VÄRMEN TAR PÅ KRAFTERNA...

God Kväll! Husse här! Blev riktigt glad när jag loggade in i dag och såg tre fina kommentarer om Areks och min blogg. Trodde inte det var så många som följde våra äventyr. Känns roligt att vi inte berättar om vardagen rakt ut i ingemansland utan att det faktiskt är någon som följer Gammelgetens goda arbete. Skulle vilja berätta att vi agerat bra under sista arbetsperioden och att vi faktiskt hjälpt någon vanlig människa alternativt fångat någon att föra till fängelset. Men tyvärr bjöd denna period ej på något vidare drag....

Perioden har mest bestått i att försöka uthärda värmen som varit. Jag märker på geten att värmen tar på honom. Han blir inte lika aktiv som vanligt, förutom när vi ska äta glass eller spela fotboll. Det har varit en hel del sök efter försvunna människor dessa varma dagar. Av någon anledning så verkar en hel del människor bli lite deppiga av finvädret vilket gör att jag och geten får lite motion i söket efter dessa.

Bland annat sökte vi av en bergskant längs med en stor insjö intill Storstaden. Detta efter en sjävlmordsbenägen gravid kvinna. Hon hade lämnat sina tillhörigheter vid vattnet, ringt sin make, och då berättat att hon ämnade ta sig av daga. Nu var det bråttom och Arek var laddad. Det var ca 30 grader varmt och vårt sökområde var vid bergskanten intill sjön. Arek spetsade nästan direkt in sig mot buskarna och jag kände mig rätt säker på vi skulle bli dagens hjältar. Jag lät Arek söka fritt och han drog ut mot bergskanten. Då jag kom fram så vände sig nästan magen för det var inte riktigt vad jag förväntat mig. Här låg en sånär naken man i fina tangakalsonger. Kroppen var blek som en alvedon och när han nu fick Areks goda andedräkt mot sig så höll mannens ögon på att ploppa ur. Förlåt en tjänsteman och hans hund var det enda jag fick ur mig innan jag vandrade vidare. Hela bergskammen bestod sedan av solbadande människor. En del i tangakalsingar och en del lite vackrare att se på.....

Då vi var ca 1 km bort från bilen så ropade en patrull ut att man såg kvinnan på andra sidan sjön. Hon lubbade på för allt vad hon var värd för att komma undan och man önskade hundföraren till platsen skyndsamt. 30 graders värme i kombination med polisens varma kläder var inte det jag helst hade velat ha på mig då jag påbörjade språngmarschen tillbaka mot bilen. Under löprundan mötte vi bjäbbande hundar, stirrande pensionärer samt en och annan vanlig flanör. Då jag var framme vid bilen så visade det sig att patrullen som sett kvinnan lyckats fånga in henne utan hundenhetens hjälp. Jippie! Svettig och nu även utan uppdrag.....

Då jag och geten stod och fyllde på vattenförrådet så kom en exalterad man fram med svettig överläpp. Han lät meddela att han var fantastiskt imponerad över hur duktig hunden var. Sprang okopplad intill husse utan att göra ett endaste försök till att bita dom bjäbbande småhundarna. Alltid kul att få beröm....

På nattpasset sedan så var det endast två jobb för Arek. Ett var i en förort där känslorna blommat upp. Man ämnade slå varandra och då även använda sig av tillhyggen. Jag och geten var först på plats tillsammans med en annan hundpatrull. Som tur var så verkade individerna rädda för hundarna. Ca 30 kaxiga ungdomar backade sakta loss. Man ville ej tala med oss då hundarna var där. Jag lade ned Arek och gick fram mot ungdomarna.  Detta för att prata med dem och få en bild av vad som hänt. Då man såg det inte var någon som höll i hundens koppel så började cirkusen rejält. Man skrek och flydde hals över huvud. En av ynglingarna försökte klättra rakt upp för ett 10 våningars punkthus...... Jag gav upp och återvände till polisbilen.

Sedan behövde man oss in till stora staden. Detta då rusningen börjat och människorna börjat gå till jobben. Man påvisade en plats där en gärninsman hade lämnat gåendes för ca 40 minuter sedan!!!! Prova och gå i normalt tempo i 40 minuter så ska ni se hur långt ni hinner.... Jag kände mig uppgiven redan från början, men tog ut Arek ändå för att visa lilte god vilja. Arek började nosa på asfalten därefter titta bedjande mot mig innan han begav sig tillbaka mot sin bil. Med spårlina och allt hoppade han in i buren. Det var som han ville berätta för mig att han är lite för god för att ta sådana skitspår......

Det var bara tacka för sig och bege sig ut från stora staden snabbt som bara den.

Idag har vi varit nere vid sjön för att bada. Gammelgeten är besatt av att bada. Så besatt att han glömmer hur man simmar. Varje år är det likadant. Han sjunker som en sten varvid JAG måste hoppa i för att få honom på rätt köl. Lite pinsamt är det då folk tittar på. Efter några försök kommer geten dock på hur man simmar och kan leka fullt ut....

Må nu gott och fortsätt gärna lägga in lite kommentarer...

Husse


Kommentarer
Postat av: Eva

Har ni sparat länken under favoriter. Intressant & spännsnde att läsa om dig och din superduktiga kille.
Ha det bra o tipsar om att köpa en kylduk åt din duktiga get :-)
Mvh/ Eva

Postat av: Jessica

Jag har nu följt er blogg en längre tid efter att ha råkat på den i ngt forum.. Alltid roligt att följa dina strapatser efter gammel geten;)
Ha det bra i sommar och hoppas på mkt glass och bad:)

2007-06-12 @ 13:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback