LILLA JULAFTON FÖR KÖTTÄTARN...

Har ju gnällt över hur sliten geten är i kropp och själ. Gått på jakt efter nytt schäferblod och i stort sett planerat Areks dödsruna. Geten har dock inte tänkt lägga sig på rygg än. Det visade han med besked sista arbetsperioden vi jobbade. Så fort vi lämnat unghunden Kurre så vaknade åldermannen till liv och blev som en valp ånyo....

På nattpasset gjorde han fina spår, men tyvärr utan vinst. Var dock aktiv i varje moment och anträffade även en person som smygit sig in på ett bygge. Han har ju två skepnader den gode Arek. En hemmamyshund och en mer varglik look á like som antar form då han stiger in i sin polisbil.

På jobbet är han inte att leka med. Kött är den middag han då föredrar medans han med glädje tar en frukt då vi är hemma. På kvällspasset klev han i sin köttätande skepnad vilket innebar att stackars Husse ännu en gång är anmäld för getens synder.... Geten började med att åka till den västra sidan av stora staden. Två män hade använt järnrör för att slå ned två andra män. Därefter hade man tagit sin tillflykt till fots. Området är lika tätbefolkat som huvudstadens gågator en löningslördag. Spårning var därför ej att tänka på, men vi tog oss en promenad. Tillfrågade min kollega om vilken väg hon skulle ta om hon var kriminell....

Vi enades om en riktning och mötte genast på tre ivriga ungdomar. Dom frågade om vargen var farlig, men vi han aldrig svara. Geten började vandra mot grabbarna med ett morr i mungipan. Grabbarna lät inte besten gå till anfall utan skrek som flyende kycklingar innan man lade benen på ryggen i en hiskelig fart. Som i ett tystnande eko hörde man ljudet försvinna.... - Håååååll iiiiiiiiii huuuuuundeeeeeen! Ahhhhhhhhhhhhh!

Geten tyckte leken var rolig och lade till ett par skall. Som i en tecknad film så försvann grabbarna med sladd.... Kul!!!

Jakten fortsatte och efter några hundra meter så anträffades våldsmännen. Såsom i de flesta fall så föll aldrig flykttanken i de kriminella då den tandlöse fyrbentingen presenterade sig. Två gripna till fängelset och vi var nöjda... Vi han bara tillbaka till bilen då nästa jobb ropades ut. Även denna gång i västra delen av den stora staden.

Nedslagen och medvetslös man. Gärningsmännen står fortfarande kvar och sparkar. Vi var som första bil på plats och sprang upp mot centrumdelen. Där var det värsta kalabaliken. Ett 50 tal personer som gapade och skrek. Man krävde ambulans, man krävde gripande av gärningsmännen och man krävde det snabbt. Självklart ombesörjde vi hjälp, men dom fick mer än så.... - Dom fick Arek!!!

My God! Geten var galen av entusiasm. For ut i kopplet och ville inget annat än gå på jakt. Själva stod vi och studerade upplägget man hade på den skadade personen. Denne man var skuren i halsen så att blodet formligen sprutade ut. I stället för att lägga ned mannen och ta upp benen i högläge så hade man en annan variant. Man ställde mannen raklång mot en vägg...... Blodet öste ur kan jag säga....

Kollegan tog hand om den skadade och människorna runt omkring. En hoper människor skrek att gärningsmännen precis sprungit i väg och att dom hade pistol. Medans dom pekade ut riktningen så kom en huckleförsedd kvinna springandes mot oss. Geten uppfattade skynket och gjorde ett imponerande utfall mot hennes ansikte. I sträckt koppel hörde man tänderna slå ihop i en miss. Kvinnan visade sig ha grymma akrobatiska egenskaper varvid hon formade sig till gummikvinnan. Hon vek kroppen bakåt och föll sedan som en fura..... Shit va nära! Arek gjorde inte fel. Han trodde kvinnan skulle atackera mig varvid han gick i försvar.....

Därefter tog geten mig på språngmarch genom centrum. Vidare mot en portal. Då vi närmade oss den i 40 km i timmen så kom plötsligt ett 20 tal ungdomar springades ut från portalen. Dom sprang i panik och skrek att "han har pistol - akta dig". Första tanken var att bromsa och ta skydd, men Arek hade inte gått den kursen. Han drog mig in i mörkret varvid jag fick höja vapnet i läge medans jag sprang. Då vi kom in i mörket så kom tre personer springandes emot oss. Ingen tvekan om att det var rätt personer. Blodiga och uppjagade kom dom skrikandes emot mig och Arek.

Geten tog kommandot varvid gruppen av människor plötsligt avstannade och kastade sig på marken. Geten hjälpte mig därefter med avisiteringen vilket fick till följd att ett och annat gällt skrik hördes i prånget. Tack Arek! När läget var någotsånär under kontroll så visade befolkningen i denna stadsdel sin uppskattning. Detta genom att kasta sten mot oss som stod på platsen. Glömde tacka dom, men får väl göra det såhär i efterhand.....

Tre gripna är dock inte fel. Bra jobbat Arek.

Då jag saksökte efter vapnet så kom det fram en grupp tatuerade ynglingar. Dom uppgav att en polishund atackerat några personer och slitit huvudet av en kvinna.... Shit! Vad svarar man på det.... Geten var ju bara "nära" att bita en dam, men nu hade ryktet spridit sig att hon saknade huvudet efter att vargen slitit bort det.... Kanske lika bra att låta ryktet florera....

Må nu så gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

Som skattebetalare så tycker jag faktiskt att vissa stadsdelar som visar sin tacksamhet genom stenkastning mot både poliser/brandmän och liknande borde buntas ihop och slås sönder.. vilket de skulle klara alldeles utmärkt själva utan vidare inblandning från övriga medborgare.
Därefter är det bara att skyffla över och bygga ett nytt köpcenter.
Bra att ni klarade er utan större blessyrer, hur gick det med den huvudlösa kvinnan? överlevde hon? :D

2008-04-18 @ 16:38:27
Postat av: Anna

Ola: den huvudlösa kvinnan spökar numera i området och kommer leva i sekler via spökhistorier. =D

Bra jobbat husse och Arek, hur gör ni i såna situationer när ni får en lynchmobb mot er med stenar och ni står ensamma? Måste ju vara rätt otäckt att vara så utsatt bland en massa iq-befriade ungdomar.

2008-04-18 @ 19:48:48
Postat av: Veronica och vilda vovvar

Usch.. Jag kommer aldrig att fara väster ut i den stora staden.. tänk omman möter ett huvudlöst huckleförsett spöka? Tur man har två rejäla hundar att värma sig med om natten. Jag kommer att ha mardrömmar! Hahah! tur jag inte är polis! (har nog tänkt det många gånger) Jag skulle bryta ihop folk till höger och vänster om jag hade den kunskapen och styrkan. (tur jag inte är stark och brytkunnig).

Hejja Arek som jobbar på så bra! =O) Och du fixade ju det den här gången. Alltid så roligt att få läsa om era bravader. =O)
Du kanske skulle skriva en bok? Jag har en bok om en polishund från Boden som jag läst flera gånger. På den tiden fanns ingen blogg. Men hade det funnits så tror jag att han hade varit en själsfrände till dig. Så ett litet boktipps! Läs den! Fast jag är för virrig för att komma ihåg vad denheter. Ska leta fram boken så får du titteln och namnet på vem som skrivit boken. =O)

2008-04-18 @ 23:25:22
Postat av: Nu vår-kärringen!

Önskar ibland ni poliser
var försedda med massa armar o stenar o kastade tillbaka med träff varje gång oxå. Eller bara slänge ett nät över dem. Där kunde stanna och begrunda sitt misstag tills de ej orkade lyfta minsta lilla sten längre. Duktig Arek, han vet vad han vill den killen!

2008-04-22 @ 23:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback