MÅLET ÄR UPPNÅTT....

För något år sedan så hämtade jag mitt livs första valp. Uppfödarens önskan var att jag skulle skriva blogg om hur den blivande hjältens uppväxt och utveckling fortlöpte. Efter att han förklarat vad en blogg var, hjälpt mig med hur man startar upp så har det sedan rullat på. Det var nog inget fel på valpen utan snarare på Husses kapacitet. Åt hel-vete gick det i alla fall och efter det så har det i stort sett rullat på så rent generellt....

Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag misslyckats med 6 hundar efter det, men tack vare att Arek var född polishund redan när han kom, så har ju han räddat min ära lite. Instruktörerna hos oss brukar säga att "med en riktig förare på den hunden - så hade detta kunnat bli någonting riktigt bra!"

Arek har varit och är grym som familjehund och snuthund. Finns inte många av hans kaliber så det är bara att tacka och ta emot. Eftersom det gick åt fanders med första valpen så var jag ju tvungen att revidera bloggandet lite och då till att handla om Geten och hans familj.

Målet blev att, på ett skämtsamt sätt, berätta lite om hur det är att vara hundförare inom polisen. Alla roliga händelser på och utanför arbetet samt med vissa inslag av familjeliv och fritid. Inget av det som är skrivet är påhittat utan alla tokigheter och fadäser, hjältedåd och mindre bra dåd har faktiskt inträffat. Tack vare showmannen Arek så tycker jag faktiskt själv att det ibland blivit rätt så roliga inlägg. Redan där borde varningsklockan ringa! När man själv tycker man är rolig så finns ju risken att euforin stiger en åt huvudet. Lite så har det blivit med Husses idrottande. Husse är helt övertygad om sin allsmäktighet inom idrott och
sist jag tittade in på inkomstkonton för idrottsliga prestationer, så visade inte detta på någon större framgång....

Nu lägger vi ned denna blogg och koncentrerar oss helhjärtat på träning och hjältedåd i samhällets tjänst. Bloggandet överlämnar vi till andra kallade, men vi tackar alla ödmukast för den uppmärksamhet och uppskattning vi fått under denna tid. Håll nu utkik på tomten för man vet aldrig när den ludne och hans spenslige förare spårar förbi i jakten på ära och berömmelse. Men tills dess...

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Ola S

Din satans taskmört.. förstöra julen sådär (inte för att jag firar jul, men ändå).

Förresten spelar det ingen roll om du själv är smått euforisk, du skriver underhållande ändå;)



Förresten? Som en av de som försörjer dig så tycker jag att det minsta du kan göra för oss som bor i en annan del av landet, är att fortsätta med bloggandet för att vi på så sätt får ta del av våra skattepengar på något sätt.

Postat av: Sanna

NEEJ!!! Vad ledsen jag blir :0(

Jag som tycker så mycket om att kika in här och se vad Arek har "ställt till med" men men måste man så måste man.



Ta väl hand om er och tack för alla skratt!!!!

2008-12-06 @ 20:28:30
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Bus

NEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjj



Du kan inte göra så, de är ju beroendeframkallande.



Tänk på alla som kommer att sitta och stirra hålögdt på skärmen och vänta på nästa Arek.



Jag lägger in ett absolut veto mot detta dumma beslut.

2008-12-06 @ 20:47:20
Postat av: Lina med bustrollen Rasmus och Myra

NEEEJ!

inte kan du sluta bara sådär, vi älskar ju att läsa om dina och Areks äventyr - ni har gett oss många goda skratt!

ni kommer att bli saknade....







2008-12-06 @ 20:59:22
Postat av: Stefan

Du hotade med att lägga av tidigare, men kom tillbaka. Är detta nu dödsstöten så vill åh de varamaste tacka för den tid som du underhållit oss. Min familj har många gånger frågat "va fan skrattar du så hejdlöst åt" och sagt att de är en blogg jag läser.



Tack för den tid som varit // Stefan

2008-12-06 @ 21:05:51
Postat av: Madde

Skall du lägga ner bloggen IGEN S



Du är garanterat tillbaka igen, lagom till efter jul stressen!

2008-12-06 @ 21:08:51
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Magnus

Jaha. ska du nu sabba detta. Jag har precis kommit tillbaka efter en jävligt hård smäll med anledning av mitt bloggande så ska du försvinna med ditt bloggande.

Måste vara för att Djurgården ligger i botten på elitserien.



Fundera nu över detta med att sluta blogga och fortsätt.



Ha det gott så hörs vi framöver



//Magnus, Alma och Fenja

2008-12-06 @ 21:38:29
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/
Postat av: Moa

Kan bara instämma med Ola S



Kommer sakna bloggen, den enda jag följt! Tyvärr hittade jag ju den lite sent!



Ta hand om er där ute!

2008-12-06 @ 21:46:08
Postat av: Angelina

NEEEEJJ Du får inte sluta blogga!!!



Det är ju dagens höjdpunkt att läsa dina inlägg!!!

Skrattar och känner igen mig massor även om min hund är så långt ifrån en polishund man kan komma.

Känns även skönt att läsa om era fadäser, då känner jag mig inte så värdelös när jag för 100 gången inte lyckats få min hund att fatta vad jag menar. ;o)



Snälla, söta, gulliga, rara, älskvärda, roliga...(kommer inte på fler snälla saker) :o) Husse fortsätt blogga och förgylla mina dagar!!



Mvh

Angelina

2008-12-06 @ 22:41:20
URL: http://kiras.doggyblogg.se/
Postat av: sassi

Jag håller med ovanstående skribent! (ola S)

2008-12-06 @ 22:50:14
URL: http://sassiochexi.wordpress.com
Postat av: Brandkvinnan

Neeeej! Vad ska man nu läsa? Det måste var en mardröm. Du får inte sluta skriva! Du och Arek gör mitt liv så mycket roligare :o)

Tack iaf för din underbara blogg och hoppas att du hittar den hund du söker i framtiden.

Må gott!

Emelie

2008-12-06 @ 23:00:24
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Birre

Men nej!!! Lägg inte ner! Snälla snälla fortsätt! Mitt stora nöje är ju att läsa om er...

Ang. skattepengarna så instämmer jag med Ola S, nåt roligt ska man väl få för pengarna. Här där jag bor ser man aldrig en polishund och knappt några poliser heller för den delen. :)



Men om du absolut känner att du har fått nog, så får jag tacka för all rolig läsning och önska en god jul och hoppas att ni får fler roliga stunder ihop.

2008-12-07 @ 00:07:28
Postat av: U

Ja för fasen. Jag e ju också med och betalar din lön. Jag BEORDRAR dig att fortsätta att förgylla min tillvaro med din blogg!!!

2008-12-07 @ 00:59:41
Postat av: Husse

Tack för alla kommentarer! Det känns lite vemodigt efter alla snälla kommentarer och önskan om fortsatt skrivande, men har man bestämt sig så har man... Går inte att falla tillbaka och jag tror för övrigt att det finns ett antal som skriver liknande inlägg. Tack ändå för alla snälla ord...



Må gott!



Husse

2008-12-07 @ 10:33:00
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Sanna

"liknande" är inte samma! Jag följer en rad bloggar och få får mig att skratta som denna :0(

Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Neeeeeeej.. Va f-n är de du säger..??

DU FÅR ABSOLUT INTE SLUTA BLOGGA!!

Håller åxå med Ola S..

Sååå mkt tid tar de väll ändå inte att skriva lite blogg??



Det är väldigt roligt och intressant att läsa om Stora stadens hjälte och hans Husse..

2008-12-07 @ 15:25:03
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

...forts. på förra.. råka skicka iväg det.. =)



Det går typ inte en dag utan att man är in hit MINST 1 gång.. VARJE gång det finns ngt nytt att läsa så ligger man sedan dubbelvikt i skratt..



Så jag HOPPAS och vill att du fortsätter med detta!!



GOD JUL!!!

//Sofia.

2008-12-07 @ 15:30:16
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: The Legend

Husse. Kom tillbaka...sesså.....ja kom då....bra.....

2008-12-07 @ 16:34:01
Postat av: Dessan

Nej vad tråkigt att ni ska lägga ner. Får mig alltid ett gott skratt när jag läser om era dagar. Ni kan verkligen hitta på mycket. Kommer sakna att läsa om alla bus. Hoppas du hittar tillbaka till bloggens värld en dag.

// Dessan

2008-12-07 @ 18:49:54
Postat av: Daniel

Ne fy sjutton, så här kan du ju inte göra! Vad ska nu peppa mig till träning av både mina getter och min egen arma lekamen i det trista vintermörket?



Jag lovar dig att vi kommer inte påpeka att du sagt du ska lägga av med bloggandet ifall du kör igång igen, vi kommer enbart köra vågen av ren och skär fanatisk glädje!



Men ifall du trots våra tunna argument beslutat dig för att detta e absolut, så vill jag tacka dig och din kumpan för allt ni gjort för oss!!



Mvh Daniel

2008-12-07 @ 18:53:36
Postat av: Annica

Neeeej!!! Inte sluta blogga stampar trumpet med foten...Jag skrattar så jag skriker varenda gång jag är in här och tar del av er vardag. Sluta inte att blogga bönar och ber på mina knubbiga knän...Hur som helst Ha en riktigt God Jul!!!

2008-12-07 @ 19:52:57
Postat av: Anna

Kan bara instämma med de andra, jag läser en hel del bloggar men denna blogg är den ENDA jag återkommer till två gånger om dagen minst i hopp om att den har uppdaterats. De andra bloggarna har inte lika stor dragningskraft utan läses sporadiskt max 1 gång i veckan. Du skulle ju kunna tjäna pengar på den här bloggen!



Kan inte någon av er som känner Husse IRL se till att hans chefer beordrar fortsatt skrivande av bloggen? Nog vill kollegorna fortsätta läsa vad som sker. =D Om du verkligen lägger av med bloggen, Husse önskar vi er en God Jul och lycka till med hundletandet även om vi allra mest önskar att du återkommer och berättar om hur det går med allt + hundletandet.

2008-12-07 @ 20:57:04
Postat av: Annika

DU har förstört min söndag, man kan inte göra så här :(. Jag är in o läser, skrattar o roas varje dag...

Snälla snälla börja skriva igen.....

Hälsn

Annika

2008-12-07 @ 23:07:35
Postat av: Vinterkärringen

Lägga ned denna blogg??? Du med oss Skämta? Visst gör du? Alltså du skriver kul och lättsamt och så tror jag inte "Geten" vill lägga ner. Okey gör 1 veckas uppehåll då men inte mer. Please.

2008-12-07 @ 23:40:55
Postat av: Anita

Näääee!!! VAD ska förgylla mina dagar nu då ?? Tycker husse bestämt ska omvärdera detta beslut och fortsätta förgylla tillvaron för oss alla som - kanske som jag- blitt smått beroende av denna blogg!!!!!

2008-12-08 @ 08:53:08
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Irene

Så det var din julklapp till oss andra snyft

Jag hoppas som många andra att du sätter dig vid tangenterna igen och fortsätter skriva för du kan verkligen förgylla mångas vardag med dina historier om ditt och familjens Zoo's liv. Jag vet ju inte om Jamren heter jamaren eller om det är ett smeknamn på henne :) Kommer den tandlöse få en kronprins? Kommer Husse någongång göra det där fantastiska målet som alla kommer att prata om lång tid efteråt?

Jag har precis fått min kompis att börja följa din blogg....

Ni kommer att bli saknade både geten och bengeten

:(

2008-12-08 @ 09:59:01
Postat av: Anonym beundrinna

paniiiiik

Du FÅR inte sluta!!! Den är så fruktansvärt rolig och starkt beroende framkallande din blogg!!! Och det finns ingen "liknande". Det finns bara ett original. Varför måste du sluta????? Är det order från högre instans eller har dom hotat med att du ska få köra "helvetes-sidan" alla pass om du inte slutar blogga???? Snääääälla.... Sluta inte!!!! *Skriker, tuggar fragda, sliter mitt hår i förtvivlan"

2008-12-08 @ 11:39:55
Postat av: Anonym

Riktigt tråkiga nyheter. Fast jag måste erkänna att jag faktiskt drog en lättnadens suck. Redan inledningen på sista inlägget bar en ton av tråkigheter. Jag vet inte om jag var den enda som fick en hugg i bröstet och trodde att du blivit tvungen att låta Geten somna. Tack och lov är min synska förmåga lika bra som busvibbsfärdigheten ett genomsnittligt nattpass.

Dock kommer man ju inte ifrån att även om det bara var det näst värsta som nu inträffat kommer saknaden efter dina rader bli enorm. Har aldrig tidigare vare sig följt eller än mindre kommenterat en blogg. Bättre betyg än så kan jag inte ge dig. Och än en gång tack för snälla ord runt "KLURIGA DAMEN", de levde jag länge på! Hoppas du förstår att Södra sidan av Stora Staden nu blir av med det enda som någonsin varit bra med den.

Trots detta, God Jul och Gott slut! ///SHA 3040

2008-12-08 @ 13:07:52
Postat av: Syster

Vad ska jag nu roa mig med på jobbet...buäääää

2008-12-08 @ 15:27:44
Postat av: dsf

För er som gillar att läsa om polishundar kan man

ju alltid läsa om Phaspen , inte lika roligt , inte lika bra uppdatering men endå en halvbra ersättare tills husse kommit på bättre tankar.

2008-12-08 @ 16:19:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5240/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback