HALLÅ O GOD BYE...

Hur f-n står ni ut? Tandlös hårboll, 9 år gammal med extremt dålig andedräkt och tandstatus söker nytt hem för lugn och ro. Så här på ålderns höst så känns det inte mer än rätt att få luta sig tillbaka lite, betrakta pärmen med skrivelserna över alla gripna och räddade, och njuta över vårsolen som sakta smyger upp. Att med min Spondylos och höfledshälta få halta ut över altanen och ned på det gröna gräset. Fästa upp fotbollen i lösgommen och därefter puffa lite med nos och boll på marken. Att få utstöta ett litet njutningsmorr när bollen "kaxar" upp sig och försöker smita ned mot buskarna....

Men ta mig f-n att man får uppleva det! Näe! Dels så är det den förbannade jakten för att Husse vill att jag ska bli årets polishund. Att åka på varenda jävla jobb som ropas ut i Stora Staden för att Husse vill att jag skall spåra upp och bidra till fin statistik inför omröstningen. Det är ett antal jobb som ropas ut per pass i Stora Staden och varenda gång ska han toppa upp polisbilen för att snabbt komma fram och idka hjältedåd.... Att jag, 60 åringen, ligger upp och ned i varje höger o vänsterkurva verkar han glömma varje gång han ska på jakt....

Och när vi sedan har fridagar så inte f-n vilar vi.... - Näe! Direkt mot dressyrplatsen för sedvanlig lydnad, sök och spårträning. Och om inte detta vore nog så tar han hit fyrbenta kreti o pleti med målet att dessa ska ta över mig när jag ÄNTLIGEN får gå i pension. Bengeten har ju så förbannat stora krav på rekryterna att det knappt finns en jävel som har en chans att lyckas.... Samma ska varje gång oxå: Hämta, testa, ser bra ut, ser mindre bra ut, katastrofdåligt och så får dom stackarna lämnas tillbaka....

Nu har amfetamin Husse införskaffat ytterligare en hund för samma testprocedur. Just nu är vi i skedet att allt ser mycket bra ut.... He! He! Kan hela proceduren och om någon vecka så har han hittat något "fel" på den nye och sedan går det bara utför... Men det vore jävligt skönt om han kunde lyckas någon gång med sina "trädgårdsfingrar gällande dressyr". Nån gång borde jag väl kunna få luta mig tillbaka lite och bara njuta av tillvaron....

Att ni sen orkar bemöda er med att läsa om hans bravader. Själv skulle jag känna en viss oro över hur skattepengarna förvaltas om alla är som Husse. Mr Tummen mitt i handen! Så kallas han bland mina kompisar när vi springer runt och hånar upp våra ägare i rastgården......

Ja! Ja! Vi får se vad som sker...

Arek


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Arek!!!! DU REGERAR!!!!!!!

Postat av: Anita

Hm, är väl mest orolig för hur skattepengarna ska användas EFTER att du gått i pension o det inte finns ngn som styr upp "Husse" !! ;-) Så du får allt se till att Husse hittar en värdig arvtagare och som DU lär upp - låt husse tro att han fixat det själv sen - säkert lugnast så!! Trevlig helg !!

2009-03-13 @ 07:21:05
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Alma

Tjena Gammelgeten



Den lilla gräsplanen ni har är ju inte mycket.

Ta och lär upp den lille nya hårbollen och kom sen ner och slappa av här med mig vid havet, de gröna ängarna och skogen. Härliga promenader intill vattnet.

Funkar det inte med den nya så säg till husse att här finns en fin tik till honom.



Ha det gott



Mvh Alma

2009-03-13 @ 11:50:22
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/
Postat av: jenny & thomas

har nu läst denna blogg ett tag å jag kan inte låta bli att skratta varjegång :) måste säga en grymt rolig blogg att följa :)



2009-03-13 @ 14:43:27
URL: http://skruttis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback