VÄRRE ÄN JAG MINDES....

Nu är vi på plats sedan några timmar och det är klart värre än jag mindes det. Var ju här förra året, men det jag förträngt var hur sjukt trångt det är i klassrummet man skall sova i. Jag hade även lyckats glömma att kolla luftmadrassernas status. Har tre stycken som jag delat ut till mina söner och mig själv. Grabbarna ligger som prinsessor medans Husses madrass blir tunnare och tunnare... När man fyller upp den med luft så hör man klart och tydligt hur luften sipprar ut. Vad var oddset att just JAG skulle få den madrass som var trasig. Vet, vis av erfarenhet, att jag kommer att ligga platt på golvet vid ca 00.23 tiden i natt. Därefter önska mig bort till ett värdigare ställe, men i stället kommer jag att få lyssna på tonårsfisar, ungdomar som pratar i sömnen samt med lite tur även se en och annan sömngångare på jakt efter sin snuttefilt.....

Vaktmästaren på skolan drog, precis som förra året, sitt favoritpractikaljoke. Det vill säga att han stängde av luftkonditioneringen innan han glad i hågen lämnade skolan på fredagseftermiddagen. Undrar om han nu sitter halvfull på sin altan och njuter av känslan att vi håller på att svettas ihjäl i den här jävla lektionssalen....

Finns dock en som njuter rejält i denna besvärande situation. Arek! Han älskar campinglivet och njuter av varje sekund tillsammans med fotbollsgrabbarna. I dag har han fått spela fotboll, äta mellis i form av macka, skinka och frukt. Tysken har även spårat två spår som tonårsfiguranterna vandrat ut i Borlänges fina ängsområdet. Under bejublande applåder har han spårat och anträffat det gods som grabbarna gömt.... Under en kort period har vi även kollat upp statusen gällande hur bra lydnaden står sig. Även här med höga betyg och lekfull inställning....

Fick Arek välja så skulle han ha bott kvar i skolan. Vandra runt bland bäddarna och buffa på grabbarna för att få uppmärksamhet. Nu blev det inte så utan han fick hänga med mattis ut till något som heter Myggsjön. Där bor han i en kanonfin stuga. Där finns fina rastområden, en katt att jaga samt lugn och ro när det är dags att sova skönhetssömn. Mattis berättade dock att Arek satt sig lite på tvären när man anlänt till residenset.

Arek vägrade kliva ur bilen. När mattis ropade på honom satt han bara kvar. När mattis tog tag i halsbandet så gjorde han i stället "vacker tass". När mattis kopplade koppel på honom för att baxa ut honom ur bilen så började en konsert av morrande. När hon till slut fick ut honon ur bilen så vägrade han gå på promenad. Efter en kort vända så smet han åter mot bilen......

Snacka om att någon längtar tillbaka....

Tills ny rapport kommer - må så gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: erika

Men Herre-Gud kan du inte sova med mattis! Grabbarna kan väl sova själva. Sista semesterveckan.

2009-07-05 @ 23:21:31
Postat av: Rickard

Haha alltid lika roligt att höra på dina äventyr.

Kan hålla med dig om det med madrassen, hade en liknande incident i vintras när vi var iväg med grabbarna på innebandy cup i Norge. Den andre tränaren sa att han hade en 120 madrass som vi kunde dela på, det var bara det när vi började blåsa upp den så tyckte jag den såg lite liten ut, men shit den var mindre än vad vi kunde ana, den var 70cm bred och vi två fullvuxna grabbar kom att dela den i tre dagar.

Jag hade faktiskt nöjt mig med en halvpaff madrass i det läget!

Ha det gott!

2009-07-06 @ 00:05:11
Postat av: Eva-Lena & Bella

skratt charmig hund du har där ;) Klart han ska få bo med dig å alla ungarna om han vill det ;)

Postat av: Sanna

YES! Precis som jag hoppats på så låg det en rapport och väntade lagom tills ögonlocken började kännas tunga och det är skönt att få skratta lite i natten. Jag är inte det minsta avundsjuk på Husse.



Campingliv är endast acceptabelt om man befinner sig på ett öde ställe ihop med max en människa till. Allt utöver det är fullständigt överskattat. :0)

2009-07-06 @ 00:53:01
URL: http://vackraweimaraner.blogspot.com/
Postat av: Julia

Roligt att läsa att den gamle trivs i logementet även om Husse inte gör det. Det är väl nästan självklart att just Husse har den trasiga madrassen och inte nån av sönerna.

Jag undrar i mitt stilla sinne om inte Husse kommer på den briljanta idén att byta med sagda hund. Smita iväg till Mattis och stugan med sköna sängar när "ungarna" har somnat ordentligt och låta Arek vara barnvakt.



Tack igen för att du sätter guldkant på min morgon och för glada skratt!!!

Fnissiga hälsningar/Julia

2009-07-06 @ 08:02:17
URL: http://hjulia.bloggagratis.se
Postat av: Veela

jag får erkänna att jag känner mig lite stolt över att du fortsatt bloggeriet.. ;)

mina hotelser kanske tog skruv ändå.

Själv har man ingen semester förrän i slutet av augusti och ser istället fram emot 4 nattpass på raken med start idag. Dock gör ditt bloggande att man åtminstone är på gott humör. :D

Har även beslutat mig för att skapa mig ett eget zoo, så vecka 32 dimper det ner 2 små söta kattungar, de lär vara sååå söta medans de gör om alla gardiner till fransgardiner, kissar på köksgolvet, samt gömmer allt vad småprylar heter under säng och soffa.

2009-07-06 @ 13:19:07
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Zarih

Självklart ville inte gamlingen lämna alla ungar. asg Hoppas han och mattis nu är sams.

2009-07-06 @ 13:42:50
URL: http://dunderbus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback