NEDRÄKNING!!!

Semstern börjar lida mot sitt slut och sett till hur vädret var i går så hade man väl rätt så gott om tid till att reflektera över positivt och negativt.... Väljer att vara positiv eftersom vädret totalt sett varit sjukt bra. Så soligt och varmt att även den mest bleka hundförarkroppen fått medelhavsfärg på bringan...

Valde att avsluta veckan med att besöka en festplats för att så att säga "skjuta" ut årets semester. Slog nytt rekord genom att denna gång få i mig 3 hela öl. Omdömet grumlades väl något i samband med detta intag varvid Husse även gav sig på att dricka Whiskey. När kvällen drog sig mot sitt slut så hade Husse ätit vansinnigt god mat, dock i allt för stora mängder, och så även fyllt på med mjöd och drycken som smakar som bensin.... När mattis körde hem Husse i skottkärran så kändes det ta mig f-n som om någon tryckt ned en luftballong i magen och nu gasade på för att fylla upp och göra den större....

Vaknade ett tiotal gånger under natten och för varje besök på toaletten så ångrade Husse sitt beslut att vara en partypojke.... Planen för denna dag var att aktivera Alzheimershunden med lite vindmarkeringar, spår och saksök. Kroppen vädjade dock om vila, men efter att ha sett ADHD hunden så var det bara att klä på sig och åla sig ut.... När jag kom åter för att hämta min kära hund så var väl pulsen uppe i 200 slag trots att jag bara promenerat i sakta mak... Svetten lackade som på en klimakteriekossa och f-n va jag ångrade att jag druckit mjöd....

Har ju kommit igång så bra med träningen och känt mig stark och snabb som en gladiator. När jag nu kollade mig i spegeln kändes det mer som om här stod en snigel som under lång tid kämpat sig fram längs en väg, men därefter lyfts tillbaka till startpositionen igen....

All egoistisk sorgsamhet förbyttes dock till glädje när fet-Arek fick genomföra sina övningar. Redan här jag letade upp min klicker så visste han vad som var på gång. Under glitter och glamour, skall och snurrningar så drog han iväg ut mot skogen.... Här hittades en gömd ryggsäck, en dold tröja upphängd i ett träd, ett spontanspår med godis i slutet och en yta försedd med gömda små patroner. När hårbollen sen fick sin belöning i form av en tennisboll - ja då var det som att se en valp fara runt....

Fick otrolig glöd att köra igång och jobba igen när jag såg Areks entusiasm och nu är det bara några dagar kvar innan vi kör igen... NICE!!!

Har lagt in lite foton att titta på oxå så passa på och njut!

Må gott!

Husse och Arek

Kommentarer
Postat av: Lena

Gott att vara tillbaka i vardagen?! Tja det är väl som med allt annat, lagom är bäst.



Imponerande staketbygge! Kreativ paus bland shoppingresorna...



Här försöker vi laga ett läckande tak i de cirka fem minuter långa uppehållen mellan skyfallen. Man kan hålla sig för skratt. Presenning på... Presenning av... osv. Det är ju också en dj-la form av workout.



Lev väl.

2010-07-31 @ 10:55:52
Postat av: Erika

Nu passar Husses myntade ordspråk bra. Jag tror att jag skrattar mig harmynt.

Husse åka skottkärra, det hade varit kul att se. spy av tre öl å en skvätt starkt, lite klent.

2010-08-01 @ 09:00:02
Postat av: Josefine

Hahaha men nu har du prövat i alla fall och jag hoppas du sa dagen efter att du ska aldrig dricka igen, då är du verkligen inskriven som Svensson i boken;) Gött att ni kör igång igen och renas upp buset från gatorna!

2010-08-03 @ 10:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback