PÅVERKAR SKOLAN BARNEN?

Är ju inte ensam i världen utan har ju även en familj som vårdar och tar hand om mig. Är ju ej att anses som vuxen varvid man förärat mig mig en liten fru.... Frun har ju behov och barn är lättledda. Därför har ju jag två barn!!! Barnen går ju i skolan av naturliga skäl. Där får man influenser, information, social kompetens m.m vilket ju är väldigt bra. I går kom minsta barnet hem och lät meddela att man läste religionskunskap. Kul! Jag själv "sög" i det ämnet och lyckades med nöd och näppe få godkänt. Min lilla son däremot verkar riktigt intresserad varvid även jag vaknade till liv.

Han lät meddela att Hinduismen nu var avklarad. Man ämnade nu gå på nästa ämne och det skulle vara Judendomen. Den lille sonen frågade om han var Jude! Jag lät meddela att vi är Kristna och döpta i Svenska Kyrkan. Ville ej veckla in mig i diskussionen då jag som sagt var lite klen i just det ämnet. Den lilla sonen lät sig ej nedslås utan lät meddela att han från och med nu är Jude. Okay då! Då kör vi på det tänkte jag.... Efter Judendomen kommer Buddismen, Islam och sist Kristendomen. Vi får se i slutet av februari vilken religion vi tillhör då... Alltid spännande med förnyelse. Får dock känslan av att den lille lever sig in i lektionerna vilket ju är bra.

Har nu även fått hem min fyrhjuling. Fick skjuts för att hämta den, fyllde i alla formulär hos den tatuerade försäljaren. Vi skildes som vänner då han lät meddela att 4-hjulingen var nyservad och i toppskick. Hackade i väg 1000 meter innan en röd lampa började blinka. Därefter lysa med ett fast intensivt sken.... Röd lampa = varning! Det har jag lärt mig i körskolan och det har hängt med. Omedelbart stopp och samtal till den tatuerade försäljaren. Transport tillbaka och lämna in 4-hjulingen och därefter åka BIL tillbaka..... Tre timmar senare var felet fixat och hojen åter min.... Hade klätt upp mig i riktiga MC kläder. Förberett mig på fartvind och snabba farter. Började köra hemåt och herregud vad jag misstagit mig.

4-hjulingen studsade runt och ville inte annat än att kasta av mig i diket. Fick nästan panik! Satt hukad som ringaren från Notre Dame och hastighetsmätaren visade endast 50 km i timmen. Det var inte alls som jag tänkt mig. Satt verkligen alla däck på... Besviken anlände jag hem, men vågade inget säga till lilla sambon. Då kom barnen ut och var eld och lågor. Lastade på barnbridragens inkomstkällor och gav oss av ut på mindre vägar.... Barnen tjöt av lycka och nu visade vidundret vad njuting verkligen var.... Det var så här odjuret skulle tämjas! På mindre vägar med grus och lera. I Love I´t!!

Ett problem dök dock upp ganska snabbt! Lilla sambon! Det visade sig att hon blev besatt av att köra. Och som sagt! På jobbet är man chef, men hemma är man det inte... - Bara att ställa sig i kö och vänta på sin tur.....

Man har ju dock annat att göra om det krisar. Tog med grabbarna och lattjade lite fotboll. Lämnade över hundansvaret till lilla sambon. Då vi kom hem väntade oss en överraskning. Lilla Bus hade ätit upp en disktrasa. Shit! Så klart är dom ju genetiska genier och genomför sina hyss när veterinären är stängd. Ringde akut och man lät meddela att beteendet ej var att anses som bra, men att stark senap kunde få lillgeten att kräkas upp. Hade jag stark senap hemma? Svar nej! Var närliggande affärer öppna? Svar nej! Efter ett antal mil i bilen så stod jag framför den uppnosiga valpen med sked och stark senap.

Planen: Öppna gapet och tvinga i senapen. Målet: Framkalla kräkning - återvinna föremålet! Resultat: Bus tyckte om senap. Bus tyckte mycket om stark senap varför effekten lät sig utebli. Fan! Transport till det fina akutsjukhuset mitt i natten. Placerad i väntrummet - helt ensam. Nästan! Där fanns nämlingen en uppstoppad hund! Den hunden ställde till bekymmer för den lilla valpen. Bus blev galen när han såg att det var en uppstoppad hund före i kön. Trots morr, skäll och halvatacker så stod den andra "hunden" kvar. Bus nu mycket arg, men blev avbruten av sköterskan.

Lite mat, en spruta i nacken och Bus började vackla.....

Sköterskan lät meddela att under de närmast 30 minutrarna så var jag chef över spyorna. Till mitt förfogande hade jag en plastsäck. Skrattandes lämnade hon rummet och lät meddela att alla spyor som kom utanför fick jag städa upp....

Efter 20 minuters vilt dansande för att hålla Bus på plasten, så fanns det typ 20 cm kvar att spy på... Bus tittade mig i ögonen och jag tolkade det som om han var klar med att kräkas. Klappade honom ömt på huvuden. Den lilla skiten överraskade mig totalt. Jag bjöd på ett varmt ögonkast och han bjöd på sin sista kraftansträning. Drog iväg Husse och klämde den sista spyan utanför plasten... Jipppiiiee!

Nåja! Trasan kom ut och vi fick åka hem. Tack för äventyret Bus!

I dag har vi därför tagit det lugnt. Tog dock upp Bus för att lasta in honom i bilen. Han lät sig bäras som den lilla julgris han är. När jag nästan fått in honom i bilen byter han skepnad och blir en bitande alligator. Trodde fan flygit i honom! Började morra djupt innifrån samtidigt som han gjorde kraftiga försök att slakta något till vänster om min kind. Tappade in lillgeten i bilen och tittade bakåt. Då stod stora sonen där. Iklädd MC hjälm och beredd att åka lite fyrhjuling. Bus uppskattar inte MC killar verkar det som. Verkar lovande! Han får jobba mot den organiserade MC brottsligheten då han träder i tjänst.

Nu orkar jag inga mer äventyr på ett tag. Skulle vara skönt att bara få flyta fram lite. Troligen har dock morgondagen något i beredskap....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Peter

Skönt att höra att man inte är ensam om problemet.......chef på jobbet, slav i hemmet. Konstigt, trots att slaveriet avskaffades någon gång för ett antal år sedan, så accepterar vi det!!??!! Upp till kamp!!! Nä förresten det vågar väl fan........Kul att du är nöjd med hojen, trots att det övergår mitt förstånd varför man lägger pengar på något sådant..........

2008-01-30 @ 05:07:34
Postat av: Mio

Du är ju för kul... Det händer då alltid det mest fantastiska i ditt liv... Mamma och pappa som säger jag har eld i byxorna.... Det måste vara dig dom menar.. Mitt liv är rent stillsamt jämfört med dig..

Syster

2008-01-30 @ 09:59:54
Postat av: Emma & Pyrrah

Ja experter säger ju att barnen ska själva få bestämma sin egen religion ;) huruvida de ska bestämma mammas o pappas religion e ju oklart... hehehe. Som tur e så e min grabb ännu inte där än.. Åldersmässigt..

Kramar

Postat av: Ola S

... måste ju bara undra, men ibland kallar du den där du bor ihop med för fru (=gift) och ibland för sambo(=ogift), om du har svårt att bestämma dig för om du ska gifta dig med henne(mamman till dina barn?), så är det inget att tveka på (borgerligt förstås), är det så att hon tjatar om att bli gift, ja då är du "körd" :D Så hur du än vänder dig har du röva bak..
Trevlig helg

2008-02-01 @ 13:36:54
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Irene

Valpar har då en oehörd förmåga att klämma i sig både det ena och det andra och på fel tider. Men till nästa gång så skippa senapen och ta en tesked salt och en droppe vatten och rulla till en saltboll som du lägger längst bak på tungan, resultatet lär inte vänta på sig :o)
Tro mig, för här har det slunkigt ner både plastpåsar och strumpor i schäfervalps strupar!

2008-02-02 @ 01:27:12
URL: http://www.schaferligan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback