EN DAG KVAR!!!!

En dag kvar tills vi får börja jobba igen! Jippie!!! Har längtat och jag tror att även Arek har suktat efter att få köra igång igen. Vi kan ju inte bara slappa, träna och bada utan vi måste ju ha "the real thing". I morgon kör vi igång med ett dagpass. Då blir det förhoppningsvis lite sök, spår, lydnad och skydd. Med lite tur så kanske vi även måste dra iväg på ett skarpt jobb och då med möjligheten att hjälpa eller stjälpa någon.....

I förrigår hade vi besök av Allsmäktige Alma och hennes husse Magnus. Alma är kullsyster till en av mina gamla valpar. Magnus lyckades med att göra Alma riktigt bra medans jag förstörde min valp helt. (Som vanligt) Trots detta så har Magnus o Alma kommit och hälsat på oss en gång om året. Varje gång så har vi fått en liten present och dom har uppskattats rejält. Bland annat en kaffekopp som är grymt god att surpla kaffe ur. I år fick vi en spårlina som vi skall prova och testa under tuffa förhållanden. Magnus vill kolla om det kan vara något att satsa på så jag lovar att köra hårt med den....

Gammelgeten har redan fått prova linan. Vi drog ut och körde igång lite asfalts och grusspår inför arbetsstarten. Spår är ju färskvara och vi har slarvat lite med att underhålla kunskaperna under sommaren. Geten visade dock att han var het! Drog med husse på en färd runt skolområdets grus och asfaltsvägar. Tyvärr är han ju halvt blind min gode vän Schakalen. Det fick till följd att han slog i nosen i ett vasst rör som stack upp ur marken..... Trots att blodet flödade så slutförde han spåret.... Bra jobbat!!!

I går så fortsatte vi nöta lite grus och asfaltsspår blandat med lite byteslekar. Geten gillar detta och bjöd upp så gott som åldern tillät. På kvällen så bestämde jag i samråd med mig själv, att Schakalen även skulle få köra ett skogsspår på någon km. Som extra bonus så regnade det vilket ju försvårar det hela en del. Då jag lagt spåret, ca 1300 meter långt, och kom ut på asfalten så kan jag säga att jag gett ordet blöt en ny innebörd...

Vattnet kippade ur skorna och jackan hängde som en tung blöt filt över de späda axlarna. Hem och torka upp, låta spåret ligga två timmar och sedan ut. Denna gång med lite bättre och mer anpassad klädsel. Typ stövlar och regnkläder! Nu slog regnet i backen rätt rejält varvid jag började tveka på om det fanns något spår kvar. Geten tog upptaget klockrent, for iväg i god fart och visade att detta inte skulle bli omöjligt.

Arek fick jobba en del för att reda ut spåret kan jag säga. Men när vi väl var i mål så måste jag säga att det nog var rätt bra gjort av honom ändå. Han hittade 2 av tre apporter samt slutföremålet. Nu blir det lite vila inför morgondagens arbetspass och förhoppningsvis har vi då lite bättre väder.

Geten har även blivit fotograferad och då som frontfigur till ett fotbollslag. Gå in på
www.sportnik.com/group/21973 så får ni se vem som är lakkapten och frontfigur i just det laget.

Vänta! Nu vill tydligen mattis säga något! Vad vill du?

Jo! Vill bara säga att det ska bli så dj-vla skönt att du ska börja jobba igen. Första veckan på semestern är du alltid vidrig och så även sista veckan. Men som du varit nu så har du ju varit rent ut sagt f-jävlig att ha att göra med.... Aggressiv, rastlös och jag vet inte vad... Inget man gör duger! När man GÖR något så är det fel. När man INTE gör något så är det fel. När man säger något så är det fel och när man INTE säger något så är även det fel.... Jag säger bara det: Gud va skönt att lämna över dig till dina arbetskamrater så att vi får lite lugnt och skönt här hemma....

Hmmm! Positiv kärring va? Kan väl inte hjälpa att jag anser att den påtvingade svenska semestern är aningen för lång.... Håller dock med mattis om att jag kanske varit lite, lite otålig. Det handlar mest om att jag ser fram emot att rädda världen igen tillsammans med min kamrat Arek.

Må nu gott!

Har lagt in lite bilder på mina presenter också. Samt även barnens senaste leksak, (som för övrigt redan gått sönder)

Husse

Kommentarer
Postat av: Magnus o Alma

Mattis

JAg tyckte han var riktigt trevlig i fredags men han kanske höll sig i skinnet när han fick presenter. Är han vidrig så bara säg till så får jag komma upp och hälsa på er igen.



Mvh Husse o Alma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback