OTUR HELA VECKAN...

Hela veckan kanske är fel att säga för det är en kraftig underdrift. Lever mitt liv i konstant skugga just nu känns det som. Detta ska alltså bli ett inlägg i negativitetens tecken tänker ni.... Helt rätt! Här kommer en kort resumé om vilket flyt jag lever i just nu....

Braskaminen! Denna kamin är troligen nedsänd från någon som kraftigt ogillar min livsstil. Projektet har kantats av missöden hela tiden. Detta i form av sen leverans, felleverans av skorsten (upptäcktes EFTER montering), avsaknad av viktiga detaljer vid montering, felplacering enligt en humorfull sotare samt som en liten extra krydda: Den läcker in vatten då det regnar...

Leder då osökt in på vädret! Eftersom det konstant regnat sista halvåret så har vi ju ganska snabbt upptäckt just det faktum att skorstenen läcker. Efter kontakt med den installerande hantverkaren så lovade han att komma genast dagen efter. Det har nu gått två veckor sedan det beskedet...

För att spara energi och då värna om vår fina miljö så beställdes ju även en ny luftvärmepump och nya fönster. Stora invesesteringar i klassen 150 000 kr. Kanon tänkte den snåla polismannen. Här kommer det att sparas "casch"..... Fönstrena var ungefär 4 månader sena, men resultatet blev i alla fall kanon. Luftvärmepumpen installerades då den tidigare oljepannan höll på att sänka polismannens ekonomi. Den nya pumpen var enligt uppgift klart kvalificerad och väl lämpad att ta över den nya uppvärmningen av huset.... - Jo tjena! Nu har det stått still ett antal gånger efter att nästan ha skjutit sig själv genom taket. Installatöreren har varit här och bytt saker 5 gånger och är nu på väg en 6:e gång. Varför? Jo för att pannjäveln packat ihop en gång till. Tur då att jag kan värma upp huset med braskaminen!! - Nej visst jävlar! Den läcker ju in vatten....

Tur då att man kan finna nöje i valpen Bus! Näe!!! Jävligheten fortsätter. Gammelgeten börjar bli gammal och trött. Bus har ju tidigare visat gott gry och jag kände stor framtidstro. Men så har det dykt upp vissa tveksamheter i Bus sätt att föra sig. Just nu känns det inte bra och instruktörerna på jobbet är väl inte helimpade av valpens uppträdande....

Tog då bilen och gasade i hög fart söderut (inte för att köra ihjäl mig...) utan för att köpa en rolig sak. Har grymt länge suktat efter en fyrhjuling och nu var det dags. Bokade upp mig på en modell jag velat ha under ca 1 år. Tanken var att jag skulle få känna lite fartkänsla och vildhet i avvaktan på att allt djävulsskap skulle lugna ned sig.... Försäljaren, en engagerad tatuerad sak, bokade upp fartmonstret i mitt namn och jag skulle få hämta den i veckan. Veckan gick, men den tatuerade mannen hörde aldrig av sig. Kontrollerade upp hur det gick och det framkom lite fint att MIN fyrhjuling redan varit såld.... Ville skrika ut ett könsord, men väluppfostrad som man är så sade man bara " OKAY!".

Vaknade upp till denna dag, öppnade dörren för att kasta mig ut och rasta hundarna. - Regn och blåst!!! Yeahhh!!! Ännu en dag i smutsighetens och fuktens tecken, men nu med ett stort undantag....

HOCKEY!!!

I dag drog hockeybockeyn i gång igen och livet är på topp. Nu kan inget stoppa oss.....

Tyck nu inte synd om Husse för att sista tiden sett lite tung ut.  Så här har hela livet sett ut, men allt är kanon ändå.... 

Må nu gott!!!!

Husse 

Kommentarer
Postat av: Madde

underbart då Murphys lag slår till med full kraft så dära!
Nåja hälsan är väl i behåll om du får behålla tänderna i hockeybocken och inte glömmer suspen!

Postat av: Eva-Maria

Livet är verkligen härligt när regnet öser ner.. Se till att krossa lite ben (på andra) på hockeybockeyn så kommer det kännas bättre ska du se :)

2008-01-16 @ 18:27:59
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Magnus

Hej
Du tror inte Bus är inne i en mognadsfas och det kommer att lösa sig till slut. Han har visat bra innan, så det är kanske bättre och vänta en tid till. Alma har med varit sen men hon kommer som ett X2000 nu. Hon går från klarhet till klarhet.

Ha det gott så hörs vi

Mvh Magnus o Alma

2008-01-16 @ 19:40:34
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Carro

Efter regn kommer sol;)
Förra året bestod efter den ena katastrofen efter den andra, men nu börjar det ljusna igen. Synd att du är en farbror blå, annars hade du kunnat hämtat hantverkarn och bundit fast honom vid jobbet och sen släppt honom efter utfört arbete.Värmepumpnissen hade kunnat få pumpen nerkörd i halsen och den tatuerade saken fått en fyrhjuling uppstoppad någonstans där solen inte skiner;))
Det är sånna mig ni kommer och hämtar med pikén;))
Oroa dig inte så mycket för bus... mycket humör=mycket stollerier åt alla håll.
Mvh
Carro

2008-01-16 @ 20:06:41
URL: http://dizzla.blogg.no/
Postat av: Husse

Måste tacka för alla inlägg. Här fanns allt: Snälla, stödjande, våldsamma och analytiska. Tackar!!! Kan för resten säga att min telefon är borta igen.... Måste ut och göra saksök i morgon....

Helt sjukt vad jag tappar bort gods just nu...

Husse

2008-01-16 @ 21:52:24
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Veronica och Gaija

Jösses... det låter som en dag ur mitt liv det där...

Man får lära sig att se allt positivt. Så gott man kan. Som tex din braskamin. Den läcker in vatten säger du. Jamen sätt en hink i den så har du gratis färskvatten! =O)

Luftvärmepumpen... Jamen nu sparar du ju på el! Ingen uppvärmning inga elkostnader. Hur billigt det än må vara med luftburen värme. =O)

Och med fyrhjulingen finns det även där en mening... Hade du köpt fyrhjulingen så hade du kört ihjäl dig på grund av frustrationen över läckande skorstensrör (gratis vatten), luftvärmepump (billig el) och en galen valp. =O)

När allt lugnat ner sig så ska du få se att då får du din fyrhjuling. =O)

På tal om galna valpar... Jag har ju en själv. Man får ta dom med ro. Ju jävligare desto bättre säger en mycket, mycket duktig man som jobbar med hundar på F21. Man får nog lita på honom. Annars blir man nog lika galen som valpen till slut. Och det gagnar ju ingen. =O)

2008-01-16 @ 21:56:10
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Peter

Husse vem har sagt att livet skall vara lätt???? Det finns de som har det värre än dig......... Själv tog jag mig en flaska vin och en flaska Xanté igår och tyckte livet var ganska underbart igår!!! Varför??? Jo jag har ingen läckande braskamin, har en fungerande luftvärmepump och vill inta ha någon fyrhjuling. Ja just det ja jag var dessutom hos dina blåklädda kollegor igår och körde upp hunden. Nervös innan???? Jo måttligt blev inte bättre av att hela länets hundenhet beslutat sig för att komma och titta på den stålige väktaren och hans hund..............men men det gick ju bra iaf!!!

2008-01-17 @ 08:52:01
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Ola S

Tack!
Du fick just mitt liv att kännas liiite bättre.

2008-01-17 @ 11:27:46
URL: http://ola-stein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback