KUL SPEL!!!

Uthållighet, tävling, humor, smärta och envishet! Viktiga ingredienser för att ett familjespel skall bli något sådär intressant och då locka familjemedlemmarna till samkväm vid köksbordet. Valde ut ett spel med snabbt resultat och utfall på egen prestation. Spelet även prisvärt och på så sätt angenämnt från en snål polismans synvinkel. Tyvärr uppskattades inte inköpsinitiativet fullt ut varvid lilla sambon vägrade delta. Även Husses väluppfostrade barn knorrade, men då jag gjorde små kycklingljud så kunde dom inte backa ur....

Tre spelande hjältar till bords. Samtliga förväntansfulla, men samtidigt förfärade över hur detta skulle sluta. Spelet visade sig ha två nivåer varav vi till en början nöjde oss med nivå 1. Den lägsta nivån! Deltagarna visade på en stor dos adrenalin vilket i och för sig inte visade sig vara någon fördel i detta spel. Samtliga deltagare även högerhänta, men i spelets utförande så spelade detta troligen ingen roll. Små svettpärlor började tona fram på 13 åringen medans 11 åringen verkade något mer avspänd. Förklaringen på hans avspändhet skulle komma senare och innebära att även epitetet fusk kunde läggas till i hans CV.

Play the game! Psykadelisk musik, röd lampa som lyser med fast sken. Krampaktiga tag runt en form av joystick och blicken fäst på den röda lampan i mitten. Spelet väldigt enkelt. När den psykadeliska musiken upphör så färgas den röda lampan till att bli grön. Det urmanliga spelets enkla regler var då att trycka in knappen på joysticken först....... Den som lyckas tima tryckandet rätt finner rätt snabbt att man vunnit just den ronden. Övriga två deltagare faller krampandes ned mot marken efter att ha fått en sjuhelvetes elstöt rakt genom kroppen.....

AHHHHH! Hjärtat hoppar ur läge, i läge och sedan ur igen. Krampaktigt föll 13 åringen och dennes pappa till golvet skrikandes av smärta. Helvete vad ont det gjorde och ändå körde vi på nivå 1. Nytt försök. Samma jävla resultat, men nu var jag nog i dödsriket och vände en sväng innan jag vaknade till på golvet. Det enda nya i moment nr 2 var att 11 åringen nu stod dubblevikt av skratt över Husses askgråa ansikte....

Lyrisk över spelet så höjdes insatsen till att nu gälla livet. Nivå nr  2 var alltså inställd... Kände dödsfruktan, men kunde ju inte backa ur då det var min idé att köpa spelet. Psykmusiken drog igång! Da Da Da Da Da Da lät det medans lampan lyste rött. Kom på den eminenta idén att fuska och då på så sätt att trycka in min knapp före den gröna lampan tändes. På så sätt skulle jag ju vinna ganska enkelt. Tröck in knappen på joysticken och minns sen bara att jag ligger på golvet... Shit! Fusk lönar sig ej.....

Efter tredje omgången var man ju lite groggy. Både 13 åringen och Husse. 11 åringen var helt oberörd..... Då kom det lilla ynglet på hur man man ha extra kul i avvaktan på den gröna lampan. Jo man kan ju trycka ned dom andra tävlandes knappar!!! Samma jävla visa igen. Husse i dödsryckningar på golvet, 13 åringen lika så och en 11 åringen med värsta hånflinet....

Frågor som uppstod i väntan på kremering:

Varför köpte jag spelet?
Hur kan 11 åringen vinna varje omgång?
Kan detta spel vara godkänt ur EU synpunkt gällande reglerna om tortyr?

Spelet numera lagt på vinden....

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Anna

Det spelet har vi spelat också, dödsroligt!=D

2008-09-09 @ 23:06:29
Postat av: Bus

Gick på samma mina på Teknikmagasinet för något år sedan.

Inser varför tortyrredskapet är så billigt, man använder det bara en gång.



Rekommenderar starkt en övergång till Wii Sport.

2008-09-10 @ 01:15:03
Postat av: Magnus o Alma

Det lönar sig inte att fuska. Brott har ju aldrig lönat sig eller?



Ha det gott



Magnus o Alma

Postat av: Jenny

Förstår att "mattis" backade ur. Själv skulle jag inte ha någon större framgång hemma med spel som ger stötar. Elektrikern där hemma skulle aldrig med en min visa att han fått en stöt....

2008-09-10 @ 16:55:08
Postat av: Irene

Finns tydligen en i hushållet med förståndet i behåll :)Vad i hela friden flög i dig när du köpte spelet? Skulle vara kul att veta hur 11 åringen kunde vinna hela tiden. Har han avslöjat knepet?

Ha det!

/ Schäferligan i Malmö

2008-09-11 @ 00:28:27
Postat av: Sanna

jag tror bestämt att jag avstår det spelet och investerara i ett Wii och helst det med yogaövningar i :0)

2008-09-11 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback