DOMINANT/ÖVERSEXUELL?

Frågan är inte obefogad kan jag säga. Det är inte husse vi pratar om nu utan hunden Arek. Tänkte berätta lite om den gode Areks dominansbeteende som både är på gott och ont. Arek har ett väldigt stort bytesintresse. Jag tycker detta är en bra egenskap i jobbet då han är beredd att arbeta lite extra för att nå fram till sin belöning. Jag har även byggt på detta lite i syfte att få ännu bättre tryck i spårandet. I bland går dock detta till överdrift och här kommer några historier om varför man måste kolla honom lite extra....

Bytesjakten går ut på att få Arek så intresserad av att nå bytet att han är beredd att klättra över Kinesiska muren för att nå dit. Tanken är att vi gemensamt sedan skall leka med bytet (leksaken) och sedan bära den till lyan. (Bilen) Meningen är att vi tillsammans skall hitta, leka och vårda bytet för att på så sätt även få en bra flockkänsla. Dock kan Areks beteende ibland spåra ur vilket får till följd att vi kan se lite larviga ut...

Under spårande efter tjuvar som gjort inbrott i en skola så for vi iväg längs gångvägar och in mot ett bostadsområde. Efter några hundra meter så for Arek in i ett större buskparti och det blev ett vansinnigt liv. Jag tog för givet att tjuven låg där och väntade varvid jag tände min lampa och lyste in i buskaget. Jag trodde jag skulle få rädda livet på tjuven, men i stället observerade jag min hund baxa ut en TV av större modell. Arek lade sedan TV ´n till rätta och påbörjade en kärleksakt med 42 tummaren. Jag avbröt honom, smått chockad, och spåret ledde vidare. Efter ett tag tappade vi spåret, men Arek hade inga ledsna miner för det utan for i galopp tillbaka till buskarna. Denna gång var det videons tur att få sig en resa. Till slut kunde vi återlämna godset, om än något fuktigare....

Detta har hänt flera gånger och är i sig en bra egenskap. Arek gillar att dominera. Vi har gripit ca 100 personer på spår och inomhussök och ingen av dessa har tjafsat det minsta. Lite konstigt då många utav dem varit berusade, psykotiska eller narkotikapåverkade. Åsynen av Arek har oftast gjort dem väldans samarbetsvilliga.

Areks dominanshandlingar har fått till följd att barnen även varit på väg att få delta i parningsakterna. Barnen är dock så rutinerade att dom bara knuffat bort geten och lekt vidare. Häromdagen hade vi besök av en 14 månaders baby. Lilla babyn for runt krypandes på golvet och detta blev för mycket för vargen. Arek rättade till blöjan med tassen och var på väg att starta, då vi som tur var observerade vad som var på gång...

Det absolut jobbigaste är dock när Arek får korn på min polisväska. Denna väska innehåller ju bland annat hans leksaker. Är han på sitt aktiva humör så skall även väskan få sig en resa. Häromveckan så gick vi i polisgaraget och då jag tog upp väskan så gick Arek direkt till atack. Lite svårt var det att bära väskan med Arek liggandes på. Inte blev det bättre av att han vägrade kliva av och att det samtidigt anlände en kollega. Lite svårt att förklara parningen av väskan....

Ser väl inte helt proffsigt ut heller kan jag tro.....

Dock tror jag att denna bytesdominans ligger till grund för att vi spårat upp så många banditer, så jag antar att han får ösa på....

Husse

Kommentarer
Postat av: Magnus o Alma

Välkommen tillbaka till bloggandet.
HAr saknar era historier och äventyr. Med viss avund läaser jag er blogg och drömmer att man fått varit med om era äventyr.
Nåja Jag får kämpa på med mitt och fortsätta läsa om era äventyr.

Ha en under vecka så hörs vi

Mvh Magnus o Alma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback