GISSA DJURET?

I vår lilla galna familj finns ju för utom tvåbentingarna även ett antal djur. Enligt vaccinationskorten så har vi en kanin, en katt samt en hund. Blir dock något tveksam huruvida det är dessa raser som vi förfogar över då beteendena är något avvikande. Observerade kaninen i sin utebur häromdagen. Våran jamare, alltså katten, satt på håll och höll koll på sitt långtandade byte. När kaninen vände ryggen till så anföll katten bakifrån. Var på väg ut för att rädda kaninen från att bli slaktad, men lagom till att jag fått upp balkondörren så observerar jag att kaninen vänt på steken.... Nu var det jamaren som sprang för sitt liv och som tur var för denne så lyckades inte kannibalkaninen hoppa över burkanten. - Det räddade troligen jamarens liv... Börjar fundera på om det är hö och kaninmat lilla Hugo behöver eller om han rentutav skall matas med kött.....

När vi sedan satt i allsköns ro för att titta lite på TV - ja då observeras jamaren ånyo med sina friska tilltag. Jamaren hoppar upp på köksbordet, glider snyggt fram till skålen med chilinötter och börjar att hugga in. Hur friskt är det med en katt som äter chilinötter? Känns som om jamaren kommer att skrika ut sin smärta när det är dags att lätta på trycket i barnens sandlåda....

Orkar inte ens engagera mig i kattjävelns kommande akuta törst utan häller upp ett glas med fil och sätter mig framför TV ´n igen. Tar en mun och sänker glaset igen. Då kommer schakalen, alias gammelgeten, förbi. Ställer sig framför mig, stoppar ned sin stora nos i glaset och tar en rejäl slurk av min fil.... Men va f-n!!! Vad är det som händer i det här galna huset??? Djuren är som hämtade från en annan planet alternativt från något provrör i ett lab. Blev helt paff, men förklarade för fyrbentingen vems jävla fil han just druckit upp. Arek, alias tom i bollen, såg helt oförstående ut och vandrade vidare i sin färd efter nya godsaker....

Vi har ju passat en valp här under två dagar också. Uppskattar valpens ålder till ca 15 veckor och självklart var han av fabrikat Schäfer. Tassar o öron var som fullvuxna, men resten av den knubbiga kroppen var pytteliten. En riktigt härlig hund var det i alla fall. Valpen, Esso, var väldigt lugn, men trevligt lugn. Han hade sina perioder av galenskap och har bitit sönder äldsta grabbens armar totalt. Under promenaderna bar han saker hela tiden och det är en egenskap som jag gillar. Alla i familjen verkade uppskatta den lilla fyrbentingen - till och med katten. Ja! Med ett undantag förstås. - Min gode vän Arek visade tydligt sin avsky mot denna lilla krabat. Kanske inte så konstigt att jag aldrig lyckats med att forma en valp då Arek troligen är den som brutit ned småvalparna med sitt otrevliga sätt. När vi nu lämnat tillbaka valpen så är Arek ånyo i centrum och då självklart mycket nöjd.

Veckans roliga upptåg av Arek är nog den som hände under dagens promenad. En underbar höstdag med strålande sol. Husse lyssnandes på sin Ipod, medans geten luktade på tikfläckar. Vi undvek varann så gott det gick, men med ett undantag. Geten gjorde behov nr två, men på grund av allt intag av gräs så hamnade viss del av produktionen kvar i avgasröret. Efter morr och dåligt uppträdande så var röret ännu en gång rensat av Husse. Glad i hågen for Geten runt och vindade plötsligt in något ute i skogen. Kollade på schakalen när han for runt. Längre och längre ut i skogen och plötsligt fann han vad han sökte. En vante!!! Berömde honom rejält och vi drog vidare längs med rundan. När vi långt därefter kom mot bilarna så stod ett par upprörda damer där och diskuterade. Den ena hade varit ute och spårat, i Brukshundsklubbens lokala tävling, och gjort det bra. Det hon var kraftigt upprörd över var att hundjäveln missat slutapporten på spåret. Jag funderade inte mer på detta förräns hon nämnde att handsken som varit slutapport borde varit lätt att hitta...

- Handsken!!! Då förstod jag vad Arek hittat! Hade kärringen tittat snett åt höger och då sett vad min gode vän Arek bar i munnen, ja då hade hon troligen haft ihjäl mig. Skuttade lite snabbt därifrån med något dåligt samvete.... - Not!!! He! He! He!

Nu ska jag och Arek på utbildning igen. Ännu en gång skall vi fortbilda oss i konsten att hitta narkotika och vapen. Hade helst sluppit då jag och Arek VILL FÅNGA TJUVAR!!!!!

Må nu gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Magnus

Kunde du inte smygit fram handsken till tjejen? Hade väl varit schysst.



Kommer snart till stora staden och våldgästar den en runda.



Ha det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback