SEMESTER....

Husse här igen efter en veckas semester. En härlig vecka med sol och bad kring Medelhavet. God mat, kanske en och annan god dryck samt en hel del vattenlek och skoteråkande. Väldigt härligt måste jag säga! Om det inte vore för en sak... Var tvungen att lämna gammelgeten hemma då han skulle föra sig rätt dåligt på ett flygplan. Geten har dock haft det bra då han har fått vara hos en familj som skämt bort honom rejält under denna vecka. Mycket promenader, god mat och inte allt för mycket krav på bra lydnad.

Så när vi nu äntligen skulle komma hem igår så mötte geten mig i dörröppningen. Hade förvarnat honom innan genom att vissla och ropa hans namn från tomtområdet. Detta då jag bär med mig hans förra uppträdande då vi var bortresta. Då såg han ut som om han skulle slakta mig. Det tog då ca 30 minuter innan han funnit så pass bra balans att han slutat morra.

I går var det lite annorlunda. Först såg han ut som ett fån då han såg familjen. Sedan började svansen att vifta. Geten lockades ut från huset och jag vågade till och med röra honom. Besten morrade och gurglade om vartannat. Kroppen vibrerade och var stenhård. Efter bara fem minuter så var all ilska som bortblåst och vi kunde gå en promenad. Han har lite svårt att förlåta mig då jag är ifrån honom.

Enligt hundvakten så har han dock varit underbar. Man ville ej lämna tillbaks geten och husmor i familjen hade blivit helt frälst. Hon hade varit jätterädd för schäfrar innan, då hon som liten blivit hundbiten. Nu var allt förändrat. Kul att geten kan göra någon glad....

Skoja bara! Idag har jag och Arek försonats. Vi har tränat lite upptagsträning samt ängs och skogsspår. Däremellan blandat med lite byteslek. I början verkade det som om geten glömt allt jag lärt honom. Efter ett par lyckade övningar samt lite byteslek så var han tillbaka in action igen. Ängs och skogsspåret gick som en dans och vi formligen flög fram. Jag ville att vi skulle ta det lite lugnare, men geten hade andra planer. Arek verkade ha längtat efter lite övningar så det verkade som om han njöt i fulla drag....

I natt kör vi igång och börjar jobba igen. Ska bli kul! Hoppas det blir mycket att göra så vi får visa världen hur duktig geten är. Om inte, så kommer det alltid en ny dag, med nya uppdrag..... Jag hoppas bara att det inte blir regn i natt. Just nu ser det inte så lovande ut när man kollar genom fönstret. Spöregn och åska! Inte bra! Men som sagt! Efter regn kommer sol...

Husse


Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker faktiskt att familjen får skylla sig själva om det lämnar snyggingen hemma & sticker iväg på semester utan honom.
Arek, om jag vore i din päls så hade jag inte slutat morra ännu! :-)
Puss på nosen & ha det bra!

2007-09-05 @ 23:35:28
Postat av: Arek

Tack Linda! Jag kanske skall följa ditt tips...
Arek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback