OLIKA TYPER AV GOLF...

Har tolkat kommentarerna som om att det av någon outgrundlig anledning finns anledning att redogöra för hur veckans golfande har sett ut. Okay då! Eftersom mattis lagt in en kaxig kommentar gällande golfande så får jag väl lov att redogöra för hur den sanna faktan i ämnet ser ut.... För att ni skall få en sann inblick i taktik, upplägg, psykologiskt krigsföring i tävlingssammanhang kontra när det gäller lek och uppbyggnad av god semeserstämning så får jag nog redogöra för  samtliga spel/tävlingsmoment.

Som ni klarsynta nog redan förstått så är den flitiga, och syrliga, kommentatorslämnaren "The Legend" med i historien. Eftersom han uteblivit med sina kommentaror så förstår ni nog att han inte utmärkt sig på det mest positiva sättet, men för att rätta till den här berättelsen så får jag nog ändå berätta lite om dennes närvaro oxå.....

Spel nummer 1:
9 håls golfbana. Inbjudan från The Legend och vid detta tillfälle var det bara han och jag som spelade. Åskådare vid tillfället var mattis och smått delaktig, som en form av Joker, var även Arek. The Legend, aktiv och van golfare med ca 13 i handikapp. Motståndare, Husse, saknar golfkort, men har fått ett gäng klubbor av The Legend. Följer man reglerna så har jag rätt till ett antal extraslag på grund av knepiga golfregler, men gud förbjude att vi inte skulle spela enligt samma regler. Det vill säga att vi spelar på samma villkor och alltså räknar dom slag vi slagit. Inte någon jävla fantasivärld med extraslag på grund av att jag saknar golfkort.

Ska inte trätta er med tråkiga fakta gällande varje hål vi nådde fram till, men jag kan väl sammanfatta det med att när vi kom fram till sista hålet så hade The Legend kastat klubbor, vikt sin putter så att den såg ut som en stav tillhörande en störtloppsåkare samt utbildat sina vänner i ett antal nya könsord. Inför sista hålet hade även Geten vänt sig emot sin Husse och inför varje utslag buffat ned bolljäveln så djupt i gräset man bara kunde. Trots detta ledde golfmongot Husse med ett slag inför sista utslaget. För att inte The Legend skulle börja grina så blundade jag inför sista utslaget medans han fegslog för att vinna slag. The Legend fegspel lönade sig och istället för att Husse vann så kunde The Legend nu lämna arenan med ett stort flin och ett V-tecken genom takluckan när han körde från platsen..... The Legend nämnde inget, men när Husse sedan på midsommarfirandet samtalade lite med gemensamma vänner så framkom det att regelboken utdömde extraslag för osportsligt uppträdande. Man nämner ex såsom att kasta klubbor och framkalla dålig stämning genom svordomar och könsord. Rent riktigt skulle alltså jag vunnit rundan på grund av The Legends uppförande.... Ett noll till mig alltså!

Spel nummer 2:
9 hålsbanan även här och nu med ytterligare en deltagare. Detta var den i kommentatorsfältet så syrliga mattis. Även hon har golfkort, egen bag och en hårdisk full med regelkunskap gällande golf. Även The Legend närvarande men nu med en helt annan taktik inför spelet. The Legend hade lämnat alla sina King-size klubbor hemma och körde fegspel med sina favoritklubbor. Han verkade även ha lagt någon form av förbannelse på mina klubbor för jag tror jag slog överallt utom dit jag skulle. Som den sanna kämpe Husse nu är så höll han dock humöret på topp och gjorde allt för att kriga sig in i matchen igen. MEN!!! Det fanns en lirare som hade det bra mycket tyngre än Husse. Hon är husses sambo och brukar titulera sig mattis i kommentorsfältet. Denna bollvirtuos har golfkort, golfbag, egna klubbor och har gått kurs i att spela denna ädla sport. Men helvete va kass hon va denna dag. Självklart hånades hon för sina usla slag och jag gissar att Arek hade spelat bättre än henne om han fick chansen. Men se det nämnde hon aldrig i sin lilla kommentar va???

The Legend var däremot säker fram mot 7 hålet och Husse låg ett antal slag bakom. Den blide motståndaren var nu len i sin röst, vänlig i sin aproach och alla klubbor lades ned i väskan i ställlet för att kastas iväg som ett spjut.... På 7 hålet hade vaktmästaren gjort en liten sandlåda och som av en slump hamnade The Legend i den... Där fick han träna ett antal bunkerslag innan han kom upp på den fina gräsplätten som kallas green och nu fanns plötsligt lite spänningar i hans gummiarmar..... När vi nådde fram till sista hålet så ledde han fortfarande med ett par slag. Men som sagt! I golf kan allt hända och det gjorde det....

The Legend slog sitt utslag rakt ned i en ny sandlåda och det var då showen började. Han fick värsta Tourettesyndrom och slog den där lilla bollen som om han blivit besatt. Slagen rullade iväg och hade han fått fortsätta hade nog golfbanan hunnit stänga innan han fått i den av djävulen utsända lilla bollen. Vinnare: Husse! Jag nämner inte mattis resultat, men utan att knorra mottog hon våra golfbagar för att enligt förlorartradition bära dem till bilen.... The Legend lämnade arenan som om han var ringaren från Notre Dame. Kutryggig och deppig for han iväg och det sista han såg var nog Husses V-tecken och hånflin.... I love golf!

Lekrunda 3:
Nu kommer vi in på mattis kommentar. Jag sammanfattar den så här: Semester. Alla ska va glada och i harmoni. Barnens självförtroende skall byggas upp och vad vore väl mer passande än att köra lite minigolf. Husse började första hålet med en kanonrunda och tog som vanligt ledningen. 12 åringen missade helt och fick arga ögon och stela rörelser. Han var på väg in i "The Darkness" och visade upp lite av sin fina tävlingsinstinkt redan på första hålet.

14 åringen hade egentligen inga problem med golfandet. Däremot ett stort störningsmoment i form av tre tonårstjejer som gick hålet bakom. Dom såg alltså varje gång 14 åringen skulle slå och då gick det ju åt helvete. Det går ju inte att vara snygg o läcker och samtidigt slå bra golfslag. 14 åringen var ju en km efter oss andra redan efter tre hål. Mattis låg väl en bit bakom Husse då han bestämde sig för att vara lite sjysst. Husse ville inte att barnen skulle gråta och mattis tjura ihop för att Husse vägrar förlora. Husse bjöd på lite konstslag varvat med att jag slog bort mig (med flit förstås) och rasade ju därför längre och längre ned i resultatlistan. Mattis verkade inte förstå att Husse gjorde det med flit för hon fortsatte att försöka krossa allt motstånd. När vi slagit sista hålet så stod hon som vinnare, men verkade ju inte ha förstått själva grejen gällande spel/lek. Husses intention var ju att barnen skulle byggas upp och kanske få vinna för en gång skull. Mattis verkade skita i det och bar hem vinstpokalen utan ett uns av dåligt samvete... Fyy mattis!

Orkade ni läsa allt detta så har ni nog fått en liten klarare inblick i hur allt gått till. Jag förlorade alltså med flit....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Monica

Bor vid en golfbana och tycker att varenda jä..l ser ut att lida av tourette, förutom han med röda brallor med vita prickar på som ser ut som en genmodifierad flugsvamp.Underhållande läsning som vanligt.

2009-06-25 @ 10:52:50
Postat av: Sanna

+torkar skrattårar+ Familjen Zoo är otroligt underhållande och man skrattar så man får ont i magen åt era äventyr och upptåg. Stort tack för dagens skratt!

2009-06-25 @ 13:23:11
Postat av: Julia

Visst är det härligt med semester och golf skrattar gott som vanligt



Ha en fortsatt mysig semeter/Julia

Postat av: Erika

Det förstod man ju på en gång, schyst kille, vill inte förstöra den fina stämningen,Ha Ha Ha

Ha en fortsatt bra semester

2009-06-25 @ 16:57:56
Postat av: Irene

Jodå visst orkar vi läsa allt :) Förlora med flit? Kan du det? Tillåt mig tvivla en stund! Tror jag håller på Mattis den här gången ;) Däremot att The Legend förlorade stort det tror jag på! Han har inte sagt ett knyst på ett bra tag, ni är nog lika dåliga förlorare båda två :D

/ Schäferligan från ett mulet och blåsigt Malmö

2009-06-25 @ 17:35:40
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: Ola S

En av de bästa bortförklaringar jag läst på länge :D.

2009-06-25 @ 18:20:28
Postat av: Krister

Bra familjefar och ödmjuk motspelare.

2009-06-25 @ 21:17:01
Postat av: Ninnie

En sak är säker ....något tråkigt liv verkar då inte familjen Zoo leva.

Har skrattat så jag är alldeles sluuuuut, får nog lov att gå och lägga mig och vila lite :)

2009-06-25 @ 23:03:12
Postat av: Jessica

Jo, tjena att du har förlorat m flit... Finns jultomten? Vem tror du att du lurar? Ha Ha!

2009-06-26 @ 07:49:59
Postat av: The Legend

The Legend har läst Husses inlägg.

The Legend är fascinerad över hur mycket en statsanställd tjänare kan ljuga.

The Legend har under sina golfrundor med Husse inte bara lärt sig hur man INTE skall slå en golfboll utan även förkovrat sig i ett antal nya svordomar.

The Legend har ÄVEN sett Husse fått Tourettes syndrom + ett antal andra bokstavsrelaterade symptom OCH vanliga utbrott.

The Legend undrar hur många pliktslag det gav.

The Legend räknar...1, 2, 5......ingefär 18 plikslag till Hr Husse.

The Legend kom tvåa i en golftävling igår torsdag.

The Legend vann fina priser.

The Legend undrar vad Hr Husse vunnit...?

The Legend vet att Hr Husse aldrig förlorar med flit.

The Legend vill även kommentera Irenes inlägg, The Legend förlorar ALDRIG stort.

The Legend ÄR The Legend

2009-06-26 @ 07:59:14
Postat av: Jenny

Ja, jisses... Att både Husse och The Ledgend emellanåt lider av Tourettes kan jag intyga. Då Husse närmar sig en ålder av jämnare slag kanske en kurs för att få "kort" i denna ädla sport vore någonting för önskelistan. Då kan du ju inte skylla på det längre iaf...... ;o)

2009-06-26 @ 09:14:50
Postat av: Zarih

Ja jag skrattar ihjäl mig. Låter som en härlig semester och självklart tror jag fullt och fast på att din syn på spelet är den rätta! asg

2009-06-26 @ 13:20:01
URL: http://dunderbus.se
Postat av: Nena

Och jag som alltid trott att golf var världens segaste sport.. Det låter ju riktigt underhållande med golf a la Husse contra The Legend, för åskådarna.. ;0)

2009-06-26 @ 23:00:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: The Legend

The Legend rules. Bara så ni vet.

2009-06-27 @ 20:51:39
Postat av: Rickard

Jag får nog ta och lita på The Legend i detta fall!

Hans story känns lite mer tillförlitlig i detta fall.

Men Husse får ta med Arek och träna nu när det är fint väder, skulle du då slå ut en boll i skogen så får du skicka ut Stockholms bästa polishund att söka efter den =)

Träning för båda två =) Sen kan du ta med Sambon som Caddie och The Legend kan sköta scorekortet!

Då finns det ingen som du kan fölora mot =)

Ha det fint!

2009-06-30 @ 00:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback