IGEN O IGEN O IGEN...

Tror fan inte mina öron och ögon! Hade ju denna gång fått en hund som var testad såsom godkänd att bli polishund. Det fanns ett par reservationer och dessa skulle jag kolla under den prövotid som ägaren så snällt låtit oss få. Det som man reflekterat över under testet var en eventuell påverkan på skott. Innan jag drog till Thailand så hann jag inte kolla detta, men i veckan nu så var det dags. Jag kan sammanfatta det med att det gick åt helvete och det fanns inget annat råd än att hunden fick vända åter till sin ägarinna...

Under den korta period som jag hade Roxy så måste jag säga att vi verkligen hittade varandra. Allt fungerade så jäkla bra här hemma med familjen, katten och med Arek. Hönan är ju även en av dom få som verkligen gillade Husse åxo. Hon följde mig överallt. Var jag på toa var hon där. Satt jag i soffan låg hon där. Låg jag på golvet låg hon där. Knöt jag skorna satt hon där.... Suck!!!

Rent polishundsmässigt så fungerade allt bra även där. Roxy var otroligt intresserad av nosarbete, hade stor sökmotor, var miljöstark och bra kamp. Fuck! Ägarinnan hörde av sig efter det att jag lämnat henne och undrade varför Roxy plötsligt slutat gilla henne. Hon hade morrat åt henne samt låg nu vid dörren och bara pep efter sin "riktiga" Husse. Tur att vi hundförare är gjorda av sten för annars hade man väl drunknat i sina egna tårar....

Vänta nu! Va Arek vill du säga något åxå? Skriv då begripligt....

Hej vänner! Arek här! Ja vi har ju haft ett antal hundar här och jag har inte gillat en jävel utav dom. Men är det något jag lärt mig under alla år av Husses jakt på arvtagare så är det ju att ingen utav dom överlever mig... Den här sista besökaren var dock lite annorlunda. Inte för att hon skulle kunna axla min mantel som skyddsängel över Stora Staden - näe det klarar ingen. Däremot så var hon hanterbar eftersom hon sket totalt i mig, mina leksaker och mina pinnar... Promenaderna blev ju därför rätt behagliga.... Att hon inte lät mig hälsa på Husse var väl skit samma eftersom den enda gången jag har haft för avsikt att söka upp honom är i samband med matintag...

Kan inte bara prata om hunden - måste även skriva av mig om hur jävla sjukt det är i det här huset i bland. Häromdagen körde familjen zoo pingis på övervåningen. Tonårsbarnen, mattis och Husse i kamp om vem som skulle vara Husets överhuvud... Själv låg jag under bordet med endast svansen som tittade fram. Runt bordet sprang, förutom min tokiga flock, den andra hunden som om hon vore en haj på jakt efter föda. Så fort bollen föll ned till marken så slaktades den av hajen.... Att se tvåbentingarna försöka serva bollen medans hajens gap hela tiden dök upp och försökte bita både boll och hand var faktiskt riktigt roligt...

Familjen verkade till en början ha riktigt roligt men det är ju så klart bara så länge som det går bra i matchspelet för Husse. Så fort han börjar förlora lite för mycket så blir det spänt och irriterat eftersom Husse är ett mongo som inte klarar en förlust... Då slår han väl till och slår alla rekord...

Hör till en början att Husse förlorar lite bollar. Hör sedan hur ungarna skriker och mattis ropar på någon som heter "Gud". Tittar upp och ser att Husse gjort allt för att vinna tillbaka matchen som håller på att förloras. På bordet ligger nu inte bara pingisbollarna utan även Husses, av moder natur skapade, kulor i påse.... På skinnpåsen verkar det även vara fäst någon form av utväxt som ser ut som en liten näsa o helsike vad ungarna skriker, kastar sig bakåt och harklar sig... Hur f-n kan han lägga upp pungen på pingisbordet bara för att vinna

Effekten dock enligt Husses önskan eftersom hann vann den bollen och så även matchen. Han är f-n inte frisk i huvudet för en sekund... Ta mig härifrån...

Helvete vad du verkar skriva Arek! Vad är det du vill berätta? Orkar inte läsa din skittext eftersom du alltid klagar på mina nya hundar. Låter det stå kvar men då får du stå till svars inför läsarna ifall du gnällt allt för mycket. Okay? Jag kan väl få berätta om när vi grep tjuven igår va? Det var ju skitkul!

Gör det Husse! Det var ju faktiskt kul. He!He!He!

Team Arek och Husse fick tidigt på morgonen åka till en återvinningsstation för att man där misstänkte att det huserade tjuvar. Väl på plats så stod tjuvarnas fordon fint parkerat utanför och ett uppklippt hål i staket visade även detta blinda gäng var man tagit sig in... Arek verkade spårsugen så han fick chansen att inför övrig polispublik visa sina färdigheter. När så både den fete hårbollen och hans förare äntligen tagit sig igenom så flög väl Husse efter sin blodhund i spårlinan. Runt på området bland fastigheter, traktorer och containrar. Plötligt är vi framme vid en av containrarna och från den hörs det ljud som att någon röjer runt rejält. Jag och Arek ställer oss vid kanten och tittar ned på den filur som nu försöker finna lite gods att tillgripa. Efter en stund verkar tjuven känna sig iaktagen för upp far han som en raket för att fly sin väg. Allt som rör sig får man ju bita enligt Areks handbok varvid den fete kastar sig i bett mot tjuven. Husse dock rädd om sitt jobb och tjuven lika rädd om sitt liv. Så när jag spärrar spårlinan så faller tjuven i ett så kallat fritt fall tillbaka ned i containern. Under fallet ekar hans skrik " Jag geeer miiiiiig!"

Skrattade så att jag nästan låg dubbelvikt. Tjuven hade inte hört vargen komma spårandes men när han så trodde han sin sista stund var kommen... När han sedan förstod att han inte skulle dö om han bara gjorde som polismannen med varg sa - så var det som att ha en radiostyrd gubbe i sin hand. Han gjorde allt som han ombads att göra utan att knorra det minsta... I love my job!

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Annica

Fy sjutton vad tråkigt med tiken, tycker att det skulle ha kommit fram vid L-testet, håller alla tummarna att år 2011 är det året då ni hittar den rätta arvtagerskan!

Bra jobbat när ni fångade busen, ser framför mig när han gör ett fritt fall, skrattar gott!

Önskar familen Zoo ett Gott Nytt år!!

2010-12-30 @ 14:09:00
Postat av: Sanna & den Grå

ligger dubbelvikt av skratt och tårarna bara rinner Arek & Husse - ni regerar!!!

Postat av: Erika

GOTT NYTT ÅR fam ZOO!!!

komme nytt år kommer nya hundar. Kommer mera text på denna blogg, Mera skratt, ååååå så massor av uppmuntran och beröm åt Husse och Arek så att vi får något att läsa och garva åt.

Men nog svider det lite även i hjärtat på oss läsare, (fast vi inte ens ha varit i närheten av lilla hönan) att hon inte är med längre, och visst förstå vi att ingen i fam zoo har stenhjärtan. Så vad f-n

ska man säga.



2010-12-30 @ 16:28:20
Postat av: Jenny

INGA genetalier på bordet i morrn - OKEY! Vill du vinna i nåt, säg bara till för guds skull!

2010-12-30 @ 19:54:22
Postat av: Lena

Fy vad jag lider med dig när det gäller hunderiet! Att det ska va så dj-la motigt att få tag i en duglig hund. Strongt gjort att du inte ger upp. Kör dock inte pung-tricket vid frustration nån annanstans än hemma, kan lätt missförstås på jobbet... hihihi!

Lev väl.

2010-12-30 @ 21:55:17
Postat av: Monica & Tosca

Du är underbar Arek!!!!!!

Fattar inte buset att det är bättre att va hemma..

Du tar ju dom i alla lägen ,synd med din kompis,

HA ETT GOTT NYTT ÅR,så laddar ni om för 2011

2010-12-30 @ 22:24:35
Postat av: Zingo & Matte

Men snälla nån! MISSADE de att hon inte var skottfast?? Verkar ju helt galet!

Hoppas verkligen du hittar en arvtagare till Arek, fast det verkar ju vara en helt omöjlig uppgift (Zingos kommentar), som fungerar. Kanske dags att återgå till schäfer? Mallarna verkar inte helt stadiga, eller?

2010-12-31 @ 12:55:37
URL: http://zingping.blogg.se/
Postat av: Roxi

Önskar hela familjen ett Gott Nytt År! En särskild hälsning till macho husse -Jag saknar dig!!

2010-12-31 @ 13:48:15
Postat av: Liv

Vad är det för fel med de hundar du får? Ingen verkar ju passa för tjänstebruk.. Eller är det hundtränarna som inte får till det?

2010-12-31 @ 20:55:46
Postat av: Lotta

Tjena Arek! Cenja här... kan förstå dig att det inte är lätt att ha en massa fruntimmer ständig i huset så där du är lite som jag fast av andra könet då, men vill då ge dig en rek om du nu skall hålla staden i schack själv ett tag till och det är att du börja äta lite nyttiga hälsokoster om du inte äter detta redan...Naturens eget amfetamin säger vår matte att det är, ja hon äter det själv oxå o huja vad hon far fram o hon har ju fasligt ont i kroppen oxå men detta tar bort detta o jag är ett levande bevis själv kan jag lova efter alla smällar o skador är som en tonåring nu, finns fullt lagligt i häst/hundaffärer o även hälsokosten det heter MSM & jag lovar att om husse köper detta till dig så kommer hans se en enorm skillnad i aktivitet o det funkar as fint för stela gamla gubbar o tanter o deras leder med som sagt, ja det är bra för väldigt mkt faktiskt, inte sånt där allmänt humbug...Vår matte ger oss detta i den dubbla dosen men började på den låga normal mängden i början o sen gick upp till 3 kryddmått dag om det är rent msm då det är bäst... sen får jag som är äldst i flocken 8 år snart även nått som hon kallar grönläppad mussla,ja jag vet att om man har bakvänd humor så kan man få det till nått mögligt hahhaha men musslan är bättre än det där andra gluko o kond nått eller vad det nu heter, matte vet men glömmer alltid själv,finns hos vetten oxå o är billigare det med i längden... Om du skulle få husse att köpa Msm så kolla där de har hästprylar (billiagst som sagt) o det räcker väldigt länge om man köper ett halvt kilo, ja din husse skulle behöva det oxå för alla slitskador han åsamkar sig...(inte ditt fel alls)...Ja ja vet vår matte är en häxa o pröva allt på oss men vi mår as fint allihopa...Gott Nytt År o hoppas du får va med ett lite tag till innan den blivande arvtagerskan tar över dina domäner för gott....

2011-01-01 @ 23:35:38
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Lotta

Apropå pungen!! frågan är om det va ditt praktiga könsorgan som hittades i färdigmaten....nja beskrivningn stämmer nog inte helt..kanske på pungen något men de övriga vete fan, inte om man skall läsa mot övriga inlägg som man läst om innan, men va fan drömma kan alla göra hahahha hoppas länken funkar...



http://www.svenskbladet.se/halsa/index.php?alias=konsorgan_hittat_i_fardigmat.html



Gott Nytt År ännu engång

2011-01-01 @ 23:46:51
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Erika

Lotta fyfan va äckligt, skratta så jag skrek i minst 30 min

kommer inte att kunna äta findus färdigmat nån mer gång. Å så komentaren ingen av dom anställda saknar en penis.

2011-01-04 @ 10:50:18
Postat av: Lotta

Erika.. Penisar sägs vara nyttiga att äta o suga på mohahhaha

2011-01-05 @ 00:38:25
URL: http://www.metrobloggen.se/dexlines
Postat av: Väktarn

Ni är ju så grymt underbara! Tack för alla årets asgrav, ni sätter verkligen guldkant på vår vardag!

2011-01-05 @ 15:49:43
URL: http://moralensvaktare.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hittade hit via en länk, och måste nog bara lämna ett avtryck. Det är inte utan att man sitter och småflinar såhär på trettondagskvällen! Lär återkomma!

2011-01-06 @ 23:54:15
URL: http://lisak.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback