NYA HJÄLTEN HAR ANLÄNT....

I hundvärlden är det snabba bud måste jag säga. För en dag sedan så var det inbokat att Husse skulle hämta en prövohund som verkade lovande. Under eftermiddagen i går så ändrades förutsättningarna och då med ett krav om blixtsnabbt beslut. Anledningen? Jo nu hade det dykt upp ännu en hund och så grymt lovande att man önskade att Husse skulle ha vårdnaden om den i stället.

Hunden ägdes av Försvarsmakten, var 16 månader gammal och hade återlämnats av två stycken fodervärdar. Anledningen till detta var att man helt enkelt inte klarade av monstret. Enligt förtestet så hade hunden mycket motorer, stor dådkraft, mycket kamplust, stort bytesintresse och var social och gladlynt. Dock hade han svarat upp mot sina tidigare ägare och man önskade en hundförare med erfarenhet och fast hand.... Detta skulle tydligen vara jag???? Fick 5 minuter på mig att lämna besked för annars skulle hunden hamna hos polisen i Norge.

Efter 32 sekunder tog jag beslutet att pröva hunden och i dag var det dags att hämta hem honom. Hunden stod hos Försvarsmaktens hundenhet och där rådde militärisk disciplin. Superfina lokaler, kanonbra personal och allt med superkoll och perfekt uppstyrt. Nästan så jag stod i givakt när jag blev tilltalad....

Yrvädret jag blivit förare till visade sig vara svart. Han verkade till en början normal och riktigt härlig. Första promenaden tillsammans med gammelgeten gick hyfsat bra. Arek ignorerade den nyfikne tills den nye bestämde sig för att penetrera Areks anal med sin stora nos.... Efter indelning av rangordningen i kullen så for vi hemåt... Då började han visa sina kunskaper....

Mr ADHD var heeeeelt gaaaalen! Inte stilla en sekund. Svarten vände upp och ned på hela huset, kampade med kuddar, juckade med filtar och ungar. Han varierade detta med att slakta barnens benskydd. Gosedjuret Mr Kanin har numera inga öron, sambons tofflor är historia och all ved till kaminen är undanstuvad. För att få någorlunda lugn och ro så tog vi vår tillflykt till pizzerian för att åtmindstonde få äta i lugn och ro. I bilen är han lugn som ett lamm, men väl ute så förändras allt.....

Det sista han gjorde innan kvällsrundan var att torrjucka med en filt och därefter en stol......

Jag kan redan säga nu att jag fått något att bita i. Längtar redan tills i morgon då han och jag ska ut och leka.... Arek däremot är inte riktigt lika imponerad.....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt, kanske dags att införskaffa bur för att säkerställa nattsömn + inredning i huset tills han lärt sig vanorna? =D



Låter annars som en härlig hund, det är ADHD hundarna som är mest lovande. En hund ska inte koppla av på eget bevåg - det lär man dem att göra inomhus hemma.=)

2009-01-16 @ 23:57:41
Postat av: Johanna & M n´M

Perfekt! Nu blir det spännande att läsa om hur du ska lyckas tämja monstret =)

Postat av: EV

Spännande! Låter ju inte alltför olik den du har!? ;-)

2009-01-17 @ 04:57:00
Postat av: sanna

Lycka till med odågan ;0)

2009-01-17 @ 07:02:23
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com/
Postat av: Anita

....hoppas du hann höja hemförsäkringen m.m innan du hämtade monstret?? ;-) Låter som att det där kan bli en dyr historia!! Lycka till med nykomlingen !!! ....bild ??

2009-01-17 @ 13:18:41
URL: http://www.pressan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback