GPS-RUNDA I SKOGEN...

Tiden rullar på och det känns som om sommaren håller på att gå mot sitt slut. Vädret har varvat mellan att vara otroligt dåligt och fantastiskt bra. När vädret är som varmast då märker man på gammelgeten att han hamnar lite i koma. Tungan faller nedåt och fyrbentingen glider längre och längre in i skuggan. Tur då att det finns bad för hundar också.

Gammelgeten älskar att bada. Han kastar sig hej vilt ut i vattnet. Sen är proceduren att man skall säga "varsegod" 10 000 gånger till honom. För varje gång man säger "varsegod" så kastar han sig ut som en torped.....

Vi har även tränat lite sökträning, spår och saksök denna vecka. Det har gått bra tycker jag. Gammelgeten sköter sig själv och löser de flesta uppgifterna med bravur.Vi har även jobbat lite aktivt mot tjuvarna och även det har gått ganska bra. Ett par fina spår efter tjuvar, men där vi tyvärr aldrig kom ikapp. Det är nackdelen med att det tar så lång tid för allmänheten att komma fram till polisen när man behöver hjälp. Sedan därifrån till att en polisbil skickas till platsen. Då rinner tiden iväg.....

Under nattens spårning så var vi ute i skogen. Det var kolsvart och vi visste att vi jagade efter två inbrottstjuvar. Arek hade god fart och vi for fram längs med en stig omgärdat av högt gräs. Plötsligt hade stigen planerat en fälla för polismannen och hans hund. Gammelgeten hade uppfattat stocken som låg över stigen, men ej den blinde föraren. Som tur var höll jag ganska låg fart vid tillfället, men jag stöp i marken som en fura. Spårlinan lindades runt stocken och mitt fina hölster. Arek drog för att spåra vidare och jag ramlade på polisradions larmknapp. Kaoset var totalt och jag satt verkligen fast..... Efter en långs stunds kämpande så lyckades jag ta mig loss ur fällan och jakten gick vidare... Tyvärr förlorade vi matchen mot tjuven denna gång, men spåret var långt och gammelgeten jobbade på bra.

Fick dock känslan att tjuven fanns kvar varvid jag och Arek planerade en fälla för dom. Vi gömde undan polisbilen och ställde oss på lur. Efter bara några minuter anlände tre ungdomar på cykel. Dom såg aldrig oss då vi stod i mörkret utan cyklade sakta fram. Plötsligt bestämde sig ungdomarna för att krossa en busskur av glas. Ett öronbedövande krossljud uppstod i natten och därefter cyklade grabbarna iväg....

Gammelgeten och jag tog upp jakten i polisbilen. Efter ett kort tag observerades skitungarna och jakten var igång. Då Arek skällde som besatt så bestämde sig en av gossarna för att stanna och ge upp. De andra två cyklade iväg som besatta Tour De France deltagare. När förstärkningen anlänt och tagit över den gripne så gjorde vi ett försök att spåra upp de två andra cyklisterna. Tanken var att dom bara skulle ha cyklat en bit för att sedan gömma sig.

Arek tog direkt upp ett spår som ledde längs med villagatorna. Efter några korsningar så vindade Arek så fint in mot en tomt. Femtio meter in på tomten ställde sig gammelgeten för att skälla och då jag anlände dit så satt två gossar och försökte gömma sig bakom en stor sten. Polisen vann denna match och grabbarna kan se fram emot ett stort skadestånd samt en notering i brottsregistret. Tack Arek!

I övrigt var natten rätt lugn. Vi fångade en husvagnstjuv samt en kvinna som visat upp rumpan mot en annan kvinna. Nu är vi lediga ett par dagar, men sedan jobbar vi helg. Det är roligast att jobba fredag och lördag natt tycker geten och jag. Det händer alltid mer vilket innebär mer jobb för oss.

Under dagen idag har vi vilat lite. Vi tog dock beslutet att ge oss ut i vilda skogen. Tanken var att gå rakt ut i skogen och med hjälp av en GPS navigera oss fram i otillgänglig terräng. Efter klättring i berg, dalar och genom mossa och blåbärsris så kom vi ut på en stig. Där kom även två joggare som vi känner väl. Det visade sig att vi ej riktigt hamnat i vilda skogen utan på en stig vi gått på ungefär 500 gånger. Vilket äventyr va?

Kan väl nämna att en mindre hobby är att spela golf. Har inget kort, men brukar spela mot sambon och en kamrat som är duktig i den ädla sporten. Han brukar alltid håna mig för att jag förlorar, men nu har det vänt. Sista rundan så fullkomligt krossades han. Hans tidigare smeknamn är The Legend! Det känns som om han nu får använda ett annat alias när vinststatistiken vänt till hans nackdel.

Har ni ork och vilja så kommer ni att få följa den fortsatta kampen oss emellan....

Husse

Kommentarer
Postat av: The Legend

Vill bara understryka att statistiken inte talar för Herr Hermansson denna säsong, om jag räknar ihop våra "boll/spelutmaningar så är det väl...typ....10-3...typ.....

2007-08-09 @ 10:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback