CLOWNEN HÅLLER SHOW...

Efter min mindre lyckade arbetsinsats förra jobbperioden så har jag med rätta blivit hånad, förnedrad och försedd med dumstrut. Med rätta då jag uppförde mig som värsta rookien. Vill numera vidarebefordra några viktiga visdomsord som jag hoppas ni tar med er i framtiden. " Ingen idé att se bakåt då vi ändå har framtiden för oss..." Dessa ord hittade jag på just nu, men de innebär att jag INTE vill prata mer om den penibla händelsen.... Det räcker med att Arek går och blänger på mig för att jag förstörde: 1 hans fina spår, 2 hans fina bett, 3 hans chans att bli årets polishund. Förlåt är allt jag kan säga Arek!!!!

Under ledigheten nu så har vi tränat en hel del och då framförallt med Kurre. Det har visat sig enligt hans mentaltest att hans svaghet är dådkraften. Det innebär att han är lite skrajsen av sig i vissa miljöer/situationer. Om detta inte förbättras så är hans chanser att bli polishund rökta..... Vi jobbar därför lite extra med detta just nu och blandar detta med lydnad och spår.....

Om Kurre inte klarar av att bli polishund så har han en karriär som skådespelare i alla fall. Han har visat sig kunna falla platt död till marken när Husse blir arg. Inte en mjuk landning utan mer som om man hårt knuffar omkull en uppstoppad hund. Helt stelopererad föll han till marken med ett dån då jag blängde och hotade upp honom litegrann.... Hade vi filmat händelsen så hade jag kunnat inkassera en förmögenhet om jag lagt ut det på internet....

Clownen Arek då! Jo han har fått träna han också. Körde personsök i går och det gick grymt bra. I dag var det dags för asfalt och grusspår med kraftiga störningar. Det gick så bra att Husse blev tårögd av lycka.... Innan träningen i dag så hade vi lovat att hålla ett litet föredrag/förevisning i hundkunskap. Den tuffa målgruppen för dagen var 11 åringar på besök från en skola.

1000 frågornas barn gjorde ingen besviken. Tog typ 5 minuter så rann svetten nedför ryggen på den allt mer ställda hundföraren. Var får dom allt i från? Kände att jag höll på att tappa greppet om dom små asen varvid jag började snacka om "hur illa en prutt kan lukta". Bajs o kiss slår aldrig fel. Småskitarna glömde bort sina frågor och vi kunde gå ut och göra hunduppvisningen i stället.

Först tänkte jag visa upp min gode unghund Kurre. Men när barnen med tårarna rinnande skrek om att det var en pitt-bull i bilen, så förstod jag att det krävdes ett mirakel för att ro detta i hand. "Pitt-bullen" fick sitta kvar och ut fick i stället min gode kamrat, clownen Arek, komma. Han gör ju ingen besviken. Efter en uppvisning i saksök, apportering över liggande människa, knarksök och lite bett i skyddarm så avslutade vi showen med lite innebandy. Jag mot geten - en mot en i en tuff kamp om bandybollen. Geten vann!

Barnen verkade nöjda och då får även vi vara nöjda. Glansnumret i showen var när Arek lekte olydig. Lämnade sin position och hoppade in i högen av numera skrikande/gråtande barn. Hundjävel.....

Må nu gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Madde

Dådkraften bättrar till sig med lite erfarenheter från olika miljöerså han blir nog en bra hund med lite träning!
Duktig Arek att busa med barn *fnissar*

Btw, min blogg är öppen, på prov nu igen!

Postat av: Nini

En pit-bull?!? Herregud, kan barn inte längre se skillnad på en pit-bull och en schäffer? *skakar på huvudet* Vad lär de sig i skolan egentligen?

Tur att kiss och bajs-snack alltid funkar! :)

2008-04-11 @ 14:27:25
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja i dagens läge heter det väl att alla hundar oavsett utseende är Pitbulls, så länge de är större än chihuahuorna.

För min egen del är jag dock bara tacksam så länge jag slipper barn och folk som tjatar om "får jag klappa hunden"

2008-04-11 @ 17:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback