OTROLIGT KUL!!!

Har ju hela tiden trott att jag skrivit denna blogg utan att någon läst den. Ja! Möjligtvis sambon och några föräldrar i fotbollslaget. Eftersom dom verkat uppskatta Areks och min verklighet så har vi författat vidare i liten skala. Det har nu visat sig att jag haft kraftigt fel. Det har varit en hel del som varit inne och läst om oss och det känns riktigt roligt. Ännu roligare är att det blivit en ökning av folk som lämnat ett tassavtryck eller en liten mening om hur man uppfattat bloggen. Riktigt roligt, så fortsätt med det....

Lite förundrad är jag dock. Det finns en statistikruta för hur många som varit inne och läst om oss. Det verkar vara rejäla toppar när det är hundj---eln som skriver sina inlägg. Desto sämre statistik när det är husse som författar. Vill tillägga att jag står för sanningen. Gammelgeten ska ni inte lita för mycket på. Tänk på att han sitter och åker baklänges i bilen. Hur mycket hinner han uppfatta?

Vi har ju jobbat ett par pass nu och insatserna verkar ha gått i våldets tecken. Det började lite stillsamt med en bilförare som allmänheten ringt om. Bilisten körde konstigt och man misstänkte rattfylleri. Jag och geten låg riktigt bra till så vi stod på i hög fart för att hinna ifatt. Strax därefter kom vi ifatt och jag måste tillstå att körningen inte var så där jättebra ur trafiksäkerhetssynpunkt. Gammelgeten och jag bestämde oss för att ingripa varvid blåsljus och sirén användes flitigt. Kvinnan i bilen vägrade stanna utan fortsatte i ryckig fart och då över flertalet filer på den stora vägen. Jag åkte upp jämsides och blängde mitt allra argaste ögonkast, men även det utan resultat. Då det stod uppenbart att föraren nog var påverkad och absolut inte ville stanna, så tvingades vi använda en annan taktik. - Att prejas! Tur man spelat Play-station med barnen för manövern gick kanon och det blev till slut stopp. Föraren visade sig vara mycket, mycket berusad varvid hon skulle få följa med till polisstationen för provtagning.

Det var då problemen började. Som en bångstyrig get stretade damen emot på den stora motorvägen. Tilläggas kan att det vid tillfället var rusningstrafik varvid brottningen nu tog fart med en hel del publik. Jag tror att jag blev biten två gånger, sparkad i skrevet en gång och hotad till livet oräkneliga gånger innan föraren var placerad i polisbilen. Svetten lackade, men jag vandrade runt till Arek och visade honom V-tecknet. V står för vinst och vi vann....

Därefter behövde en annan polispatrull hjälp med en bångstyrig man som skulle in för vård. Min och Areks uppgift var att bevaka baksidan på huset ifall han skulle få snabba fötter vid ingripandet. Då poliserna ingrep så visade det sig att mannen man skulle ta med var rätt så stark. Typ som Stålmannen. Jag kände mig därför manad att hjälpa till i brottningen och lade ned geten utanför med orderna att "stanna kvar". Därefter kastade jag mig in i högen för att få grepp på en arm. Mannen skrek som en stucken gris vilket fick till följd att vi fick sällskap av en till i brottningsmatchen. Gammelgeten hade tagit sig in i lägenheten och var nu mycket hjälpsam. Efter lite tillrättavisning och dressyr så var både Arek och den bångstyrige mannen inlåsta i varsin cell. Tur att geten är så pass snäll att han mest var nyfiken. Han hade ju kunnat kasta sig in i leken för att smånypas och bitas lite också....

Lagom till smutsen var bortplockad från kläderna så ropade man ut att det var stöld från en bil. Arek och jag kom som första bil dit och enligt en anmälare så var det fyra stycken killar som slaktade en dyr bil. Tanken var att vi åtmindstonde skulle fånga en av banditerna eftersom dom nog skulle börja springa då vi kom. Banditerna hade en annan plan och kastade sig i stället in i den dyra bilen, som även visade sig vara mycket snabb, och körde från platsen. En jakt inleddes där vi i slutändan fick sluta jaga banditerna eftersom dom utsatta andra människor för sån stor fara. Detta genom att köra genom centrumanläggningar och på gångvägar i mycket hög fart. Dom kom undan, men vad dom inte vet är att jag kände igen den som körde bilen... Han kommer att kallas till förhör och i slutändan få sitt straff för bilstöld, vårdslös körning m.m. Känns skönt... Hade inte varit lika roligt om dom var okända....

Vi han knappt varva ned innan nästa våldsdåd larmades ut. Bara en bit från platsen visade det sig att en man blivit knivskuren och nu låg och väntade på hjälp. Jag och Arek var först på plats och mycket riktigt så låg han där i mycket dåligt skick. Lite ABC vård och sedan ett försök att spåra efter knivmännen. Spåret gick väl sådär kan man säga.... Tur i oturen var att den utsatte mannen kunde uppge vem som gjort honom detta, så även denna gärningsman kommer att förlora i slutändan...

Vi han även med att hjälpa till att fånga en efterlyst person. Vår uppgift var även denna gång att vakta baksidan av en restaurang medans polisen gick in för att hämta den efterlyste. Tanken var att Arek skulle få fånga honom om han smet ut på baksidan. Mannen han inte undan, men var mycket bångstyrig mot poliserna. Han spottade och svor, krängde och försökte ta sig loss. Jag lät Arek flina lite mot honom och plötsligt fick han en helt annan aproach. Mannen blev mycket samarbetsvillig och satte sig mer än vänligt i polisernas bil. Tack Arek för en fin insats!

I övrigt så har vi tränat en hel del spår, skydd och lydnad. Det har gått mycket bra och jag är nöjd med geten. En liten prick i protokollet är dock att han nog gjort sig lite illa idag. Geten uppvisar en liten hälta på ett framben. Vi får se under morgondagen om det har blivit bättre.

Ha det nu gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Händelserikt sen sist, härligt att läsa om.
Men att det är fler som läser när Arek skriver, tokigt vad statistik kan visa.
SÅ du menar att Arek inte är tillförlitlig? Då ska jag inte lita på honom när han säger att Husse är en sådan kass förare att han inte klarar av en malle med andra ord? :P

Postat av: The Legend

Arek uppvisar en större grad av ödmjukhet i förhållande till sin husse. Kan det vara en hint?
Att uppvigla massor av stackars fotbollsspelare för att erkänna husses mindre utmärkande golfskicklighet är snudd på "Glocalnet-lågt"......

2007-09-19 @ 12:41:55
Postat av: Tyrannens Alerta Ally

Vi följer era bravader med stort intresse. Det är kul att läsa om vad en gammelget faktisk gör på dagarna. Själv så får varken jag jaga & bita eller morra på bovar *suck*.
Men jag jagar katter i alla fall, man måste ju hålla ordnig på katterna grannskapet!

2007-09-19 @ 13:35:33
URL: http://www.nogg.se/alertaally
Postat av: Arek och hans husse

Till Eva-Maria så var meningarna delade mellan Arek och mig vad gäller om jag kan hantera en Malle. Dock klunsade vi om saken och geten vann. Detta innebär att jag får vika mig och erkänna att jag ej är duglig att hantera en så fin hund... Vad gäller The Legend så fick grabbara, i sann, demokrati, välja själva vem som var bäst av oss i golf. Så vitt jag hörde så var alla 26 rörande överrens. Och avslutningsvis till Alerta Ally. Vi följer er också och saknar vår gamla valp Valle... Vi vill ha en ny....
Arek o Husse

2007-09-19 @ 19:32:48
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Madde

Kul med annan typ av hundblogg! De flesta som bloggar har en skrytblogg om hunden. (hmm jag kan iof svära mig blå i nyllet i min blog om hundarna)
Kan jag "sno" din banner så jag kan länka till din blogg vid nästa uppdatering?

2007-09-20 @ 07:28:54
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Peter

Menar du verkligen att fler läser Areks tangengtryckande..............konstigt.........det förstår jag inte alls!!! Det får mig att tänka på en gång när en kollega sa till mig att valpar är riktiga brudmagneter. Måste testas tänkte jag och tog med mig min lilla valp ut och satte mig i parken. Visst brudarna flockades, underbart liv tänkte jag. Problemet var ju bara att så fort jag öppnade munnen tittade de på mig som om jag vore en förrymd Hannibal...........och fortsatte gulla med valpen..............

2007-09-20 @ 07:58:37
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Arek och hans husse

Madde! Kul att du uppskattar mitt och getens leverna. Vi har som mål att bara skriva om verklighetens händelser och med denna hunds inställning till jobb och träning så känns det som om man inte behöver förstärka så mycket. Du får gärna länka min blogg, men jag vet inte hur länge den lever kvar...
Och till Peter: Hade valp en gång och då fungerade valptricket mycket bra. Med Arek däremot fungerar det sisodär. Han lockar damer till sig, men om inte han utrycker sig med morr eller visar sina trasiga tänder så brukar Husses fula nuna skrämma iväg dom ändå....

2007-09-20 @ 09:29:59
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Lasse

Halloj.
Vet att din och husses blogg är oerhört populär i ett annat forum där det diskuteras egentligen helt andra saker, nämnligen camping med husvagn och husbilar. Hundar och camping hör ihop på något sätt, ungefär som Volvo, villa och vovve.
Tycker helt klart att ni ska sätta ert tass och fotavtryck på husvagnsforum.com när ni får tid.
Tack för en underbar blogg om ert yrkesliv.

2007-09-20 @ 20:05:50
Postat av: Peter

Fundera INTE ens tanken på att lägga ner denna blogg. Då har vi bara Leif GW att lyssna på torsdagarna. Vad ska vi göra de andra 6 veckodagarna???????

2007-09-21 @ 13:44:14
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Anita

Jag håller fullständigt med Peter !! Ni får INTE lägga ner denna blogg....!!

2007-09-21 @ 14:44:21
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Susan

Hej
Vill bara berätta att Södertörns damer tog med sig ett silver hem från SM-slutspelet... Våga inte fråga vem som tog guldet... ;o(

2007-09-21 @ 20:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback