... I´m getting to old for this shit....

Ledig dag! Vila kan man tänka! Kroppen helt inställd på detta då jag lade ned denna i sängen vid 23 tiden i går kväll. Hade dock en back-up plan som innefattade tidigt spel i hockeybockey. Plockade i ordning allt, ställde klockan för väckning i tidig gryning. Om jag var tillräckligt trött så ämnade jag bara stänga av klockan och slumra vidare. Alltså! Inget press på det så kallade hockeyproffset....

... Ett ljud! Flera ljud! Va fan är det som låter? Tränger in i hjärnan och kräver att jag ska vakna till. Får för mig att det är klockradion som startat och då den fartiga musikkanalen som alltid är inställd. Ljudet stängs inte av, men däremot STARTAR musiken..... Fortfarande samma j---vla pipljud i bakrunden och då förstår även lilla trötta hjärnan...

Time to play hockey!!!! Stänger av klockan och tar fram originalplanen som innefattade fortsatt sömn. Slumrar ånyo till, men då har lilla valpen Bus hört dansmusiken och vill ta fart mot en ny dag. Upp med blåa tekoppsfat under ögonen, stapplar fram mot toan varvid väskan med hockeysaker hoppar upp och gör krokben... Nu fanns inga ursäkter! Bara att klä på sig svettsuspen, armbågsskydden och övrigt skyddspaket. Kroppen gnisslar! Säger nej, men hjärnan mottar ej informationen utan tjuvkopplar ihop alla kroppsfunktioner varvid kroppen rör sig ned mot ytterdörren. Är på väg....

Kommer troligen dö i en hjärtinfart på planen, men då dör man i alla fall lycklig. Tur då att jag inte dog i dag för FAN VAD DÅLIGT DET GICK ATT SPELA.... Kändes som om oljan aldrig blev varm utan Husse trampade vatten i stället för att flyga fram över isen.... En timme senare berättade ivriga kamrater att just mitt lag förlorat... Ut i mörkret igen för ett fortsatt härlig dag....

Frukost, promenad med hundarna, fika, lunch och ny promenad.... I dag är Husse tung.....

Har ju jobbat en del nu och då sover man lite dåligt. Behöver ett par dagar för att komma i kapp och intervallträningen i går kväll hjälpte väl inte direkt till med den återhämtningen. Men i morgon! Ja i morgon är en ny dag och då är vi i gång igen...

Ska inte trötta ut er med detta gnäll. Tänkte i stället berätta om ett av Areks första gripanden. Geten var tvärny och så även hans nyutaximinerade hundförare. Vi fick, självklart, äran att åka på den norra sidan om den Stora Staden. På den tiden hittadade jag absolut ingenting där och GPS fanns bara i fantasin. Man ropade ut att det troligen skett ett mord. Man meddelade en adress och efter idogt sökande i den helt felmonterade kartan, så visade det sig att jag och Geten var i stort sett på plats....

Direkt fram mot adressen. Ut med Geten och fotpatrull mot det tänkta objektet. Ut kommer då en man farande med raska steg. Han tittade på oss och tog sedan till det stora steget. Jag mindes som i trans att man ju skulle anropa innan man sände hunden. Den nye hundföraren anropade och förberedde sig på att sända sin varg.... Som vanligt när Geten är med så ger gärningsmannen upp direkt. Efter att förstärkning anlänt så visade det sig att mannen bragt en annan man om livet....

Högste chefen på platsen önskade ett "sak-sök" från hundföraren. Detta påbörjades under ivrigt påhejande av stor publik vid avspärrningsbandet. Geten gör ingen besviken. Han missförstod uppgiften (Han var ju trots allt ny) och började till en början att spåra. Därefter att valla åskådare och därefter någon form av saksök. Min fyrbente vän hämtade in en stor träpåk varvid jag (som vanligt) dissade honom. Ingen lek med pinnar nu Arek! Så vill jag minnas att jag sa... Geten släppte pinnen efter att ha tuggat ett par fina märken i den. Därefter fortsatte han söket utan att finna något.

Husse kastade pinnen till skogs, lastade in hunden och började sedan att förhöra lite vittnet i stället. Ett av sanningsvittnena lät meddela att gärningsmannen och offret varit osams. Bland annat hade gärningsmannen hotat offret med en träpåk. Shit!!! Hur såg den påken ut undrade Husse? Efter beskrivningen av påken så visade det sig att den var identisk med den "pinne" som jag trodde Arek lekte med. Geten hade ju apporterat mordvapnet för fan!!

Ut i skogen med ficklampan! Tur! Där låg träpåken. Glad, men ändå skamsen lämnade jag över bevisföremålet till chefen på plats. Sade att hunden kanske tuggat lite på den.... Nämnde dock inte att jag langat den ut i skogen, skällt ut hunden för att sedan få ge mig ut och leta efter den på annan plats.... Allt behöver dom inte veta....

Redan då fick jag lära mig något som jag borde ha tagit med mig under hela min hundförarkarriär:

Lita på hunden!

Fortsätt rulla sidorna nedåt så har jag till och med lagt in lite kort idag....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Emma & Pyrrah

HAHAHAHA! Jag skrattar så jag grinar... :)

Kramar
Emma & Pyrrah

Postat av: Ola S

Så underbart underhållande!!!

2008-01-24 @ 05:44:50
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Peter

Tycker du att du har tagit med dig de visdomsorden under "karriären"?????

Det är det jag alltid har sagt fysisk aktivitet i form av motionsträning kan aldrig vara nyttigt...............

2008-01-24 @ 09:33:25
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Veronica och Gaija

Man ska lyssna på vad kroppen säger till knoppen för då blir det toppen... (ursäkta dåligt rimm). =O)

Den där sista bilden du har.. den på södra sidan om stora staden.. den vill jag uppleva! Idag har vi haft massor med blåst och massor med snö... Jag vill ha VÄRME! Och SOL! Helst en liten båttur också om man nukunde få det... Vill ni i stora Staden ha lite snö av oss här uppe i norr? Ni får den gratis. ättemycket gratis! ;O)

2008-01-24 @ 18:25:27
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Draken

Det är då för väl att ni fortfarande skriver..du o getterna!Har inte GARVAT SÅ GOTT PÅ LÄNGE!!! Tack

2008-01-26 @ 00:07:10
Postat av: hundgalen (bindgalen?)

Jag har ägnat flera dagar åt att läsa igenom bloggen från dag ett och jag har inte hittat NÅN blogg därute som jag fastnat för så rejält som den här... Fullständigt lysande, och jag riktigt ser allt framför mig. Bok, månne?

Hundtränings/jobb-beskrivningarna är suveräna, man riktigt känner adrenalinet spruta...

Och det är inte bara gammelgeten som är en varg, även Husse känns vara en varg som vaktar flocken (allmänheten) och en skarp spjutspets till varg dessutom. Respekt!

*favoritmarkerad högst upp i blogglistan*

2008-01-26 @ 22:33:55
Postat av: Husse, Bus o Arek

Härligt att läsa att det finns en och annan som uppskattar våra äventyr.

Må gott!

Husse

2008-01-27 @ 18:48:45
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback