eller nåt. Kan man bli skengravid vid nästan 40 år? Hoppas inte....

2008-07-07 @ 01:16:35
Postat av: Anna

Bada är underbart, simmat runt flera gånger i sommar redan och vattnet ÄR varmt. Men bada i Vättern så tycker ni all vatten är varmt sen. ;)

2008-07-09 @ 12:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback