FARSAN KÄNNER MIG FÖR BRA...

Voff! Tjena! Gammelgeten vid tangenterna igen. Husse ligger och kippar efter luft då det varit ännu en sommarhet dag i verkligheten. Vi har ju sista veckorna varit på spårträning samt sökkurs. Husse har varit nöjd med mitt arbete vilket alltid underlättar vårt umgänge. Nåja! - Det var väl vid något tillfälle under sökkursen som han hängde i strupen på mig i syfte att förmana mig till lugn. Husse har något system i att straffa mig. Har inte alltid förstått innebörden, men det börjar med att han höjer rösten, tar tag i mina kindpåsar och drar mig emot sig. Väl där stirrar han mig i ögonen och biter samtidigt i min underläpp.... Kan någon som kan hund/människa berätta för mig varför han gör så?

När sommarvärmen nu kommit så har vi gjort ett par dagpass i solskenet. Vi befinner oss då påfallande ofta i en park där det solar massa människor samt går en massa mammor med barnvagn. Väldigt ofta är husse nere i diket med bilen, men har hittills lyckats parera och ta sig upp. Vet inte om han sitter och tittar på annat än vägen när vi är i parken?

Vi har även haft lite seriös hundverksamhet i form av spårträning, saksök och vindmarkering. Det har gått bra, men har varit lite jobbigt då det är så varmt. Testa själv förresten! Ta på dig en tjock pälsjacka och glid ut i solskenet. När du tagit dig dit så kan börja tokspringa och nosa på marken så får du kanske en inblick i mitt liv.... Allt är inte tråkigt dock. Under två dagar nu så har jag och husse kollat in två gamlingar i parken. Dom kommer dit tidigt och drar igång någon form av karate i slow-motion. Husse håller på att garva ihjäl sig när han ser dom....

Vi har även agerat i samhällets tjänst och jag måste beklaga att husse känner mig så bra. Det gick ut ett larm om att en man ryckt en väska från en gravid kvinna och att den hormonstinne damen nu var på jakt efter honom. Vi var först där och den gravide kvinnan pekade ut en flyende man varvid jag och husse satte av i galopp efter honom. Här kan man nu se hur olika planerna för gripanden kan vara se ut. Husses plan var att springa ifatt banditen, tilltala honom vänligt om att stanna till och överlämna sig till rättvisan.

Min plan var att springa ifatt och bita mig fast i banditens arm.

Husse läste dock sönder min plan och fick precis tag i min halsring. Banditen såg sin chans till att försöka brotta sig fri varvid husse körde sina inlärda karategrepp för att brotta ned tjyven. Eftersom husse nu var lite, lite upptagen så försökte jag ånyo ta ett bett. Husse, hur han nu bar sig åt, lyckades ånyo parera mitt bettförsök. I ett sista desperat försök att få blod så lyckades jag dock veva med mina klor över tjyvens bara rygg. Nice!!!!

Husse fick gripa på sitt sätt, jag fick se blod och den gravide kvinnan fick sina saker tillbaka. Kan det bli bättre? Nu ser jag fram emot nästa nattpass. Förhoppningsvis vinner vi mot banditerna igen då....

Gammelgeten

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hallo Arek
Det verkar som du är blodtörstig. Du är inte en förklädd vampyr?
Ha det gott så hörs vi
Mvh Magnus

Postat av: Mio

Kul läsa om superhunden på nätet. Han är kändis..

2007-06-07 @ 20:59:18
Postat av: Linda

Tack för en super trevlig blogg!!!
Den förgyller trista dagar och jag har
alltid ett leende på läpparna när jag lämnar sidan.
Fortsätt kämpa mot busarna & ha en jätte
härlig sommar med massor med glass till Arek.
Det ska vara egna glassar till honom, fy annars
på husse! :-)
Mvh Linda

2007-06-08 @ 22:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback