JÄVLA SKITSPORT...

Snabb, explosiv, energisk, teknisk, uthållig, passningsäker, målskytt och ödmjuk. Tror dom orden sammanfattar Husse rätt bra vad gäller hans skicklighet inom idrott. Lägg därtill till en liten skopa av tävlingsinstinkt, egoism och divalater så tror jag att vi bakat ihop Husse till den perfekta idrottsmaskinen... - Tycker jag alltså......

Hela receptet skulle nu tillredas och med perfektum utöva den ädla sporten bowling. Hela turlaget från jobbet samt ett par särskilt utvalda var inbjudna att delta och dela platserna 2 till 7. Vem som skulle bli nr ett fanns ju ingen tvekan om eftersom jag är turlagets lilla bolltrollare... Att Husse inte kunde reglerna och ej hade Arek med för att lagföra eventuella försök till fusk skulle spela mindre roll. Hur svårt kan det vara att välja ut ett färglatt klot, stoppa in pianofingrarna och smeka iväg det ovala föremålet mot dom uppställda figurerna. Strike var det enda ord Husse lagt på minnet eftersom jag antog att varje kast skulle sluta med ett sådant vrål....

Ganska snabbt visade det sig att dom där jävla bollarna man skulle kasta iväg vägde bly. När man väl hittat ett lagom klot så var hålen för fingrarna alldeles för små så att om man kastat så hade man garanterat följt med hela banan eller blivit av med ett antal vitala fingrar. När Husse äntligen hittade ett klot med rätt tyngd, lagom stora hål - ja då var det förbannade klotet rosafärgat...

Lagom tills man sprattlade i väg i den förberredande dansen inför kastet så haglade glåporden från placeringarna 2-7: "Var försiktig med tjejklotet". Självklart innebar psykningarna och den inte alltför macholiknande kaststilen en riktig störning.... Bolljäveln studsade och for mest som den ville och några jubelord om strike hördes f-n inte under hela speltiden.... Efter en timmes spel så kunde man krasst konstatera att denna fjollsport inte var skapt för den explosiva sportkille som jag ansåg mig vara....

Inte nog med förnedringen. Man var ju tvungen att betala för skiten också.... Ska skriva till Riksidrottsförbundet och ifrågasätta statusen och klassningen för om detta verkligen är en idrott. När vi lämnade arenan för vidare fotpatrull mot den inbokade julfesten, så försökte jag smyga upp intill dom spelare som vunnit över mig. Tanken var att jag vid lämpligt tillfälle skulle knuffa ut dom i trafiken för att om möjligt undvika framtida missöden inom samma gren. Upptäckte rätt snabbt att jag skulle vara tvungen att knuffa majoriteten av deltagarna framför bilarna och gav då upp med förhoppningen att förnedringen snart skulle vara ett minne blott....

Passa på att läs lite av dom kommentarer som kommit in till bloggen. Några utav dom är riktigt snälla, riktigt roliga och några till och med grymt roliga. Kolla även in dom som hänvisat vidare till sina egna bloggar. Riktigt roliga, fina och bra bloggar måste jag säga.... Kolla speciellt in den från Stora Stadens Åklagarkammare. Han/hon hade lämnat en kommentar och den är precis skriven som en dom i ett ärende. Först satt jag i halsen av skräck innan jag förstod att jag denna gång ej var skyldig till brott utan klarat mig undan med Åtalsunderlåtelse. Grymt roligt!!!

Trevlig helg!

Husse


Kommentarer
Postat av: Vinterkärringen

Hejsan i vintervädret! Japp, vi här på västkusten och framsidan av Sverige har fått Lite snö med betoning på just Lite! Men tacksam det inte blev regn igen iaf. Av den varan har vi fått nog. Tomten vill köra sina Renar och ingen jäkla båt. Renar kräva helst snö, men det visste du väl om? Ha nu en trevlig fridfull helg.

2008-12-12 @ 21:44:30
Postat av: Madde

Fnissar hysteriskt, men du varför bad du inte om barnläge på banorna då får du bort rännorna och på så vis BORDE tom du lyckas få ner ett par käglor!

Btw, nästa gång du spelar... försök komma upp på mitt pers! 264 poäng av 300 ;-P

Postat av: The Legend

The Legend vet: Husses resultat var MED barnrännan uppe.

The Legend anser: Husse skall uppfostra hundar, det är han bäst på med tanke på hur många han försökt med....

The Legend undrar: 264 pinnar av 300?? det låter som ett resultat i The Legends klass vilket omöjliggör att någon annan klarar detta.

2008-12-15 @ 15:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback