IBLAND UNDRAR MAN....

I bland undrar jag över hur min parkamrat Arek tänker. Vi har ju under ett antal år tränat otroligt  många timmar med målet att han skall tjäna samhället på bästa sätt. Han har verkligen gjort skäl för skattepengarna och håvat in banditer, räddat försvunna människor samt tatuerat in sina tänder på folk utan vett o etikett. Han har bitit från nära håll, långt håll och ur vinklar man aldrig sett i polisens föreskrifter.

Men nu! Nu har han väl slagit rekord. Om det beror på Alzheimers eller bara sjuk humor, ja det vet jag inte. Kommer säkert aldrig få reda på rätt svar heller.

Personrån. Fyra män ämnar ta en ungdoms mobiltelefon. Ungdomen gillar sin mobil och vill behålla den. De fyra, tuffa, männen ger sig då på den lilla ungdomen med slag och sparkar innan man lämnar platsen springandes. Geten och jag kommer dit och påbörjar spårsök. Geten får ett myckt bra spår som leder fram längs med gatorna. In på tomter, fram till en krockad bil med stöldskador och sedan vidare upp längs med en lång backe. Från ca 100 meters håll så ser jag, vet inte om Arek ser så långt, hur fyra män släpar på en Vespa. Tyvärr upptäcker packet Husse och lägger på en löpning i vansinnestempo. Anropar att Geten kommer att slakta dom om man ej vill stanna. Ingen stannar varvid Schakalen sänds på ett fasttagande.

Dom ungdomliga männen visar sig vara grymt snabba i uppförslutet och det tar ett jävla tag innan pensioArek hinner upp gruppen av flyende. (Tror han tappat lite snabbhet med åren) Räknar med blodsutgjutelse när Arek skall bita tag i sitt byte, men ingen verkar stanna upp... Ropar till geten att han för helvete ska bita! Då vänder han och kommer tillbaka mot mig!!! Men va fan! Reviiiiiiiiir!!! (betyder att han ska jaga i fatt och bita sig fast)

Geten vänder upp och jagar ifatt dom flyende igen. Springer intill den ena och går sedan rakt emellan benen på honom. Resultatet är ju oundvikligt. Mannen faller som en fura och far i backen. Arek ställer sig och skäller medans mannen reser sig upp. Nu gör mannen ett felbeslut. Han börjar att slå och brottas med Schakalens huvud. Not a god choise! Geten slaktar mannen och förändrar bl annat hans dunväst till slamsor. Mannen upphör med sitt boxande varvid Arek ånyo sätter sig och skäller.

Då börjar Husse äntligen närma sig. Bestämmer mig för att få slut på jakten och gör valet att springa fort med planen att tackla omkull banditen och belägga honom med handfängsel. Upptäcker till min fasa, ju närmare jag kommer, att han tornar upp sig och bli större och större. Känner att den här tacklingen kan få typ Husse att ramla i stället. Men nu går det inte att backa... Full fart och helvete vad stor busen är... I stället för att tackla så blir det typ att  jag kommer inspringande i ca 50 km i timmen och bjuder honom på någon form av gruppkram... Typ som när man inte sett någon på ett långt tag och nu vill kramas..... Som tur var gjorde den höga farten att han föll till marken för annars hade det blivit pinsamt. Inte roligt, att i full uniform, fastna i någons armar och sedan sitta där som ett litet barn....

Busen föll rakt ned i en bäck..... Men va f-n tänkte Arek på när han gjorde krokben?

Natten fortlöpte i god fart och vi fick dra vidare längre söderut. Där hade en bandit gjort inbrott i en bil. När polisen kom dit då lade även denna på en spurt och försvann från platsen. Arek var grymt laddad och for i väg i väldigt god fart. Genom skog, gångvägar, parker, tennisplaner och nu syntes det på svansen att vi var nära.... In i en mörk park och då såg man en person som sprang ut från parken och ned på en upplyst gata. "Polisen! -stanna eller jag skickar hunden!"

Ingen reaktion! Vill ingen jävel stanna idag han jag tänka innan jag påbörjade att skicka hunden på ännu ett bett. Såg då att det var en ljushårig kvinna i fina kläder som vi nu jagade. Hon stämde inte riktigt in på bilden av en inbrottstjuv varvid jag blev tveksam om vi spårat rätt person. Fortsatte därför springa efter lilla damen och fick då besked över radion att gärningsmannen skulle vara en ljushårig kvinna. Anropade henne att stanna igen, men ingen reaktion....

Ville inte att Arek skulle bita denna uppenbarelse varvid vi fortsatte springa ifatt henne i stället. Geten hade ju 15 meters försprång då jag höll honom i spårlinan. Arek tyckte uppenbarligen leken var rolig för han sprang ifatt henne och bet tag i hennes fina vita väska. Då brakar väl helvetet löst....

Kvinnan vänder sig om och är fullkomligt tokig. Jag lägger ned Arek på marken, tar tag i kvinnan och sedan börjar väl rond nr 1 i denna boxninsmatch. Hon sparkade och slog mot den lilla polismannen och slutade inte förräns jag hotade med den lilla pepparsprayen. Då lugnade hon ned sig lite.

Vem startart då upp allt igen" Jo Arek så klart! Han reser sig upp, tar tag i hennes fina stövlar och börjar att slakta den ena....

Lilla damen rosenrasande igen och detta tack vare min fyrbente nyfikne vän.... Till finkan blev det i alla fall.....

Å så där höll han på hela natten. Arek var i toppform på alla ärenden. Spårade, skällde och sträckte upp folk. Tvingade bland annat en helt oskyldig att krypa runt på ett källargolv.

Fan Arek! Det skulle underlätta om du kunde snacka!!!!

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Anna

Med allt jämlikhetssnack i samhället nu för tiden, skicka hunden även om det är en kvinna nästa gång. Stannar de inte då är de bov på lika villkor som männen. =)



Källarhistorien lät intressant, kan inte du dra den också?=D

2008-08-31 @ 15:25:29
Postat av: Sanna

Återigen rullar skrattårarna när man läser din blogg - bra jobbat till er båda och jag har sedan länge förundrats över djurs underfundiga humor - för det har de - i massor!!!

Postat av: Nini

Haha helt rätt att Arek slaktade kvinnans stövel! Om hon hade lugnat sig och hållt sig still så hade allt gått mycket smidigare. Hon får skylla sig själv.

2008-09-01 @ 15:25:30
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback